Puzzel Puzzels
Johan_vd
Artikelen: 0

Re: Wie/wat is God?

Ow volgens mij gaat ik weer herhalen: Oorlog maken wijzelf, daarbij als God al oorlog maakt doet hij dit ook met een goede reden. Als er volken zijn die hun kinderen offeren aan vreemde goden en met iedereen eroplos wippen en stelen/bedriegen en de armen laten stikken en zelf vet rijk zijn enzovoort enzovoort dan kon het weleens zo zijn dat Hij ingreep. Dat is niet voor niets: hij is niet alleen liefde maar ook een rechtvaardig God.

herhaal herhaal ik blijf bezig met jullie, maar goed ik wens jullie het beste toe.

ads

Steun Sciencetalk 5 Zelfklevende Rollen voor Mini Printer - Navulling - Pocket Printer Papier - Sticker Rollen Papier

5 Zelfklevende Rollen voor Mini Printer - Navulling - Pocket Printer Papier - Sticker Rollen Papier

Bekijk product

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Blue - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Blue - 11e generatie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Wit

Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Wit

Bekijk product

lngr

En dat is ook jouw verklaring voor het Midden Oosten? Verkrachte vrouwen in Darfur? Tsunami in Indonesie? Ah, maar natuurlijk, dat waren moslims...wacht eens even, Katrina raakte vooral Christenen.

Ik snap er niets van.
I'm normally not a praying man, but if you're up there, please save me Superman!!!

Homer Simpson
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Erik

Ben ik de enige die dit soort onzin gevaarlijk vind?
Nee dat ben je niet!

De bloedige geschiedenis van de religie bewijst dat het gevaarlijk is.

Dat gevaar zit 'm vooral in het stoppen met nadenken en het volledig accepteren van een dogma wat zich in de basis boven andersdenkenden stelt.

Helaas bestaan er mensen die maar al te graag de idee van superioriteit t.o.v. van andersdenkenden en ander leven om hen heen omarmen omdat ze niet met hun sterfelijkheid kunnen omgaan.

Johan is een prachtig voorbeeld van religiejunkie, als de dood dat zijn drugs wordt afgepakt maait hij om zich heen met volslagen onzin.
ach lieve ingr. Jij bent er ook zo 1 die 1 kleine tekst uit de bijbel citeerd en het vervolgens gevaarlijk vind, terwijl als je de context leest het gewoon klopt, maar goed jij bent gewoon zo he
Ach onwetende Johan, jij bent er ook zo 1 die tegen alle logica in gewetenloos teksten van 2000 jaar oud accepteerd zonder ze echt te begrijpen, maar goed jij bent nu eenmaal gehersenspoeld!
laten we ongeveer zeggen dat je pas zult weten wie Hij is als je in de hemel bent?
Dus je gokt ook maar wat nu?

Almachtig en alwetend zeg je, dus jij hebt een oplossing voor het theodicee vraagstuk?

Epicurus verwoorde het al een zeer sterk:

"Wil God het kwaad voorkomen, maar kan Hij het niet? Dan is Hij niet almachtig.

Kan Hij het wel, maar wil Hij het niet? Dan is Hij kwaadwillig

Kan Hij het wel en wil hij het ook? Waar komt dan het kwaad vandaan?

Kan Hij het niet en wil Hij het niet? Waarom noemen we Hem dan God?"

Er bestaat een duidelijker omschrijving van wat kabouters zijn dan van wat god is!

Geloof je ook in kabouters Johan?
The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds new discoveries,

is not "Eureka!" (I've found it!),

but "That's funny..."

Isaac Asimov
janos

Nogmaals, God is een woord dat gegeven is aan de mensheid om aan te geven en te omvatten dat gene wat al het leven instand houd. God is geen persoon. Dat woord is gegeven door mensen ,vanuit sferen opvolgend na de aardse, die hun aardseleven volbracht hebben, dat wil zeggen dat ze een zekere bewustzijnsgraad bereikt hebben (waar wij nog mee bezig zijn) en die via personen op aarde die een zekere gevoeligheid hadden aangereikt hebben. Gevoelige mensen in die tijd waren bv, Abraham, Elia, Mozes, en al die andere profeten. Het vastleggen en opschrijven van al die gebeurtenissen is gedaan met het indivuduele inzicht en vermogen van de schrijvers, wat de menselijke inbreng, onduidelijkheden, tegenstrijdigheden en politieke belangen verklaart.

Je kunt dit natuurlijk als verwerpelijk afdoen en gewoon aan de hand van oude teksten gaan leven, strijden en denken.... maar daar kom je niet verder mee hoor. Het gaat om de intentie. Er is verbinding mogelijk tussen het aardse leven en het opvolgende. Dood bestaat niet. Liefde (dienstbaar zijn ) aan je naasten, Jij als mens bent een deel van een groter geheel waar we allemaal uit ontstaan zijn. Daarom zijn we één groot Godsgezin (levensgezin). Dat we allemaal ons eigen ideeën, of helemaal geen, hebben heeft te maken met innerlijke bewustzijn. Ook al ben je nog zo geleerd en werelds onderlegd, dat staat er helemaal los van, hoewel, het zou kunnen helpen voor een beter begrip over het boek "de bijbel". Maar velen zien veel liever hun eigen ik, geld, macht en niet te vergeten "leve de lol!" in een te grote mate.

groetjes, janos
Er is geen dood maar voor ik het check eet ik normaal mijn brood.
peterA

janos schreef:Nogmaals, God is een woord dat gegeven is aan de mensheid om aan te geven en te omvatten dat gene wat al het leven instand houd. God is geen persoon. Dat woord is gegeven door mensen ,vanuit sferen opvolgend na de aardse, die hun aardseleven volbracht hebben, dat wil zeggen dat ze een zekere bewustzijnsgraad bereikt hebben (waar wij nog mee bezig zijn) en die via personen op aarde die een zekere gevoeligheid hadden aangereikt hebben. Gevoelige mensen in die tijd waren bv, Abraham, Elia, Mozes, en al die andere profeten. Het vastleggen en opschrijven van al die  gebeurtenissen is gedaan met het indivuduele inzicht en vermogen van de schrijvers, wat de menselijke inbreng, onduidelijkheden, tegenstrijdigheden en politieke belangen verklaart.

Je kunt dit natuurlijk als verwerpelijk afdoen en gewoon aan de hand van oude teksten gaan leven, strijden en denken.... maar daar kom je niet verder mee hoor. Het gaat om de intentie. Er is verbinding mogelijk tussen het aardse leven en het opvolgende. Dood bestaat niet. Liefde (dienstbaar zijn ) aan je naasten, Jij als mens bent een deel van een groter geheel waar we allemaal uit ontstaan zijn. Daarom zijn we één groot Godsgezin (levensgezin). Dat we allemaal ons eigen ideeën, of helemaal geen, hebben heeft te maken met innerlijke bewustzijn. Ook al ben je nog zo geleerd en werelds onderlegd, dat staat er helemaal los van, hoewel, het zou kunnen helpen voor een beter begrip over het boek "de bijbel". Maar velen zien veel liever hun eigen ik, geld, macht en niet te vergeten "leve de lol!" in een te grote mate.

groetjes, janos

Hoe combineer je "strijden aan de hand van eeuwenoude teksten" en "Liefde,dienstbaar zijn aan je naaste"?
huh?
Erik

Ook voor Janos geldt, waar haal jij die zekerheid vandaan?

Het zijn maar beweringen die je doet!

Waar zijn alle bewijsstukken Janos voor het bestaan van welke god in wat voor vorm dan ook?
The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds new discoveries,

is not "Eureka!" (I've found it!),

but "That's funny..."

Isaac Asimov
-Frankenstein-

Ow volgens mij gaat ik weer herhalen: Oorlog maken wijzelf, daarbij als God al oorlog maakt doet hij dit ook met een goede reden. Als er volken zijn die hun kinderen offeren aan vreemde goden en met iedereen eroplos wippen en stelen/bedriegen en de armen laten stikken en zelf vet rijk zijn enzovoort enzovoort dan kon het weleens zo zijn dat Hij ingreep.
Johan,

Kan je een paar voorbeelden noemen van oorlogen eeuw die wij zelf hebben gemaakt ? En wanneer heeft volgens jou de laatste oorlog plaatsgevonden omdat het gods wil was (ingrijpen).
lngr

'PeterA, Erik, hou op met dit soort logische vragen te stellen, zie je niet in dat god de ware is, roep hem aan en hij zal verschijnen'
I'm normally not a praying man, but if you're up there, please save me Superman!!!

Homer Simpson
peterA

'PeterA, Erik, hou op met dit soort logische vragen te stellen, zie je niet in dat god de ware is, roep hem aan en hij zal verschijnen'

Ik ben hier al twee dagen aan't roepen,er is al een camionette met mannen in witte schorten verschenen,zouden dat engelen zijn?
huh?
peterA

Neee!!!

G....me...laat mij gerust...

Aauw.....

GhhhGhmmmm

...

..

.
huh?
lngr

Haha...

even serieus, op dit soort momenten haken ze altijd af en als ze niet afhaken dan reageren ze gewoon niet op onze vragen. Dan zeggen ze 'Nogmaals, zoals ik al zei, daarnet, toen zei ik dus, blabla god bijbel design toeval natuurlijke selectie darwin blabla liefde dus blabla god is feit....blabla'

Homer Simpson
CreaBea

Jullie snappen het gewoon allemaal niet. Op het moment dat je erin gelooft, bestaat Hij...
peterA

God is ook humor...toch?
huh?
lngr

De grote inspirator zijn tot vele oorlogen, almachtig zijn, leven hebben gecreeerd, het best verkochte boek aller tijden geschreven hebben, alwetend zijn, een zoon op aarde hebben geplant die de dood verslaat en daarna op een wolk je koninkrijk insurft, de meestbesproken figuur op aarde zijn en dit allemaal terwijl je onzichtbaar bent en niet bestaat...grotere ironie ken ik niet.

Homer Simpson

ads

Steun Sciencetalk Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 128GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 128GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Bekijk product

Steun Sciencetalk 5 stuks Plastic Labels 91201 geschikt voor Dymo LetraTag Labelprinter - Zwart op Wit - 12 mm x 4 m - S0721610 Labeltape - Telano

5 stuks Plastic Labels 91201 geschikt voor Dymo LetraTag Labelprinter - Zwart op Wit - 12 mm x 4 m - S0721610 Labeltape - Telano

Bekijk product

Steun Sciencetalk Just Dance 2026 Edition - Nintendo Switch - Code in a box

Just Dance 2026 Edition - Nintendo Switch - Code in a box

Bekijk product

klazon
Pluimdrager

....even serieus, op dit soort momenten haken ze altijd af en als ze niet afhaken dan reageren ze gewoon niet op onze vragen.
Zo is het. Er worden in dit soort topics zoveel vragen gesteld en tegenwerpingen gemaakt die nergens op slaan dat ik gewoon geen tijd en ook geen zin heb om overal op in te gaan.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Religiewetenschappen en Theologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!