Jouw opmerking klopt wel, Wouter. Er is derhalve geen reactie van mij nodig. Ik heb die boeken gelezen, en ik weet inderdaad niet wat ze daarover zeggen. Volgens mij zijn dat geen biologische boeken met details over hoe en wat. Er wordt gezegd dat Adam uit de klei is getrokken, maar hoe? Bestond de cel waaruit Adam was gemaakt uit bepaalde elementen die in een klei aanwezig zijn? Dat weet ik niet, dus ik weet niet wat die heilige schriften hierover exact zeggen. Er wordt gezegd dat Eva uit de rib van Adam is ontstaan, maar hoe? Een cel uit de rib van Adam "gekopieerd"? Ik weet het niet, dus ik weet niet wat de heilige schriften hierover zeggen.
Wat ik wel weet, is dat er geen tegenstrijd hoeft te bestaan tussen deze drie religies en de theorie van evolutie, en laten we maar hopen dat de meerderheid ook zo gaat denken zodat de wetenschappelijke onderzoek niet belemmerd wordt door de interpretaties die er vanuit gaan dat de evolutie anti-jodendom-christendom-islam is, ongeacht de juistheid, waarheid en waarde van deze theorie.
Puzzels