Ik ben het wel vaker oneens met de Van Dale
Alleen de titel al, van Dale, terwijl het toch echt met een hoofdletter moet...
Een atheïst met een eigen mening.gmlk schreef:Hoe noem je een atheist die er op uit is om anderen over te halen om ook atheist te worden?
Bijvoorbeeld door TV shows te maken waarin geloof in god als the root of all evil wordt gepresenteerd...
Wat dacht je van "Dawkinsian"? Dat klinkt gewoon beter dan jouw hele zin.Fujaro schreef:Een atheïst met een eigen mening.gmlk schreef:Hoe noem je een atheist die er op uit is om anderen over te halen om ook atheist te worden?
Bijvoorbeeld door TV shows te maken waarin geloof in god als the root of all evil wordt gepresenteerd...
Ik krijg het eerlijk gezegd niet zonder ongelukken m'n strot uit, maar als je wilt oefenen in labeltjes plakken, be my guestgmlk schreef:Wat dacht je van "Dawkinsian"? Dat klinkt gewoon beter dan jouw hele zin.Fujaro schreef:Een atheïst met een eigen mening.gmlk schreef:Hoe noem je een atheist die er op uit is om anderen over te halen om ook atheist te worden?
Bijvoorbeeld door TV shows te maken waarin geloof in god als the root of all evil wordt gepresenteerd...![]()
Om te beginnen met het laatste: aanvaarding = acceptatie. Ik heb volgens mij nooit iets anders beweerd.Veertje schreef:@janviet: wat maakt een bewijsmethode geldig? M.a.w. wie bepaalt dat een bewijsmethode geldig is? Is de wetenschappelijke bewijsmethode die men hanteert volgens jou geldig en waarom?
Geldigheid moet toch aanvaard worden? Wat is het grote verschil tussen aanvaarding en acceptatie?
Gaat helaas niet op voor wiskunde. Daar gaan we van de logica uit.Even een simpel antwoord op wat een bewijsmethode geldig maakt: als je meet wat je beoogt te meten volgens de wetenschappelijke methode.
weer zo'n vage uitspraak [rr]Ja, ik denk wel dat atheisme een vorm van geloof is omdat zowel religieuzen als atheisten zich slechts met projecties bezig houden en niet met het daadwerkelijk realiseren van hun menselijke spirituele potentieel.
"zowel religieuzen als atheisten", wie blijven er dan nog over?sjimmie schreef:Ja, ik denk wel dat atheisme een vorm van geloof is omdat zowel religieuzen als atheisten zich slechts met projecties bezig houden en niet met het daadwerkelijk realiseren van hun menselijke spirituele potentieel.
Om zulke projecties in stand te houden, moet je erin geloven. Met de werkelijkheid heeft het weinig te maken.
Ik noem mij atheïst in de volgende betekenis: ik heb geen geloof in een hogere spirituele macht. Het geloof in een hogere spirituele macht is bij mij afwezig. Heb ik volgens jou dan toch een geloof of gaat deze discussie alleen maar over welke woorden we nu precies waarvoor gebruiken?Ja, ik denk wel dat atheisme een vorm van geloof is omdat zowel religieuzen als atheisten zich slechts met projecties bezig houden en niet met het daadwerkelijk realiseren van hun menselijke spirituele potentieel.
The Seventh US Circuit Court of Appeals, however, recently ruled that atheism is protected in the same manner as any other religion. Several Supreme Court rulings address the issue obliquely, by defining atheism as a religion.
http://www.kuro5hin.org/story/2005/9/27/124915/892http://www.atheists.org/flash.line/court36.htm
Een typisch staaltje amerikaanse korte bochtenwerk. De rechter onderstreepte dat het atheïsme beschouwt als een religie "for legal purposes". De rechter was creatief omdat de wet geen aanknopingspunten bied voor zoiets onbegrijpelijks als atheïsme of vrijdenkerij. Met andere woorden: het is ons te moeilijk om rechten toe te kennen aan mensen obv hun opvattingen wanneer alleen voorzien is in de rechten van gelovigen. Dan maar liever verklaren we het niet-geloven tot geloof. Maar ik ben blij dat nu ook de belevingswereld van dieren tenminste beschermd is met deze uitspraak.p__ schreef:Las laatst dit stukje:
The Seventh US Circuit Court of Appeals, however, recently ruled that atheism is protected in the same manner as any other religion. Several Supreme Court rulings address the issue obliquely, by defining atheism as a religion.
http://www.kuro5hin.org/story/2005/9/27/124915/892http://www.atheists.org/flash.line/court36.htm