Puzzel Puzzels
Wouter_Masselink
Artikelen: 0

Re: kip of het ei?!?!

Dat bedoelt Wouter ook niet. Hij bedoelt dat het voor een kip per definitie onmogelijk is om niet uit een ei te komen.
Juist.

Daar komt nog bij dat wanneer dinosauriërs bij het verhaal worden betrokken 'het ei' veel eerder was. Dit waren welliswaar dinosauriër-eieren, maar toch echt eieren. (Ik weet het; beetje flauw)
"Meep meep meep." Beaker

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 75 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 75 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 5 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 5 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Super Mario Party: Jamboree - Nintendo Switch

Super Mario Party: Jamboree - Nintendo Switch

Bekijk product

Bean

Als je de vraag benadert als: "wat was er eerder de kip of het kippenei? Dan is er volgens mij nog geen antwoord, er zijn 2 senario's.

1) Er waren 2 soorten vogels (die waarschijnlijk wel een beetje op een kip leken) en die kruisten, de één legde een ei en dat was een kippenei waar een kip uit kwam, en dus was het ei eerder.

2) Er is een vogel die tijdens zijn leven verandert in een kip (Door een soort mutatie)
I never wanted to change the world, but the world changed me...
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Wouter_Masselink

Bean schreef:Als je de vraag benadert als: "wat was er eerder de kip of het kippenei? Dan is er volgens mij nog geen antwoord, er zijn 2 senario's.

1) Er waren 2 soorten vogels (die waarschijnlijk wel een beetje op een kip leken) en die kruisten, de één legde een ei en dat was een kippenei waar een kip uit kwam, en dus was het ei eerder.

2) Er is een vogel die tijdens zijn leven verandert in een kip (Door een soort mutatie)
Beiden fout. Kruising tussen diersoorten komt in de natuur bijna nooit (lees nooit) voor. Wanneer een vogel tijdens zijn leven muteerd dan heeft dit pas invloed op zijn nakomelingen, niet direct op het beest zelf.
"Meep meep meep." Beaker
aaargh

ik heb altijd gedacht dat het ei gelijk is aan een eicel dus volgens mij is dat gewoon een verkeerde eicel die dan uitgegroeid is tot en beestje met vleugels dat bijna niet kan vliegen: de kip

Een kip kan wel vliegen. Een boer moet zijn kiekenkot niet overdekken omdat 1 van de vleugels afgeknipt worden en ze heel vet voedsel krijgen, waardoor ze niet meer kunnen of willen vliegen. Ik kan het weten, ik heb 3 kippen die een kot hebben van 15 m² (Ik ben overigens geen boer)
Ruben

Toen de eerste twee kippen geschapen werden, droeg de vrouwtjeskip al een paar miljoen eitjes bij zich.

Tegelijk dus!
Bas

Geweldig Ruben! Je hebt de oplossing voor dit eeuwige mysterie helder en duidelijk verwoord. Hulde!

Maareh.. Ik mag aannemen dat dit natuurlijk niet serieus is bedoeld..... :shock:
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren
Wouter_Masselink

Ruben schreef:Toen de eerste twee kippen geschapen werden, droeg de vrouwtjeskip al een paar miljoen eitjes bij zich.

Tegelijk dus!
Waneer je gelooft in de schepping, zelfs dan gaat dit verhaal niet op. Eieren worden 1 voor 1 gemaakt. De kern is misschien al wel aanwezig. Het ei zoals het er normaal gesproke uit ziet is dan nog niet aanwezig.
"Meep meep meep." Beaker
mastercell

het ei heeft gewonnen :shock: net wat ik dacht ;)
I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not.
Wouter_Masselink

Ik denk niet dat het ei heeft gewonnen. het scheelt momenteel maar 1 stem. Dat is een te klein verschil om enige waarde aan te hechten.
"Meep meep meep." Beaker
Bart

Om de discussie niet off topic te laten geraken is de discussie over een verwijderde post, afgesplits naar het feedback forum:

http://sciencetalk.nl/forum/invision/in...showtopic=12587
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton
ZonnTroLL

Hangt er van af vanaf wanneer je een kip een kip gaat noemen. Ik heb Ei gestemd, want de voorgangers van de kippen en die voorgangers enzovoort legden ook al eieren.
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.
Anonymous

De vraag is niet wat was er eerst... de kip of het ei?!

Het antwoord is gewoon: alle wezens zijn ontstaan uit verschillende cellen, hieruit volgde al snel de weekdieren waarna de vissen ontstonden. Omdat de vissen uit het water kwamen en poten begonnen te krijgen zijn de zoogdieren, vogels en alle andere op-het-land-lopende dieren ontstaan...

Stop met het zeveren over de kip en het ei!

De weekdieren waren eerst!!
Wouter_Masselink

Dat was juist wel de vraag. Als we nu toch aan het mierenneuken zijn: de weekdieren waren niet het eerst. De eencelligen waren nog altijd eerder.

nu weer graag on-topic
"Meep meep meep." Beaker
mastercell

het ei gaat winnen :shock:
I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not.

ads

Steun Sciencetalk Smarfer - Magnetische pictogrammen voor weekplanner - 50 stuks - Planbord kind - Binneneditie

Smarfer - Magnetische pictogrammen voor weekplanner - 50 stuks - Planbord kind - Binneneditie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Epson EcoTank ET-2860 - All-in-One Inkttank Printer- Zwart

Epson EcoTank ET-2860 - All-in-One Inkttank Printer- Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M705 - Draadloze Marathon Muis - USB - Rechtshandig - Grijs

Logitech M705 - Draadloze Marathon Muis - USB - Rechtshandig - Grijs

Bekijk product

Ge_

en als je het nu eens helemaal doortrekt, was er dan eerst een levend organisme, of was er dan eerst een 'ei'*?

*daarmee bedoel ik 'iets' waaruit het organisme groeide, zoals een kip uit een ei.

Het kuiken of het ei had trouwens beter geweest :shock:

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!