Even vaak kan je dat ook niet.- er is onmiskenbaar iets speciaals aan joden. Vaak kan je een jood herkennen,
Genetische studies kunnen een gezamelijke oorsprong van een aantal joodse gemeenschappen aantonen. Die studies tonen echter ook overeenkomst met bijvoorbeeld de palestijnen aan. Bovendien kan zo'n studie naar afstamming voor iedereen gedaan worden. Ik zie niet in hoe dit een verklaring kan zijn voor antisemitisme, dat al bestond lang voor men dergelijke genetische studies deed. Het DNA van joden is even relevant als het DNA van Afro-Amerikanen. Niet, in feite.ik heb me ook laten vertellen dat Joden zelfs een bepaald gen hebben wat niemand anders had.
Je draait het om. Als je moeder een joodse is, ben je automatisch ook joods. Dat is niet het gevolg van unieke DNA-sequenties, maar kan eventueel een oorzaak zijn. De reden voor deze regel - die overigens niet voor alle joodse gemeenschappen geldt, en waarop de duidelijke uitzondering bestaat dat je je vrij kan bekeren tot het jodendom - is trouwens eenvoudigweg dat men over moederschap niet kan twijfelen. Over vaderschap wel.edit: vandaar dat je moeder ook joods moet zijn, ofzoietsdergelijks
Een associatie die echter gelegd is door antisemitische groeperingen, maar voor de rest nergens op stoelt. Zie het bericht van Klazon.- Joden... de naam komt oorspronkelijk van Judas, degene die volgens de bijbel Jezus heeft verraden voor geld. dat lijkt me niet echt een positieve associatie.
Onzin. Joodse populaties bewoonden zowat de hele wereld. Onder andere ook in Rusland (nou niet de beste maatjes van de VS), Marokko (waar de joden vredig en gelijkwaardig samenleefden met de Marokkanen), heel Europa en zelfs Azië. Dit argument snijdt geen hout en is opnieuw puur antisemitisch.- Joden zijn talrijk aanwezig op die plekken die door een groot deel van de wereld (behalve door ons) als de oorsprong van het kwaad en de onrust worden gezien. Zoals Amerika, en zoals Israel.
Is hier ook maar één betrouwbare bron voor te vinden? Stemmingmakerij van het middeleeuwse soort.- Joden... of iig de extremere... houden zich nog bezig met magie en occultisme, of iig wetenschappen waar geen ander zich mee bezig houdt voor zover bekend (misschien wel in het oosten, dat weet ik niet).
Een racistische karikatuur.- het lijkt erop dat joden aan geld nooit gebrek hebben.
Besef je wel hoezeer deze "argumenten" van je lijken op wat men in nazi-Duitsland en extremistische islamitische kringen verkondigde en verkondigt? Dat je rustig dit kan vertellen:
gaat er bij mij niet in.ik moet zeggen dat argumenten wel overtuigend zijn (voor mij dan)
Puzzels