Puzzel Puzzels
Moonlight
Artikelen: 0

Re: De gedachte achter zelfmoord

Ik vraag me wel eens af wat het nut is om iemand gedwongen op te nemen in een kliniek omdat hij of zij anders zelfmoord zou plegen. Ik bedoel, dan heb je toch ook geen leven. Een tante van mijn moeder zit al 6 jaar in een kliniek omdat ze er anders een einde aan maakt en het ziet er niet naar uit dat ze ooit nog beter gaat worden. Voor mij is dan de vraag of je zo iemand niet beter zijn gang kan laten gaan.

Wat ik altijd wel opmerkelijk vind is dat er kinderen zijn die zelfmoord plegen. Ik had toen ik een jaar of 11 a 12 was ook geprobeert een einde aan mijn leven willen maken wat toen mislukt is omdat ik niet goed wist hoe dat te doen. Het leek veel op een ongeluk waardoor ik niet opgenomen ben. Kan me nu niet meer herineren hoe ik me voelde toen ik opzettelijk voor dat busje stapte. Weet het echt niet meer. Maar vind het wel schokkend om te horen als een kind zoiets doet als het nog zo jong is. Heel zielig.

Groetekes, Moonlight
People don't understand me, but I understand that.

ads

Steun Sciencetalk Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Bekijk product

Steun Sciencetalk 5 stuks Plastic Labels 91201 geschikt voor Dymo LetraTag Labelprinter - Zwart op Wit - 12 mm x 4 m - S0721610 Labeltape - Telano

5 stuks Plastic Labels 91201 geschikt voor Dymo LetraTag Labelprinter - Zwart op Wit - 12 mm x 4 m - S0721610 Labeltape - Telano

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 10 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 10 euro - Bedankt!

Bekijk product

Alexander Hartmans

Beste Moonlight,
Ik vraag me wel eens af wat het nut is om iemand gedwongen op te nemen in een kliniek omdat hij of zij anders zelfmoord zou plegen. Ik bedoel, dan heb je toch ook geen leven. Een tante van mijn moeder zit al 6 jaar in een kliniek omdat ze er anders een einde aan maakt en het ziet er niet naar uit dat ze ooit nog beter gaat worden. Voor mij is dan de vraag of je zo iemand niet beter zijn gang kan laten gaan.
Het nut is alleen bedoeld dat het zelfmoordslachtoffer zichzelf niet kan verwonden, d.m.v. therapie, groepsgesprekken e.d.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Saskia.

Ik denk dat er heel veel mensen zijn die wel eens over zelfmoord nadenken, omdat ze het niet meer zien zitten. Maar ik denk dat er heel wat voor nodig is om ook maar de stap te zetten om een poging te doen. En daarmee bedoel ik absoluut geen doorzettingsvermogen, want zodra er doorzettingsvermogen voor nodig is wil je niet echt dood, en kun je er naar mijn idee weer bovenop komen. Nee ik doel meer op zware depressies en het idee dat iedereen je vergeet, of niemand meer van je houdt, of je zelf het idee hebt dat je je familie/vrienden te veel pijn doet als je door zou leven. Je lichaam beschermt je op een een of andere manier tegen zelfmoord. Mensen die zelfmoord plegen, zijn ziek waardoor er bij wijze van spreken een knop om is in hun hoofd, wat iemand ertoe kan zetten om zelfmoord te plegen. Ik geloof ook absoluut niet dat zelfmoord in een opwelling kan!

Mensen die een poging tot zelfmoord doen, hebben nog de hoop er weer bovenop te komen, als ze maar hulp krijgen. Maar ik vrees dat als 'de knop' eenmaal om is, er geen hulp meer mogelijk is.
Who wants to live forever?

ads

Steun Sciencetalk Ohuhu Honolulu 320 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Ohuhu Honolulu 320 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 75 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 75 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk 50 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

50 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

Bekijk product

ghettosjmurf

ik vind dat mensen moeten proberen een uitweg te vinden, hoe moeilijk het ook is , je moet door blijven zette want het wordt beter. Ik heb zelf ook zelfmoord willen plegen en heb ook nog de nodige littekens , maar nu ben k vreselijk blij dat k het niet heb gedaan!!, Het wordt beter.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🌎 Psychologie en Sociologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!