Nou 15 vond ik wel wat moeilijker daar moest ik iets beter naar kijken. Deze vragen zijn behoorlijk representatief voor echte iq-tests hoor. Tijdens mijn stage bij een test centrum heb ik dit soort vragen ook vaak tussen de tests gezien en deze zijn over het algemeen vrij moeilijk voor verbale mensen.Arn0 schreef:» Je score is 15 punten
» Je hebt er 4 minuten 19 seconden over gedaan.
» De gemiddelde score is 8.4637 punten
» De gemiddelde tijdsduur is 10 minuten 7 seconden
» De test is 59713 keer gedaan.
Ik had me vergist bij vraag 15, dus 1 foutje. Dit stelt voor mij niet zoveel voor. Het is 16 keer dezelfde vraag, zonder een stijging in de moeilijkheidsgraad.
Door de eenvoud van de test denk ik niet dat je kunt uitsluiten of iemand een beelddenker is, al verwacht ik wel dat beelddenkers gemiddeld een hogere score halen binnen een kortere tijd.
Ik had zelf vraag 11 fout was gewoon een slordigheidje.
Vergeet niet dat als je op een universiteit kan meekomen je al zeer waarschijnlijk een iq hoger dan 125 hebt, je zal dan altijd vrij hoog scoren. Je bent gewoon intelligent geldt ook voor Wendy en ik. Daar hoef je niet geheimzinnig over te doen. Als je een iq van hoger dan 120 hebt dan is 80 a 90% van de vragen op een iq test te makkelijk. Vragen die voor jou vrij makkelijk zijn, zijn voor de gemiddelde hbo'er al nauwelijks te maken. Je zal dan altijd het gevoel hebben dat veel vragen makkelijk waren terwijl voor veel andere mensen het erg moeilijk of zelfs onmogelijk is om te maken. Ik heb voor mijn stage bij een ac gewerkt en heb behoorlijk wat iq-testen begeleid en je ziet toch al vrij snel welke mensen hoger scoren. Intelligente mensen gaan een stuk sneller, hebben meer vragen goed en zijn zich niet bewust dat het voor andere mensen erg moeilijk kan zijn.
Een enkeling heeft black outs door de druk en die kan je opsporen door te kijken of hij veel fouten maakt bij vragen die makkelijker zijn dan de moeilijkste vraag die hij goed had in een opklimmende moeilijkheidsgraad. Een intelligent iemand zal dan wel veel fouten maken, maar zal waarschijnlijk ook vragen goed maken die iemand met een lager iq nooit goed zal kunnen maken.
Beelddenkers zullen ook waarschijnlijk meer slordigheidsfoutjes maken dan taaldenkers.
Bij mij hadden ze ook gekeken naar slordigheidsfoutjes op mn iqtest, en die werden er uit gehaald of werd nog even op gewezen van,, hee kijk hier nog eens naar. Beelddenkers zullen hoogstwaarschijnlijk ook meer slordigheidsfoutjes maken op een iqtest doordat ze iets slordiger en chaotischer zullen denken dan de meer volgordelijkere taaldenker.
Maar we hebben het hier niet over intelligentie, maar over beelddenken
Puzzels