Puzzel Puzzels
Ensar
Artikelen: 0

Re: [Religie] Het grote religie topic

Laten we rationeel praten, ik wil niet mensen iets gaan aandringen maar alleen duscusie voeren dus zie mijn teksten niet als aandringing.

Iedereen is met de Bigbang mee eens, als er mensen zijn die betere en krachtiger theorie hebben mogen dat vertellen maar ik ga ervan uit dat de meesten met de bigbang mee eens zijn. De meeste wetenschappers kunnen dit niet verklaren, hoe is die knal nou onstaan? Sommige geloven in toeval waarbij het op een moment een gebeurtenis zomaar afspeelt, sommige vertellen dat het Al Machtige het gedaan hebt.

Volgende vragen:

-Maar wat heb je nodig om zon explosie te veroorzaken?

-Kan zoiets zichzelf laten exploderen?

-(mochten mensen ja zeggen op mijn vraag boven)Kan dit een onbewuste kracht dit doen?

Ensar.

ads

Steun Sciencetalk Super Mario Galaxy + Super Mario Galaxy 2 - Nintendo Switch

Super Mario Galaxy + Super Mario Galaxy 2 - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk EA SPORTS FC 26 - PS5

EA SPORTS FC 26 - PS5

Bekijk product

Steun Sciencetalk Epson EcoTank ET-2860 - All-in-One Inkttank Printer- Zwart

Epson EcoTank ET-2860 - All-in-One Inkttank Printer- Zwart

Bekijk product

Xardas

Leuke gast schreef:Betekend dit nu dat Satanisme geen wetenschap is?

God is de wetenschap van het gevoel.

Bid een keer: "Jezus Maria ik bemin u."

U zult voelen dat uw gevoel hierop reageerd.
Ik moet toegeven dat ik u wel grappig vind Leuke Gast, maar ik ben anti-christelijk, pech voor u. Satanisme is een wetenschap van de psyche en de dierlijke (en dus ook menselijke) heil. De religie van het VLEESCH!
Kan zoiets zichzelf laten exploderen?
Even uit mijn hoofd, correct me if i'm wrong... Dat gebeurt toch gewoon als alle helium op is. Dan implodeert een zon om vervolgens weer te exploderen.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Anonymous

Ensar schreef:Kan zoiets zichzelf laten exploderen?
Even uit mijn hoofd, correct me if i'm wrong... Dat gebeurt toch gewoon als alle helium op is. Dan implodeert een zon om vervolgens weer te exploderen.

Dus het volgende beweert u, een onbewuste materie die zichzelf opblaast? Of wil je wat anders vertellen?
Boaz

Leuke gast schreef:God is de wetenschap van het gevoel.

Enig idee wat je zegt? Sorry hoor...

Jezus is geen god, Maria (Magadalena) zijn vrouw. Wel leuk dat je ze beide wilt aanbidden (hoewel ik vermoed dat je het over een andere Maria hebt). Is eindelijk even de eenheid terug.

Ze hebben er nooit om gevraagd bemint te worden. Zeker niet door hele volksstammen 2000 jaar later. Doe wat met hun wijsheden in plaats van ze te aanbidden.
Anonymous

Ensar schreef:Kan zoiets zichzelf laten exploderen?

Waar is alle helium dan gebleven?
Rogier

Waar is alle helium dan gebleven?
Gefuseerd tot ijzer.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.
Rogier

Ensar schreef:Volgende vragen:

-Maar wat heb je nodig om zon explosie te veroorzaken?
Even een opmerking: de big bang was geen explosie :shock:
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.
Leuke gast

Jezus is geen god, Maria (Magadalena) zijn vrouw. Wel leuk dat je ze beide wilt aanbidden (hoewel ik vermoed dat je het over een andere Maria hebt). Is eindelijk even de eenheid terug.
Mischien helpt bidden wel. doordat een mens al het gevoel te geven van iemand die beloofd goed te doen. Echter het doen zou een resultaat ervan kunnen zijn.
Ze hebben er nooit om gevraagd bemint te worden. Zeker niet door hele volksstammen 2000 jaar later.
Mischien zou je daar weleens gelijk in kunnen hebben. Maar zou het beminnen van het goede kunnen betekenen dat iemand beloofd het goede te doen. En daardoor zich dwingt deze belofte na te komen.
Doe wat met hun wijsheden in plaats van ze te aanbidden.
Daar ben ik het helemaal maal mee eens, geen woorden maar daden. Echter kan voor sommige mensen de woorden, de eerste stap zijn naar het goede.

Het goede doen is natuurlijk beter dan het goede aanbidden.

Zoals als je fouten niet meer doen, dan ze te verzwijgen.
Xardas

Bidden is uitstellen van actie en vaker nog het op non-actief zetten van jezelf.
DCLXVI

Leuke gast schreef:God is de wetenschap van het gevoel.

U zult voelen dat uw gevoel hierop reageerd.
Volgens mij is dit vergelijkbaar met het achteruit afspelen van een liedje. Van sommige nummers wordt gezegd dat ze achteruit gespeeld een (satanistische) boodschap zouden bevatten.

Het probleem met beide punten (gevoel na bidden en het horen van een boodschap) is dat je niet meer objectief kan waarnemen.

Als je weet dat je iets zou moeten gaan voelen na het bidden tot Jezus, ga je er bij elk gevoel dat je krijgt (positief, danwel negatief) intensiever op letten of dit gevoel wel eens iets daar mee te maken zou kunnen hebben.

Mensen die pal achter hun geloof staan vinden niet voor niets niks meer toevallig. Op deze manier gebeurd alles met een rede, terwijl dat volgens mij onzin is. Waarom zou er een rede voor zijn, dat iemand door een ongeluk op jonge leeftijd om het leven komt?
Leuke gast

Mensen die pal achter hun geloof staan vinden niet voor niets niks meer toevallig. Op deze manier gebeurd alles met een rede, terwijl dat volgens mij onzin is. Waarom zou er een rede voor zijn, dat iemand door een ongeluk op jonge leeftijd om het leven komt?
Als je in een God geloofd, wil niet zeggen dat alles voorbestemd is.

Ik ben ook van mening dat de natuur zijn gang gaat.

Maar ik ben ervan overtuigd dat mensen de vrijheid hebben in het nemen van keuzens. Een mens kan bewust een slechte keuze maken, en/of bewust een goede keuze maken.

Het maken van deze keuzens heeft volgens mij wel degelijk een invloed.

Ik ben ook van mening dat God mensen kan beinvloeden.
Waarom zou er een rede voor zijn, dat iemand door een ongeluk op jonge leeftijd om het leven komt?
Dit is heel treurig,

Kunnen de andere zielen om de getroffen nabestaande het erge leed voor de nabestaande helpen en te doen verminderen?

Waar komt het leed van de nabestaande vandaan?

Zal degene die getroffen is, kunnen voelen hoe de nabestaande over de getroffenen dachten?

Kan een mens de waarde van geluk beseffen als deze nooit ongeluk heeft gekent?

Bid een keer: "Jezus Maria ik bemin u, red de zielen."

heeft het al iemand geprobeerd?

dit is een 'goed' experiment.
Leuke gast

Bidden is uitstellen van actie en vaker nog het op non-actief zetten van jezelf.

Bidden voor het goede, betekend dat je bij God meldt, dat je goede dingen wil gaan doen. Dat je goede plannen in je leven hebt.

En dat als je tijdens een actie een keuze word voorgeschoteld, dat je dan de goede beslissing tracht te nemen.
Xardas

Kun je dat niet beter laten zien, in plaats van loze beloftes te maken?
Leuke gast

Kun je dat niet beter laten zien, in plaats van loze beloftes te maken?
Ja, laten zien dat een mens goed kan doen, en laten zien dat men hierdoor geluk kan ondervinden.

ads

Steun Sciencetalk Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 20 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 20 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Texas Instruments TI-30XB Multiview - Wetenschappelijke rekenmachine

Texas Instruments TI-30XB Multiview - Wetenschappelijke rekenmachine

Bekijk product

Anonymous

Dat is toch wel het toppunt. Knownothing stelt voor religie te bannen en in een nieuw topic te proppen zodat hij dar niet naar hoeft te kijken, en nu gaat hij daar zelfs reageren. Wellicht intrigeert het geloof hem toch meer. Knownothing: Hoe is uit dode materie de moraal ontstaan. Hoe is haat en liefde ontstaan uit een oerknal?

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Religiewetenschappen en Theologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!