Puzzel Puzzels
Knownothing
Artikelen: 0

Re: Is creationisme wetenschap?

Sterkte Erik, je hebt nog een zeeer lange zoektocht voor de boeg

:wink:
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 5 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 5 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk MSI MAG 242C - Full HD Curved Gaming Monitor - 180hz - 24 inch

MSI MAG 242C - Full HD Curved Gaming Monitor - 180hz - 24 inch

Bekijk product

Steun Sciencetalk Super Mario Galaxy + Super Mario Galaxy 2 - Nintendo Switch

Super Mario Galaxy + Super Mario Galaxy 2 - Nintendo Switch

Bekijk product

Leuke gast

Leuke Gast schreef:die research kun je beter zelf doen.
Dat is nou juist het probleem, ik kan het niet vinden die wetenschappelijke creationistische artikelen.

Daarom deed ik een beroep op jullie expertise.

De aanvaarde 'wetenschap' klopt wel voor een groot deel. Echter niet helemaal.

Ook bestaan er nog een groot aantal zaken waar de wetenschap nog niet over uit is.

De wetenschap beweert alles te kunnen verklaren.

De wetenschap is ook op een bepaalde manier bevooroordeeld.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Erik

Op de plekken waar het niet 'klopt' kan daar 'wetenschappelijk' creationistische/ID onderzoek de juiste verklaring geven?
Ook bestaan er nog een groot aantal zaken waar de wetenschap nog niet over uit is.
Als we overal uit zijn dan hoeven we ook niets meer te onderzoeken he. :shock:
Wie zijn de wetenschap en waar beweren ze dat?
De wetenschap is ook op een bepaalde manier bevooroordeeld.
Klopt, in die zin dat zij altijd op zoek is naar een verklaring waarvan ze vermoeden dat die er is, en die door gedegen onderzoek trachten te vinden.
The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds new discoveries,

is not "Eureka!" (I've found it!),

but "That's funny..."

Isaac Asimov
p__

Hier een quote van NASA's astrobiology website:
Discoveries during the past few decades have strengthened the hypothesis that the Universe is liberally seeded with life. These include findings that galaxies are far more plentiful than we had earlier thought, the previously mentioned rapidly growing inventory of extrasolar planets, and evidence suggesting that life may result from reliable principles of self-organization of matter rather than an almost impossible sequence of chance events.

http://astrobiology.arc.nasa.gov/feature/A...ogy_Feature.htm
Dit komt toch wel sterk overeen met wat ik ook denk.

En blijkbaar is er ook bewijs dat deze gedachte ondersteund.
Erik

???

Ehhh en wat heeft dat met dit topic te maken?

En hoe beantwoord het mijn laatste 4 vragen?
The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds new discoveries,

but "That's funny..."

Isaac Asimov
Anonymous

Nasa schreef :
....self-organization of matter.....

p schreef:

OK

Lees Stuart Kaufman en toon me eventjes aan waar je ergens iets leest over je universeel verspreid "bewustzijn " of wat dan ook van die strekking ....

http://www.santafe.edu/sfi/People/kauffman/
p__

Anonymous schreef:Nasa schreef :
....self-organization of matter.....

p schreef:

OK

Lees Stuart Kaufman en toon me eventjes aan waar je ergens iets leest over je universeel verspreid "bewustzijn " of wat dan ook van die strekking ....

http://www.santafe.edu/sfi/People/kauffman/
Een quote van zijn theorie:
In investigations, Kauffman builds on these theories and finds that classical science does not take into account that physical systems--such as people in a biosphere--effect their dynamic environments in addition to being affected by them. These systems act on their own behalf as autonomous agents, but what defines them as such?

Kauffman lays out a foundation for a new concept of organization, and explores the requirements for the emergence of a general biology that will transcend terrestrial biology to seek laws governing biospheres anywhere in the cosmos. Moreover, he presents four candidate laws to explain how autonomous agents co-create their biosphere and the startling idea of a "co-creating" cosmos.
Een co-creëerende cosmos.... verkapte term voor creationisme of ID?
Leuke gast

vraag eens aan een 'echte' boer wat evolutie is.
Anonymous

Referentie van deze "quote " ?

Zo kan ik het ook eens lezen in oorspronkelijke context
p__

Referentie van deze "quote " ?

Zo kan ik het ook eens lezen in oorspronkelijke context

http://www.oup.com/us/catalog/general/subj...a&ci=0195121058
p__

Hier een interessant onderzoek waarin bewijs geleverd wordt dat het bewustzijn DNA kan beïnvloeden:
Background and objectives:

The great similarity of the genomes of humans and other species stimulated us to search for genes regulated by elements associated with human uniqueness, such as the mindbody interaction. DNA microarray technology offers the advantage of analyzing thousands of genes simultaneously, with the potential to determine healthy phenotypic changes in gene expression. The aim of this study was to determine the genomic profile and function of neutrophils in Falun Gong (FLG, an ancient Chinese Qigong) practitioners, with healthy subjects as controls.

Subjects and design:

Six (6) Asian FLG practitioners and 6 Asian normal healthy controls were recruited for our study. The practitioners have practiced FLG for at least 1 year (range, 15 years). The practice includes daily reading of FLG books and daily practice of exercises lasting 12 hours. Selected normal healthy controls did not perform Qigong, yoga, t'ai chi, or any other type of mindbody practice, and had not followed any conventional physical exercise program for at least 1 year. Neutrophils were isolated from fresh blood and assayed for gene expression, using microarrays and RNase protection assay (RPA), as well as for function (phagocytosis) and survival (apoptosis).

Results:

The changes in gene expression of FLG practitioners in contrast to normal healthy controls were characterized by enhanced immunity, downregulation of cellular metabolism, and alteration of apoptotic genes in favor of a rapid resolution of inflammation. The lifespan of normal neutrophils was prolonged, while the inflammatory neutrophils displayed accelerated cell death in FLG practitioners as determined by enzyme-linked immunosorbent assay. Correlating with enhanced immunity reflected by microarray data, neutrophil phagocytosis was significantly increased in Qigong practitioners. Some of the altered genes observed by microarray were confirmed by RPA.

Conclusion:

Qigong practice may regulate immunity, metabolic rate, and cell death, possibly at the transcriptional level. Our pilot study provides the first evidence that Qigong practice may exert transcriptional regulation at a genomic level. New approaches are needed to study how genes are regulated by elements associated with human uniqueness, such as consciousness, cognition, and spirituality.

http://www.liebertonline.com/doi/abs/10.10...journalCode=acm
Erik

Beste p,

Ik vraag simpelweg om antwoord op de laatste vragen die ik stelde en het enige wat je te bieden hebt is je stokpaardje 'bewustzijn'.

Nogmaals dit beantwoord geen van mijn vragen en al helemaal niet in het kader van dit topic.

Als je er zo graag over wilt discussieren dan zou ik zeggen open er een topic over, voor zover dat nog niet bestaat.

Er zijn vast zieltjes genoeg die je willen vermaken daarin.

Je hebt al laten weten dat je weinig tot niets van creationisme weet dus dat betekent dat je niets aan dit topic hebt toe te voegen.

@Leuke Gast,
Op de plekken waar het niet 'klopt' kan daar 'wetenschappelijk' creationistische/ID onderzoek de juiste verklaring geven?
Wie zijn de wetenschap en waar beweren ze dat?

Ik zal de andere vragen nog een keer stellen:

Wat is de relatie tussen ID en het evolutieproces?

In het kader van de evolutie der soorten, kun je voorbeelden laten zien van waar en/of hoe frequent ID invloed uitoefent?

Als deze vragen beantwoord zijn met natuurlijk de diverse creationistische 'wetenschappelijke' artikelen heb ik er nog een aantal, maar laten we niet teveel tegelijk doen dat is onprettig denk ik.

De definitie van 'wetenschappelijk' heeft tsjok45 al eerder in deze topic gegeven, dus of een artikel daaraan voldoet kun je zelf al bepalen.

but "That's funny..."

Isaac Asimov
p__

Erik schreef:Beste p,

Ik vraag simpelweg om antwoord op de laatste vragen die ik stelde en het enige wat je te bieden hebt is je stokpaardje 'bewustzijn'.

Nogmaals dit beantwoord geen van mijn vragen en al helemaal niet in het kader van dit topic.

Als je er zo graag over wilt discussieren dan zou ik zeggen open er een topic over, voor zover dat nog niet bestaat.

Er zijn vast zieltjes genoeg die je willen vermaken daarin.
Ik merk dat de term 'bewustzijn' erg gevoelig bij je ligt?

Maar goed, jouw laatste vragen heb ik reeds eerder beantwoord.

Overigens vroeg je toen zelf een voorbeeld van waar het bewustzijn iets gestuurd heeft.
Kun je me dan een voorbeeld laten zien waar in de evolutie van welke soort dan ook 1 van die 'bewustzijns' invloed hebben uitgeoefend of zo je wilt iets gestuurd hebben?
Ik heb zojuist wetenschappelijk onderzoek getoond waar een voorbeeld gegeven wordt van hoe het bewustzijn DNA kan beïnvloeden en daarmee dus ook het evolutionaire proces.

En nu ik dit getoond heb, suggereer je dat het niet in dit topic thuishoort? Ik hou het er maar op dat je te geschokt bent om inhoudelijk te reageren.
Erik

Ik merk dat de term 'bewustzijn' erg gevoelig bij je ligt?
Dr. Freud wat heeft u toch een opmerkingsgave.
Maar goed, jouw laatste vragen heb ik reeds eerder beantwoord.
Je hebt helemaal niets van die vragen beantwoord, of je moet de drogredeneringen die je hebt gegeven als onderbouwd antwoord beschouwen.
Overigens vroeg je toen zelf een voorbeeld van waar het bewustzijn iets gestuurd heeft.
Tsja, in reactie op jouw doordrammerij he.

En dat wetenschappelijk onderbouwde voorbeeld heb je nog niet kunnen laten zien.

Laat me raden, je hebt het niet?
Ik heb zojuist wetenschappelijk onderzoek getoond waar een voorbeeld gegeven wordt van hoe het bewustzijn DNA kan beïnvloeden en daarmee dus ook het evolutionaire proces.
Prima jongen wat je wilt, nu nog laten zien wanneer en op welke plaatsen dat gebeurd is binnen het evolutionaire proces.
Ik hou het er maar op dat je te geschokt bent om inhoudelijk te reageren.
Defineer "inhoudelijk reageren" even voor me, want jij hebt daar duidelijk een andere voorstelling van dan ik.

Voor wat betreft je artikel wat je plaatste, zeer interresant, maar nogmaals het is geen antwoord.

Dat de menselijke psyche in staat is tot het oppeppen van het helende vermogen van het lichaam is niets nieuws.

Dit onderzoek is een pilot.

Kun je ook even de de testcriteria posten waaraan dit onderzoek moest voldoen, ik bedoel dan de criteria voor dit onderzoek waarover de wetenschappers consensus hebben bereikt?

Dat in de conclusie overal het woordje "MAY" wordt gebruikt wil zeggen dat er nog niets met zekerheid vaststaat.
Qigong practice may regulate immunity, metabolic rate, and cell death, possibly at the transcriptional level.
New approaches are neededto study how genes are regulated by elements associated with human uniqueness, such as consciousness, cognition, and spirituality.
Je wilt of kan blijkbaar niet begrijpen dat 'vermoeden', 'als' en 'misschien' binnen de wetenschap niet gelden als sluitend bewijs.

En je wilt blijkbaar ook niet begrijpen dat zelfs wanneer je natte droom bewezen wordt, je nog steeds aan moet tonen hoe en waar e.e.a. gerelateerd is aan elkaar.

Zolang je niet inhoudelijk antwoord kunt geven op de vragen die ik stelde moeten we er van uit gaan dat je geen antwoorden hebt.

Daar hoef je je echt niet voor te schamen hoor..... Freud, of moet ik zeggen Drs. p?

but "That's funny..."

Isaac Asimov

ads

Steun Sciencetalk Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. 8-Pin Converter - Geheugenkaartlezer Micro SD

Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. 8-Pin Converter - Geheugenkaartlezer Micro SD

Bekijk product

Steun Sciencetalk Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Silver + 1 jaar extra garantie

Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Silver + 1 jaar extra garantie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Bekijk product

p__

p schreef:Overigens vroeg je toen zelf een voorbeeld van waar het bewustzijn iets gestuurd heeft.
Tsja, in reactie op jouw doordrammerij he.

En dat wetenschappelijk onderbouwde voorbeeld heb je nog niet kunnen laten zien.

Laat me raden, je hebt het niet?
Je hebt er weer eens overheen gelezen:

http://www.liebertonline.com/doi/abs/10.10...journalCode=acm
Prima jongen wat je wilt, nu nog laten zien wanneer en op welke plaatsen dat gebeurd is binnen het evolutionaire proces.
Wellicht dat dit een schok voor je zal zijn, maar het evolutionaire proces is continu gaande, dus nu ook!!!
Dat de menselijke psyche in staat is tot het oppeppen van het helende vermogen van het lichaam is niets nieuws.
Goed, dan geef je dus zelf nu ook toe dat het bewustzijn de evolutie kan beinvloeden. Immers, het oppeppen van het helende vermogen van het lichaam, heeft uiteraard invloed op het evolutionaire proces. Een gezond lichaam overleefd namelijk beter. Wel eens van 'survival of the fittest' gehoord?
Kun je ook even de de testcriteria posten waaraan dit onderzoek moest voldoen, ik bedoel dan de criteria voor dit onderzoek waarover de wetenschappers consensus hebben bereikt?
Deze informatie kan je via de link die ik poste bestellen. Registreer jezelf maar voor de website en bekijk de informatie.
Erik schreef:Dat in de conclusie overal het woordje "MAY" wordt gebruikt wil zeggen dat er nog niets met zekerheid vaststaat.
Qigong practice may regulate immunity, metabolic rate, and cell death, possibly at the transcriptional level.
New approaches are neededto study how genes are regulated by elements associated with human uniqueness, such as consciousness, cognition, and spirituality.
Je wilt of kan blijkbaar niet begrijpen dat 'vermoeden', 'als' en 'misschien' binnen de wetenschap niet gelden als sluitend bewijs.

En je wilt blijkbaar ook niet begrijpen dat zelfs wanneer je natte droom bewezen wordt, je nog steeds aan moet tonen hoe en waar e.e.a. gerelateerd is aan elkaar.
Blijkbaar heb jij moeite met lezen, want ik heb nergens beweerd dat er sluitend bewijs is.

Als jij niet begrijpt dat een gezond lichaam beter overleeft dan een ziek lichaam, tja... dan heb je een probleempje :shock:

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Filosofie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!