Ten eerste is er nooit bewijs geleverd voor het bestaan van remote viewing, telepathie en telekinese.
Hiervoor is wel bewijs. Zie het PEAR onderzoek.
In deze samenvatting uit 2000 van PEAR staat:
http://www.princeton.edu/~pear/Order_40.html
Data selection can result from unconscious biases or preferences on the part of experimenters, or from deliberate efforts to skew the apparent character of an experimental database. In either case the same formalism can be applied to compute the statistical signature of the selection process. Since the result of a suitably chosen selection process can be arbitrarily close to any desired distribution of experimental outcomes, it also is necessary to take into account the fraction of data that would have had to be discarded. When the selection formalism is applied to the PEAR benchmark REG database, it is found that no selection model examined is consistent with the data. An unusual subset of these data, produced by a single operator, which has in the past been the target of suspicion, is likewise inconsistent with any selection hypothesis, even under a worst-case scenario of deliberate fraud.
Zelfs bij fraude of in een worst-case-scenario zijn de resultaten dus niet te verklaren.
Ten tweede bestaan NDE's wel maar de link die gemaakt wordt met dat het bewustzijn een nonlokale positie kan innemen en dat de "geest" buiten het lichaam kan treden berust slechts op misintepreteringen van de betreffende NDE "slachtoffers".
Wie bepaald of iets verkeerd geinterpreteerd wordt? Hoe kan iemands bewustzijn zich buiten het lichaam bevinden tijdens de hersendood, en dit vervolgens bevestigd worden door de artsen? Nogmaals, lees mijn eerder genoemde onderzoek eens door, daar staan al jouw argumenten al in verwerkt en wordt verklaard dat deze geen verklaring kunnen bieden voor het fenomeen.
Ten derde is het natuurlijk makkelijk om er niet over na te denken maar ik denk juist dat mensen die in "geesten" geloven (en dus ook in remote viewing, telepathie en telekinese) er niet kritisch over nadenken en slechts die argumenten willen zien die het bestaan van geesten bevestigen. De talloze onderzoeken (en natuurwetten) die het bestaan van geesten volledig ontkennen worden gemakshalve onder de tafel geschoven.
Welke natuurwetten en onderzoeken tonen aan dat geesten niet bestaan?
Je hebt gelijk dat veel mensen in geesten geloven en niet kritisch nadenken. Deze mensen berusten hun mening veelal op eigen ervaring of verhalen van anderen.
Ikzelf heb geen ervaring ermee en de verhalen lijken mij vrijwel altijd nep (het is opvallend hoevaak de hoofdrolspeler in zulke verhalen een klein kind is, dat in zijn slaapkamer in de kast met een denkbeeldige pratende pop speelt

Dit is ook zo'n beetje het standaard horrorfilm verhaal).
Mijn mening baseer ik op:
1. de ontoereikende verklaringen die zogenaamd wetenschappelijke objectieve personen bedenken voor allerlei 'paranormale' fenomenen.
2. het wel aanwezige wetenschappelijk onderzoek naar zulke fenomenen, dat het bestaan ervan aantoont en niet kan verklaren.
Al met al is het gebleken dat de fenomenen bestaan. Dit kan (bijna) niet meer ontkend worden(behalve dan door alles op hallucinaties af te schuiven, maar zelfs dat gaat niet wanneer iemand hersendood is). Dat veel mensen toch vasthouden aan de gedachte 'het gaat tegen de huidige kennis over de natuur in, dus is het onmogelijk' is naar mijn mening dan ook vaak een houvast aan het bekende.