Die is er zeker, ik vroeg me dat een tijdje geleden ook af. Tijdje gezocht, weinig van gevonden. Maar mij leek het logisch dat als warmte komt van beweging en er een maximale snelheid is, dus ook een maximale temperatuur is. En dat klopt ook (volgens mij):
http://nl.wikipedia.org/wiki/Plancktemperatuur
De plancktemperatuur;)
Puzzels