Zweisteen schreef/citeerde elders (http://sciencetalk.nl/forum/invision/in...ghlight=#208709Neen dat is niet zo. Een atheist gaat uit van de natuurwetten. Mocht deze God iets doen dat "boven" deze natuurwetten staat, dan moet de atheist zijn ongelijk toegeven. Tot op heden heb ik daar nog nooit iets van gemerkt. Een of ander teken moet ook duidelijk zijn. Beschouw mij maar als de ongelovige thomas, een fillistijn. Mvg.
(soera 6, vers 111) En zelfs al zonden Wij engelen tot hen neder en al spraken de doden tot hen en Wij verzamelden voor hen alle dingen van aangezicht tot aangezicht, zij zouden er niet in geloven, tenzij Allah dit wilde. Maar de meesten hunner gedragen zich onwetend.
Mocht ik dadelijk engelen en mijn overleden vader op straat zien neerdalen, denk ik voldoende te durven vertrouwen op mijn ogen om dan het bestaan van de joods-christelijke en/of islamitische god -weet nog altijd niet in hoeverre dat wezenlijk verschillende goden zijn, maar dacht 'helemaal niet wezenlijk verschillend'- prompt sterk in aanmerking te nemen.
Om ontopic te komen opnieuw:
Ook ik zou dan 'mijn ongelijk moeten bekennen'. 'Ongelijk' want het bestaan van de god uit het OT en de Koran, die straft, veroordeelt, discrimineert, tot allerlei haatdragendheid aanzet bv jegens niet- of andersgelovigen of homoseksuelen, acht ik te zot voor woorden. Een god die beantwoordt aan de letterlijke ('zijn') teksten van genoemde boeken is naar mijn opvatting te absurd om te bestaan.
Maar andere goden -mogelijke
Puzzels