Puzzel Puzzels
resetmind
Artikelen: 0
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 01 sep 2010, 00:43

Re: kip of het ei?!?!

Jouw opmerking klopt wel, Wouter. Er is derhalve geen reactie van mij nodig. Ik heb die boeken gelezen, en ik weet inderdaad niet wat ze daarover zeggen. Volgens mij zijn dat geen biologische boeken met details over hoe en wat. Er wordt gezegd dat Adam uit de klei is getrokken, maar hoe? Bestond de cel waaruit Adam was gemaakt uit bepaalde elementen die in een klei aanwezig zijn? Dat weet ik niet, dus ik weet niet wat die heilige schriften hierover exact zeggen. Er wordt gezegd dat Eva uit de rib van Adam is ontstaan, maar hoe? Een cel uit de rib van Adam "gekopieerd"? Ik weet het niet, dus ik weet niet wat de heilige schriften hierover zeggen.

Wat ik wel weet, is dat er geen tegenstrijd hoeft te bestaan tussen deze drie religies en de theorie van evolutie, en laten we maar hopen dat de meerderheid ook zo gaat denken zodat de wetenschappelijke onderzoek niet belemmerd wordt door de interpretaties die er vanuit gaan dat de evolutie anti-jodendom-christendom-islam is, ongeacht de juistheid, waarheid en waarde van deze theorie.

ads

Steun Sciencetalk Ohuhu Honolulu 216 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Ohuhu Honolulu 216 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech MK235 - Draadloos Toetsenbord en Muis - QWERTY - Donkergrijs

Logitech MK235 - Draadloos Toetsenbord en Muis - QWERTY - Donkergrijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk HP 280M - Draadloze Muis - Extra stil - Ergonomisch - Zwart

HP 280M - Draadloze Muis - Extra stil - Ergonomisch - Zwart

Bekijk product

EvilBro
Artikelen: 0
Berichten: 7.221
Lid geworden op: vr 30 dec 2005, 09:45

Re: kip of het ei?!?!

Aangezien een navel een litteken is dat is overgebleven van de navelstreng tijdens de periode in de baarmoeder, zou adam geen navel moeten hebben.
Dat slaat echter nergens op. Op het moment dat je zegt: "Kom ik zet even de natuur zoals wij die kennen aan de kant om mensen uit de klei te trekken" dan kun je je vervolgens niet beroepen op diezelfde natuur om bepaalde eigenschappen toe te kennen (zoals het wel of niet hebben van een navel).
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

coriolis
Artikelen: 0
Berichten: 17
Lid geworden op: di 14 sep 2010, 16:02

Re: kip of het ei?!?!

Het is overduidelijk een taalkwestie. Het betreft hier uiteraard een kippenei. Andere eieren waren er al voordat de kip bestond, zoals bij de dinosauriërs. De vraag is dus: Is een kippenei een kippenei, als het uit een kip komt of als er een kip uitkomt. Ben je voor de eerste, dat het uit een kip komt, dan was de kip eerst. Ben je voor de laatste, dat er een kip uitkomt, dan was het ei eerst.

Ik ben persoonlijk voor de eerste
emja
Artikelen: 0
Berichten: 1
Lid geworden op: di 09 nov 2010, 16:06

Re: kip of het ei?!?!

wij denken dat

het ei was er eerder omdat de eerste kip de bakiva hoen was en die legt maar 6 eieren per jaar en wij denken dat de afstammeling daarvan een zoogdier was omdat de bakiva hoe maar zes eieren per jaar legt.

en wij denken dat door evoluties dat zoogdier is gaan leggen.

groetjes van emma en jasper ;) ;)
Gebruikersavatar
slice
Artikelen: 0
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 12 nov 2010, 10:02

Re: kip of het ei?!?!

Hij is al beantwoord door een paar Einsteins:

http://frontpage.fok.nl/nieuws/395536/1/1/...beantwoord.html

Jammer dat ik ei heb gestemt...

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 10 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 10 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Minecraft - Nintendo Switch

Minecraft - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - verpakking luxe

bol cadeaukaart - verpakking luxe

Bekijk product

Gebruikersavatar
isaacnewton
Artikelen: 0
Berichten: 127
Lid geworden op: di 03 aug 2010, 14:21

Re: kip of het ei?!?!

Is het ei in dit geval wel het ei van de kip?
''God created everything by number, weight and measure'' - Sir Isaac Newton, 1698

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!