Puzzel Puzzels
rudeonline
Artikelen: 0

Re: Bewijs ik hiermee dat de RT niet klopt?

Net als het touw heeft het licht ook een vaste snelheid per seconde. Het touw 1m/sec het licht 300.000km/sec. Als het touw aan het eind van de reis korter is, dan heeft het licht ook minder km afgelegd.
Rudeonline dit geeft heel erg aan dat je heel weinig begrijpt van SRT, en ga er dus eerst wat over lezen zou ik zeggen. Het touw heeft geen vaste snelheid, want dat is onderhevig aan lorentz contractie en aan tijdsdilatie. het licht NIET. Ik herhaal het nogmaals HET LICHT NIET!!!. Dus als het touw aan het einde korter, langer of van mijn part woensdag is geworden, dan maakt dat niets uit voor het licht. Het licht gaat ALTIJD met 300 000km/s voor welke waarnemer dan ook. Waarnemers onderling moeten dus hun realiteit afstemmen op de snelheid van het licht. Hun onderlinge snelheden moeten overeenstemmen met hun tijd wat overeen moet stemmen zodat de snelheid van het licht constant is.
Misschien kun je me dan antwoord geven op deze vraag...

Stel nu eens voor dat 2 personen op een bepaalt tijdstip t.o.v. elkaar beginnen te bewegen. Dit noemen we tijdstip 1.

Op tijdstip 1 zou er dus ook een foton (f) ( ze doen een lamp aan) met 300.000km/sec van hun vandaan vertrekken. Ze houden nu beide deze ene foton continue in de gaten.

Op een gegeven moment nadat ze een reis hebben gemaakt is tijdstip 1(f) een x aantal km van hun verwijdert. Elke seconde verwijderde f zich 300.000km van hun vandaan.

Nu meten ze een tijdsverschil, wie heeft zich het meest verwijdert van f?
Als iedereen naar rechts kijkt is het verstandig om ook eens naar links te kijken.

ads

Steun Sciencetalk Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Wit

Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Texas Instruments TI-30XB Multiview - Wetenschappelijke rekenmachine

Texas Instruments TI-30XB Multiview - Wetenschappelijke rekenmachine

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 Pro Controller - Zwart

Nintendo Switch 2 Pro Controller - Zwart

Bekijk product

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - verpakking luxe

bol cadeaukaart - verpakking luxe

Bekijk product

Steun Sciencetalk Papierversnipperaar - 13L - 8 A4 vellen - Creditcard Vernietiger - Zwart - Vivid Green

Papierversnipperaar - 13L - 8 A4 vellen - Creditcard Vernietiger - Zwart - Vivid Green

Bekijk product

Steun Sciencetalk Tomodachi Life - Nintendo Switch

Tomodachi Life - Nintendo Switch

Bekijk product

Elmo
Artikelen: 0

Re: Bewijs ik hiermee dat de RT niet klopt?

Om de discussie centraal te houden, is besloten hier verder te gaan.

Daar graag een wetenschappelijke (vraag&antwoord) discussie. Hier een -slotje-
Never underestimate the predictability of stupidity...
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!