Puzzel Puzzels
Cycloon
Artikelen: 0

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van [email protected]

De veilige temperatuur was dacht ik 90° voor processors, daarboven kan je problemen beginnen krijgen.

Mijn pc draait ook rond die temperaturen (wat vrij normaal is). Toch lijkt mij er een probleem met die temp2? Van welk onderdeel is dat dan?

ads

Steun Sciencetalk Screenprotector Geschikt voor Samsung A56 Screen protector Tempered Gehard galaxy glas - 2 stuks beschermglas

Screenprotector Geschikt voor Samsung A56 Screen protector Tempered Gehard galaxy glas - 2 stuks beschermglas

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 20 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 20 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk Rekenmachine Casio FX-82NL+

Rekenmachine Casio FX-82NL+

Bekijk product

Rov

Goeie vraag, hoe zie ik dat?
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Ger

Pas op met wat je zegt Cycloon! Hier kun je een tabel vinden met de meeste gangbare processoren en hun maximale temperaturen. Rov, jij hebt een laptop meen ik me te herinneren van een paar pagina's geleden? In dat geval heb je een vergelijkbare processor met die van mij waarschijnlijk, mede uitgaande van de andere specs. Dan is je temperatuur niet verkeerd, bij mij ligt de CPU temperatuur ook steeds rond de 35°C. En da's ruim binnen de tolerantie, uit mijn hoofd mag de temperatuur een dikke 70 °C worden. Maar kijk voor de zekerheid even je CPU type na (Deze computer rechtsklikken, eigenschappen) en de bijbehorende maximale temperatuur.

Voor wat betreft de rest: ik heb nog nooit gewerkt met speedfan, ik gebruik Everst van Lavalys voor dit soort analyses. Daar moet ik je dus het antwoord op schuldig blijven.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Kinderpraktijk SensIQ
Rov

Nee Ger, nu ben ik thuis, niet op kot en ben ik niet op mijn laptop.

Edit: Ik heb folding eens uitgezet en nu is die Temp2 spectaculair aan het dalen op enkele minuten tijd.
Ger

In dat geval zeker even je CPU type checken:

1 Ga naar je bureaublad

2 Klik met de rechtermuisknop op Deze Computer en kies Eigenschappen

3 Daar zie je als het goed is in de onderste helft van dat venster iets staan als

Code: Selecteer alles

Intel (r) Pentium (r) 4 CPU 2.80 GHz
Zoek dat type op in de tabel op de website die ik hierboven geef en check de maximale temperatuur. Als je hier 25% of meer onder zit, niets aan het handje. Zie anders voor tips over de temperatuur van je CPU de Folding FAQ in opbouw.
- Jimi Hendrix -
Kinderpraktijk SensIQ
Jan van de Velde

Ook mag F@H de volle 100% gebruiken maar dit doet ie blijkbaar niet (en ik heb geen dualcore pc).
Vreemd, ik ken drie computers met gewone processoren, waarop speedfan netjes één balkje voor cpu-usage aanduidt, en één computer met een dual core, waarin net als in Rov's plaatje 2 balkjes zijn te zien. Je zou dus denken dat speedfan Rov's CPU als een dualcore interpreteert.

@Ger: vertel eens wat over dat lavalys-gebeuren??
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Cycloon

@Ger Men spreekt daar over 'Max. Case Temp.' Je processor kan nog temperaturen tot 90° aan. Het feit dat je case niet warmer mag worden dan 70° is gewoon omdat die anders de warmte van je processor niet meer wegkrijgt. Natuurlijk zijn die temperaturen niet aan te raden :)
Jan van de Velde

Hoho Cycloon, ook even de kleine lettertjes lezen:
Please note that the 'Max. Case Temp.' is the maximum temperature allowable as measured on the exterior of the processor package in the middle directly above the chip die (under the heatsink). It is not the maximum internal ambient temperature of the system enclosure. The term 'case' refers to the processor's package, not the system case.
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
Ger

Jan vd Velde heeft het bij het rechte eind. Logisch met een quote van de site :)

Over Lavalys Everest: Het is een analyseprogramma voor je PC, wat onder meer ook de diverse sensoren van je PC bijhouden. Waaronder dus de temperatuur, maar ook eigenschappen van je beeldscherm, je opslagfaciliteiten, je DirectX compenenten, het netwerk, etc. etc. Prettig en overzichtelijk programma als je graag wil weten wat je PC allemaal uitvreet achter de schermen. :?:

De laatste gratis versie kun je hier downloaden: http://www.majorgeeks.com/download4181.html

Dit is een versie uit 2005. Daarna zijn ze gestopt met grais versies publiceren. Mocht je de nieuwste betaalde variant willen dan kun je die vinden op www.lavalys.com

Aangezien ik daar de meerwaarde niet van ontdekt heb houd ik het bij versie 2.20, die gratis is dus.
- Jimi Hendrix -
Kinderpraktijk SensIQ
Jan van de Velde

Ik weet niet wat er aan de hand is, maar gisteren en eergisteren heeft ons team al bedroevend weinig gepresteerd, vandaag is het zo mogelijk nog bedroevender. Aan de aanwezigheidsstatistieken op ons forum te zien zijn er toch zat mensen online, en zouden onze computers dus vrij normaal moeten draaien en volgens de wet van de grote gemiddelden dan toch tussen de 2000 en 4000 punten per dag moeten inleveren. Ik heb zojuist om half drie een wu-tje ingeleverd, maar om 16.15 stonden onze teamstatistieken nog steeds op 0 punten voor vandaag. (terwijl die normaal toch elke drie uur worden bijgewerkt, om 01.00, 04.00, 07.00 etc)

Dat schiet niet op zo....

:)
Rov

Zo, ik ben nu terug op kot, dus ik kan enkele weken (door examens) niet meer controleren voor welk onderdeel die Temp2 dient.

Geen nood Jan, ik zit op 410/500 van een eiwit, misschien dat ik die vandaag nog verstuurd krijg :) .
DePurpereWolf

Ik heb besloten het team te versterken met mijn 'nieuwe' pc (sempron 3400+, niet teveel van verwachten) maar voordat ik internet heb, en de pc is geinstalleerd zijn we alweer een maand verder. Maar goed, beter dan niks.
made in flanders

Ik geef nu meer eiwitten af dan anders, maar ik heb een heleboel zware eiwitten zodat het trager verloopt, maar het is me ook al opgevallen dat we in een mindere periode zitten. Misschien dat na de examens alles weer normaal gaat verlopen.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!
Reprisal

jup maar denk dat er veel hun pc niet aanleggen om verleiding te weerstaan

zoals ik bvb

en mijne is ook al een tijdje bezig met een van 50 000 dusja :)

komt wel beter ;-)

ads

Steun Sciencetalk Double A Premium printpapier ft A4, 80 g - 2500 vellen (Doos met 5 pakken van 500 vel)

Double A Premium printpapier ft A4, 80 g - 2500 vellen (Doos met 5 pakken van 500 vel)

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. Usb & 8-Pin Converters - Geheugenkaartlezer Micro SD - Zwart

Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. Usb & 8-Pin Converters - Geheugenkaartlezer Micro SD - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk HP 280M - Draadloze Muis - Extra stil - Ergonomisch - Zwart

HP 280M - Draadloze Muis - Extra stil - Ergonomisch - Zwart

Bekijk product

PdeJongh

Ik heb ondertussen weer 7000 van de 20000 frames verzameld van p2125_lambda_5way_mei. Helaas zal het vanaf morgen weer een stuk langzamer gaan i.v.m. school :)
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🤖 IT en informatica”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!