6+([wortel]30[sup2[/sup]+102)+6 waarbij we uiteindelijk dus resp. op 42 cm of op 6+31,67+6=43,67 uit zou komen. Derhalve zou het antwoord 42 (ook het antwoord op het leven het universum en al het andere) moeten zijn.
moest ik zin en tijd hebben zou ik je berekening misschien wel kunnen volgen maar wat ik met de zin van de wereld niet begrijp is hoe 42 het antwoord op het leven etc. kan zijn.. uitleg? of staat mijn algemene kennis zo ver achter de uwe?
en vergeet je trouwens ook geen rekening te houden met die 43 of kijk ik nu scheel?
phi hung schreef:raadsel 168
Er hebben zich twee Zweedse vrouwenteams gemeld in Nederland voor een groot voetbalevenement. De vrouwen van het ene team komen uit Sundsvall, en ze spreken altijd de waarheid spreekt en ze dragen witte onderbroeken; het andere team komt uit Ydre, en deze vrouwen liegen altijd en en ze dragen rode onderbroekken.
's Avonds zitten er drie Zweedse vrouwen bier te drinken aan de bar. Je zou graag een geanimeerd gesprek willen voeren met een Zweedse uit Sundsvall.
Je vraagt aan de eerste Zweedse, of ze uit Sundsvall of uit Ydre komt. Deze begrijpt je vraag goed maar ze spreekt niet goed Engels en antwoordt in het Zweeds, waar je niets van begrijpt.
Je vraagt aan de tweede Zweedse, wat de eerste nou zonet zei. Deze tweede Zweedse antwoord: "She said that she's from Sundsvall."
Vervolgens vraag je om er helemaal zeker van te zijn, aan de derde Zweedse welke kleur onderbroek de tweede aan heeft. Deze vertelt je dat de tweede Zweedse een rode onderbroek draagt.
De vrouwen weten van elkaar goed waar ze vandaan komen en welke kleur onderbroeken ze dragen.
Met wie van deze drie Zweedsen kun je nu het beste een gesprek beginnen?
tweede
waarom?
wel: hoe dan ook zegt de eerste dat ze uit Sundsval is, dus de tweede spreekt de waarheid
de derde liegt, want de tweede sprak de waarheid en heeft dus een witte onderbroek aan.
de eerste zou je 50% kans hebben maar die versta je toch niet
of zie ik iets over het hoofd, het was verbazingwekkend makkelijk
the cake is not a lie.
... or is it?
98% of teens would be dead if Twilight said breathing wasn't cool. Copy and paste this if you're the 2% who would be laughing