Puzzel Puzzels
Anonymous
Artikelen: 0

Re: [Filosofie] Wat is tijd?

Alles is gebeurd/gebeurt gelijktijdig, alleen zo ervaren wij dat niet. Wij voelen het als een soort..ehm lijn snapje, van vroeger naar nu. Maar voreger is nu! 't Is trouwens maar goed ook dat wij het anders ervaren anders kregen we zoveel info en prikkels tegelijk...

ads

Steun Sciencetalk Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Silver + 1 jaar extra garantie

Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Silver + 1 jaar extra garantie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 5 TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 5 TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk Omdenken scheurkalender - 2026 - Kalender

Omdenken scheurkalender - 2026 - Kalender

Bekijk product

Tijd

Alles is gebeurd/gebeurt gelijktijdig, alleen zo ervaren wij dat niet. Wij voelen het als een soort..ehm lijn snapje, van vroeger naar nu. Maar voreger is nu! 't Is trouwens maar goed ook dat wij het anders ervaren anders kregen we zoveel info en prikkels tegelijk...

Hypothese van flash-backs is ook op gelijktiodigheid gebouwd. Als onze hersenen dan es een seconde van de werkelijkheid niet goed filteren, denk je dat je al eens eerder iets hebt meegemaakt.

Alles gebeurt gelijktijdig, alleen ons bewustzijn filter enkel het (voor ons) 'heden' en schuift met een constante snelheid op naar 'de toekomst'.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Anonymous

Er zijn over heel de wereld maar een stuk of 50 mensen die de relativiteitstheorie van einstein volledig snappen en weten hoe hij er op is gekomen. Als je achter die mensen weet te komen, hun ID, naam enzz, dan zou je aan hun kunnen vragen wat tijd is... En nog zul je het juiste antwoord niet krijgen.

Dat wil zeggen; wij kunnen het begrip tijd geen definitie geven, en al zouden we het kunnen, zou niemand er iets van snappen.. Wel?

Maar stel dat tijd niet bestaat, dat het een verzinsel is van de mens. Dan zou alles misschien wel op hetzelfde moment plaats vinden. En misschien zou dat dingen verklaren als het paranormale (Voorspellingen enzz).

Think about that.
MrDeathstrike

Dat is iets om over na te denken... Tenminste als ik het op de juiste manier snap :shock:
Gray

kan iemand my uitleggen hoe alles op eenzelfde moment kan gebeuren?

en waarom julie dat denken, het deja-vu gevoel buiten beschouwing gelaten. :shock:
rwvanes

Anonymous schreef:Omdat mijn vraag over tijd TE filosofisch werd heb ik besloten dit artikel in deze categorie voort te zetten...

Wat is tijd?
Neem eens nota van http://home.planet.nl/~rwvanes, klik vervolgens op de link HIER met gele ondergrond en vervolgens ga je naar Beweging en Verschijnsel deel 1.

Je kunt bij het begin beginnen of klik op de bladwijzer wat is tijd

Groeten,

Rob van Es
Anonymous

Ik denk dat ik een leuk !!begin!! heb voor het antwoord op de vraag wat is tijd. En dat op een plek waarvan je het absolut niet zou verwachten. kijk eens op deze site http://www.blazelabs.com/f-biefeld.asp. het gaat over het bielfield brown effect.

Het effect zelf heeft op het eerste gezicht niet veel te maken met het onderwerp tijd. Maar als je verder leest begint de schrijver te filosoferen over kromingen van de ruimte tijd, engieconcentraties en verandringen in de lichtsnelheid.

Voor zover ik de relatieviteits theorie snap zou de lichtsnelheid altijd en overal even snel moeten zijn. Maar als he licht door de lucht of een vaste stof als glas gaat wordt de snelheid kleiner. Zou dit iets met een verandring van de ruimte tijd te maken kunnen hebben?

Als ik hier bulschit heb geschreven vergeef me ik ben maar een 17jarige druiloor Of mischien heb ik niet gesnapt wat er staat ik vind het wel goed klinken Afbeelding

O ja de site is in het engels[/quote]
Anonymous

Als je tijd zou kunnen omschrijven als een bewegend geheel dan zou het dus ook mogelijk zijn doch theoretisch om deze te kunnen bevriezen. Dan zou tijd iets makkelijker te omschrijven zijn als het geheel van de staat op dat moment. Dus met andere woorden als je in staat zou zijn om alles te brengen tot een bepaalde staat van het geheel ben je op dat punt in tijd. Dit zou tijd reizen theoretisch dus ook mogelijk maken en tegelijk ook zinloos maken omdat alles weer terug is in de staat als het was dus ook je gedachte letterlijk alles.
Anonymous

sorry lmijn link werkt niet hier is ie opnieuw

http://www.blazelabs.com/f-biefeld.asp
Lethy

moest de tijd af en toe stilstaan, in de betekenis van de zin, zouden we het niet merken, want we hervatten gewoon waarmee we bezig waren wanneer de tijd terug begint. Dus, wie weet heeft de tijd al een paar keren stilgestaan :shock: we zouden het niet merken - dat denk ik ervan
There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't
OneStepForward

Hoe is het theoretisch mogelijk om terug te gaan in de tijd? Dat is toch al geweest?

Ik bedoel als tijd niet meer is dan een beweging veroorzaakt door een kromming in de ruimte door graviton deeltjes. Hoe moet je dan terug kunnen gaan in de tijd?

Anti-graviton deeltjes?

Of sla ik nu de plank mis met dit ^ *** verhaal?
De groene hond

Ik bedoel als tijd niet meer is dan een beweging veroorzaakt door een kromming in de ruimte door graviton deeltjes. Hoe moet je dan terug kunnen gaan in de tijd?

Anti-graviton deeltjes?

Dat denk ik niet, dat kan door sneller te reizen dan het licht! :shock:
Geen touw of kabel kan zo stevig samensnoeren, zo vast binden, als liefde met één enkele draad doet - Robert Burton
Babbitt

Maar stel dat tijd niet bestaat, dat het een verzinsel is van de mens.
Tijd is geen verzinsel van de mens. De eenheden die wij gebruiken om tijd te beschrijven zijn verzinsels van de mens. Tijd zelf is volgens mij gewoon een dimensie die wij zelf nog maar nauwelijks kunnen beinvloeden. We zijn er wel al een tijdje achter dat tijd zeker niet perse constant is. Bij een andere fysieke snelheid hoort namelijk ook een andere tijd-"snelheid".

En wat betreft teruggaan in de tijd.... hoe moet ooit iemand weten dat hij teruggegaan is in de tijd? Stel er is een manier om 10 min terug te gaan in de tijd; onthou je dan dat je dit gedaan hebt ? Nee toch, want je bent daadwerkelijk naar een moment gegaan voordat je besloot terug te gaan in de tijd.
Ten minutes to Wapner

OK, so what's the speed of dark? -Steven Wright
De groene hond

Anti-graviton deeltjes?

Ikzelf zie tijd als een combinatie tussen snelheid en afstand.

En graviton deeltjes zijn nog niet eens wetenschappelijk vastgesteld dat die er zijn, laat staan anti-graviton deeltjes.

Omdat de Anti-materie ook niet eens is vastgesteld!  :wink:
Geen touw of kabel kan zo stevig samensnoeren, zo vast binden, als liefde met één enkele draad doet - Robert Burton

ads

Steun Sciencetalk Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Zwart

Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon RP-108 - Instant fotopapier - Inkt/papierset - Voor SELPHY CP-printers - Origineel - 10 x 15 cm formaat - 108 sheets

Canon RP-108 - Instant fotopapier - Inkt/papierset - Voor SELPHY CP-printers - Origineel - 10 x 15 cm formaat - 108 sheets

Bekijk product

Steun Sciencetalk Rekenmachine Casio FX-82NL+

Rekenmachine Casio FX-82NL+

Bekijk product

Anonymous

Ik heb een siets gelezen over zero point field, dat is de lege ruimte tussen atomen, waarvoor nog nooit een verklaring was wat dat doet. Er is een theorie dat in die ruimte alles wordt opgeslagen, als een soort collectief geheugen. In het zero point field gelden de wetten van tijd en ruimte niet. Alles wat ooit (volgens de menselijke interpretatie van tijd) is gebeurd, wat op 'dit' moment gebeurt, wat nog moet gebeuren en wat misschien nooit gaat gebeuren ligt vast, en al die gebeurtenissen kan een mens uit dat zero point field halen.

Als je die theorie gelooft, bestaat tijd dus in feite niet, maar alleen een interpretatie daarvan. Ik vind het wel een mooie theorie, want alles wat altijd gebeurt, gebeurt 'nu', je leeft altijd in het heden. Want verleden en toekomst bestaan niet.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Filosofie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!