Puzzel Puzzels
Anonymous
Artikelen: 0

Re: [Filosofie] Wat is tijd?

De hypothese dat tijd niet bestaat zou veel verklaren. Als de mens niet bestond zou er simpelweg gewoon geen tijd zijn.

ads

Steun Sciencetalk Nereb - SD Kaartlezer – USB 3.0 & USB-C Cardreader – Geschikt voor SD/TF Geheugenkaarten – Inclusief Converter

Nereb - SD Kaartlezer – USB 3.0 & USB-C Cardreader – Geschikt voor SD/TF Geheugenkaarten – Inclusief Converter

Bekijk product

Steun Sciencetalk Twinmarkers 80 stuks voor volwassenen - Alcohol Markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Twinmarkers 80 stuks voor volwassenen - Alcohol Markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 15 euro - Voor jou

Bekijk product

rudeonline

Dat is wel erg kort door de bocht. Zolang er iets is, al is het maat 1 trillend atoom, dan is er ook tijd. Door te trillen is er beweging, en beweging bestaat alleen als er tijd is. De tijd is niet door de mens verzonnen. Het is het verloop van processen of de ruimte voor het verloop van processen. tijd=ruimte
Als iedereen naar rechts kijkt is het verstandig om ook eens naar links te kijken.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

peterdevis

Ik zeg het niet dikwijls tegen jou
Zolang er iets is, al is het maat 1 trillend atoom, dan is er ook tijd. Door te trillen is er beweging, en beweging bestaat alleen als er tijd is. De tijd is niet door de mens verzonnen. Het is het verloop van processen
maar hier kan ik achter staan.
Signor Casa

Is het niet zo dat tijd puur een illusie is dit rechtsstreeks verbonden is

aan onzesterfelijkheid en onze liniear (of chronologisch) denken. Om in

dingen te kunnen bevatten en om te kunnen leven moeten we dingen

achter elkaar kunnen plaatsen, ons brein kan het simpel weg niet aan of

we kunnen het gewoon niet: het besef dat alles eigenlijk te gelijkertijd

gebeurt. Of het is gerelateerd aan onze sterfelijkheid..als we nou niet

dood konden gaan zouden wij ook de eindigheid van ons bestaan

realizeren en ook de niet zo vast zitten in het tijdsdenken, dan zouden

een millenium en seconde evenlang duren, dan zouden Mars en de buren

even verweg zijn. En dan zouden Einstein-relativiteitstheorie en quatum-

theorie verenigbaar zijn.
Anonymous

volgens mij kan naar het verleden reizen niet; waarom zou er dan nog niemand van de toekomst naar ons gekomen zijn? in de toekomst reizen zie ik wel als mogelijk maar die staat dan weer in conflic met het terug in het verleden reizen, eenmaal in de toekomst kan je nimmer terug.
Tijd

volgens mij kan naar het verleden reizen niet; waarom zou er dan nog niemand van de toekomst naar ons gekomen zijn? in de toekomst reizen zie ik wel als mogelijk maar die staat dan weer in conflic met het terug in het verleden reizen, eenmaal in de toekomst kan je nimmer terug.
Voor het feit dat mensen niet uit de toekomst naar hier komen heb ik wel een hypothese:

Stel je voor de dat de gelijktijdigheid van verleden-heden en toekomst niet juist is. Dan moet eerst de toekomst bereikt worden (de tijd verstrijken), vooralleer de toekomst kan bestaan. Dus moeten wij bijvoorbeeld eerst oud worden of sterven, nadien bestaat de toekomst waar tijdreizen mogelijk is, en pas dan kunnen mensen uit de toekomst naar ons terugkeren. Hopelijk begrijp je het een beetje 8)
Gray

Misschien bestaat tydreizen wel en zyn die ufo's enz...gewon 'wij' binnen 10.000jaar die even een bezoekje kommen brengen, of ons helpen zodat we de wereld niet kapotmaken?

We zouden dan in een oneindige lus leven.

Wieweet? :shock:
Anonymous

tijd is wat het mogelijk maakt voor materie om te bestaan, tijd definieert beweging, of omgekeert vloeit tijd voort uit beweging, bij het ontstaan van afmetingen van de oerknal is ruimte ontstaan, en binnen deze ruimte is tijd ontstaan, om beweging te definieren, besluit tijd is niet te definieren, want dat word een soepje van gedachtenkronkels die gevangen zitten in de beperkte hersens van de mens of toch tenminste in mijn beperkt kopje
Anonymous

heb ergens op een website gelezen dat tijd een uitvinding is van de natuur (of van god )om er voor te zorgen dat niet alles op het zelfde moment zou gebeuren
Ge_

tijdsindeling is er door de mensen

tijd is er gewoon
Anonymous

Ik vraag me toch af hoe tijd kan ontstaan. Temminste bij de BB is tijd ontstaan, maar "ontstaan" is toch iets lineairs?
Anonymous

Ik vraag me toch af hoe tijd kan ontstaan. Temminste bij de BB is tijd ontstaan, maar "ontstaan" is toch iets lineairs?
"Tijd" ontstaat ook niet natuurlijk. Tijd kan niet los worden gezien met ruimte. zonder ruimte is er ook geen tijd dus je moet spreken van "ruimtetijd". Voor de BB was er geen ruimte en dus ook geen tijd.

Natuurlijk is tijd niet iets wat door "de mens" bedacht is. daarintegen is het wel een uitermate facinerend fenomeen.

Want als er voor de BB geen tijd is wat heeft dan de BB "getriggerd".

[offtopic]Ik ga steeds meer geloven in de zeepbeltheorie (meerdere heelallen die tegen elkaar botsen zodat er opnieuw een BB ontstaat op het punt waar de "bellen" samen komen (kortgezegt)[/offtopic] :wink:
Anonymous

heb ergens op een website gelezen dat tijd een uitvinding is van de natuur (of van god )om er voor te zorgen dat niet alles op het zelfde moment zou gebeuren
uhm... :shock:

dat is een kwestie van geloof en past niet thuis in deze discussie (of ben ik nou een l*l?)
Gray

:?: Moest alles op hetzelfde moment gebeure, da zou ook ni praktisch zijn hé :shock:

Tyd is er gewoon door mensen,

die er een tijdsindeling hebben van gemaakt (voor het gemak),

tijd duid verandering aan, wanneer er geen verandering is, blijft tijd stilstaan.

ads

Steun Sciencetalk HP Sprocket - Zelfklevend fotopapier - 5 x 7,6 cm - 50 vel

HP Sprocket - Zelfklevend fotopapier - 5 x 7,6 cm - 50 vel

Bekijk product

Steun Sciencetalk Super Mario Galaxy + Super Mario Galaxy 2 - Nintendo Switch

Super Mario Galaxy + Super Mario Galaxy 2 - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - envelop

bol cadeaukaart - envelop

Bekijk product

Anonymous

Het wordt tijd dat men tijd niet langer ziet als een iets. Tijd is een aan beweging gerelateerd maateenheid. Een soort van uniform begrip om beweging vast te leggen. Deze uniformiteit is een puur menselijk begrip, welke menigeen klaarblijkelijk boven het hoofd is gegroeid. Tijd kan men uitsluitend relateren aan het aard bestaan. Bevindt men zich buiten de dampkring dan verliest het begrip tijd zijn waarde.

:shock:

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Filosofie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!