Puzzel Puzzels
Zwam
Artikelen: 0

Re: Wat hebben jullie gestudeerd?

Net het laatste examen gedaan in't

3e jaar bio-ingenieur milieutechnologie

ads

Steun Sciencetalk Faber-Castell kleurpotloden - Castle - 60 stuks - FC-111260

Faber-Castell kleurpotloden - Castle - 60 stuks - FC-111260

Bekijk product

Steun Sciencetalk Sony PS5 DualSense Draadloze Controller - Wit

Sony PS5 DualSense Draadloze Controller - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nuvance SD Kaart Lezer - 3 in 1 - Micro SD Kaart - USB naar USB C - 8-Pin - Geschikt voor alle Telefoons, Tablets & Laptops

Nuvance SD Kaart Lezer - 3 in 1 - Micro SD Kaart - USB naar USB C - 8-Pin - Geschikt voor alle Telefoons, Tablets & Laptops

Bekijk product

Tommeke14

Gisteren net geslaagd voor 6 wetenschappen-wiskunde :D

Volgend jaar begin ik aan (een poging voor) burgerlijk ingenieur
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

LiesbethDN

1ste Bachelor wiskunde in Antwerpen.
ypsilon

Zwam schreef:De antwoorden kan je misschien toevoegen aan het vorige topic waar deze vraag reeds gesteld werd:

http://sciencetalk.nl/forum/index.php?s...ding&st=100

:D
Maar eventjes samengevoegd. Overigens kun je je opleiding ook in je profiel invullen.
HosteDenis

Normaal gezien geslaagd voor mijn laatste jaar ASO: WWi7 (wetenschappen-wiskunde).

Volgend jaar gaan we waarschijnlijk voor burgerlijk ingenieur, maar ik ben een laat beslissertje.

Ik ga nog even langs gaan bij de augustus infodagen en voor de rest... Pro's en contra's in vergelijking met andere richtingen zijn ook altijd welkom (niet dat ik me nog niet informeerde, maar toch).

Denis
"Her face shown like the sun that I strived to reach."
ScienceMaster112

Ik ben 1e jaars Natuurkunde Technische Natuurkunde (Rijswijk). Hopelijk over 2 weken 2e jaars (ik moet nog 24 punten haalen (a) )
Heidegger

Afbeelding

Ooit begonnen bij Natuurkunde, propedeuse gehaald, toen Economie gaan doen, gestopt en nu studeer ik Wiskunde en Filosofie, wat overigens totaal niet knap is want ik ga d'r ook lekker de tijd voor nemen. Jammer alleen dat de studiefinanciering geen lang leven is beschoren.
Phys

Leuk, natuurkunde, economie, wiskunde en filosofie!

Maar hoe zit je dan met de tijd? Je hebt 1 jaar natuurkunde gedaan, toen 1 jaar economie, en nu eerste jaar wiskunde+filosofie ofzo? Doe je dan filosofie in deeltijd en wiskunde voltijd? Waar, als ik vragen mag?
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

ads

Steun Sciencetalk Casio fx-82NL rekenmachine - wetenschappelijke rekenmachine - voor de middelbare school

Casio fx-82NL rekenmachine - wetenschappelijke rekenmachine - voor de middelbare school

Bekijk product

Steun Sciencetalk HP Sprocket - Zelfklevend fotopapier - 5 x 7,6 cm - 50 vel

HP Sprocket - Zelfklevend fotopapier - 5 x 7,6 cm - 50 vel

Bekijk product

Steun Sciencetalk Libelle Marjolein Bastin Agenda 2026 - één jaar lang genieten - Incl. handige ringband, elastiek en 8 ansichtkaarten

Libelle Marjolein Bastin Agenda 2026 - één jaar lang genieten - Incl. handige ringband, elastiek en 8 ansichtkaarten

Bekijk product

Heidegger

Phys schreef:Leuk, natuurkunde, economie, wiskunde en filosofie!

Maar hoe zit je dan met de tijd? Je hebt 1 jaar natuurkunde gedaan, toen 1 jaar economie, en nu eerste jaar wiskunde+filosofie ofzo? Doe je dan filosofie in deeltijd en wiskunde voltijd? Waar, als ik vragen mag?
Ik kan overal over meepraten maar heb nergens verstand van. :D

Ik ben inderdaad begonnen met Natuurkunde, op een vak na alles gehaald.

Toen kreeg ik dollartekentjes in mijn ogen en ben Economie gaan studeren (onderwijl dat laatste Natuurkunde vak gehaald). Goed, toen besefte ik dat een Economie studie helemaal niet per se het pad richting rijkdom te zijn en dat je met een beta studie wel degelijk veel kunt gaan verdienen. Komt nog bij dat mijn interesse absoluut bij de beta vakken (en filosofie) ligt. Nu doe ik dus Wiskunde, met daarnaast Filosofie. Filosofie is echt zwaar interessante kost. Ik doe het allebei in principe gewoon voltijd, wat betekent dat je geregeld keuzes moet maken, welk college je wilt volgen (dit jaar viel mee, aangezien ik in mijn jaar Natuurkunde al heel wat Wiskundevakken heb gehaald). In principe is Filosofie een studie die vrij weinig contacturen ken en die je ook nog eens kunt volgen zonder contact uren (gewoon veel lezen). De docenten echter kunnen zeer boeiend vertellen en ik volg de hoorcolleges dan ook zeer graag.

Mijn vrije keuzeruimte is denk ik wel meer dan gevuld (al mogen er volgens mij niet alleen eerstejaars vakken inzitten, maar dat hoor ik nog wel). Enige echte minpunt is dat 't nog wel eens voorkomt dat tentamens samenvallen, dan is 't wat lastiger kiezen. Dan is 't gewoon een kwestie van prioriteiten stellen, ik zie Wiskunde vanwege carriereperspectieven als net iets belangrijker en ga bij Filosofie dus geregeld voor de herkansing i.p.v. de eerste mogelijkheid.

Ik ben overigens Wiskunde i.p.v. Natuurkunde gaan studeren, omdat het -eerlijk is eerlijk- net wat lichter studeert, zodat ik genoeg vrije tijd over houd. Vandaar ook dat ik het niet binnen de geplande tijd ga volbrengen.

Ik denk trouwens dat m'n CV niet om aan te zien is... tenzij ik er een mooi verhaal om weet te breien...

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!