Moderator: Rhiannon
De slimste op aarde is ongetwijfeld de joodse mens.Threshold schreef:De slimte mens op aarde bestaat, de 1 in de 6,5 miljard.
Die moet ons toch kunnen vertellen wat het allemaal
inhoud, het universum, bewustzijn enzo. Wie is dat?
Ik neem aan omdat de Nobelprijs wordt uitgereikt aan personen die iets innovatief en speciaals hebben ontdekt. Het een ras noemen vind ik dan weer te ver gaan. Relateren aan religie doet hij omdat hij dit afleid uit statistieken ( of die kloppen is een 2de). Ik weet dat Einstein van nature Joods was maar daarna afgestapt is van het geloof.waarom relateer jij eigenlijk dat aan een "nobel prijs", en aan een bepaald ras/religie.
Wil je afleiden wie de slimste is in het algemeen over alle categorieen dan is dat denk ik een onbegonnen taak
Aaah, perfect. Hem zocht ik! Ik kon de site niet meer vinden en de naam vergeten. Hij was idd een groot mislukking op alle gebieden die niets met wetenschap te maken hadden:Sommigen zeggen dat het William James Sidis was, toevallig ook weer een jood. Maar de man was een groot mislukkeling....
Bron: http://www.wistudat.net/Wist u dat... schreef:William James Sidis een IQ had tussen de 250 en 300?
toen hij 18 maanden oud was las hij al de New York Times
Sidis is geboren op 1 April 1898. Zijn ouders waren immigranten uit Oekraïne. Zijn moeder, Sarah, had medicijnen gestudeerd aan de Universiteit in Boston. Zijn vader, Boris Sidis, was een psychotherapeut bekend om zijn werk op het gebied van hypnose. William James, een vriend van hem, was de peetvader van Sidis.
Een genie
Toen hij 18 maanden oud was kon Sidis al lezen. Op tweejarige leeftijd leerde hij zichzelf Latijn, toen hij drie was leerde hij Grieks. Tegen de tijd dat hij volwassen was sprak hij meer dan 40 talen en dialecten. Sidis was op 9 jarige leeftijd al bevoegd om toegelaten te worden op Harvard. Hij moest echter 2 jaar wachten tot hij werd toegelaten als student. In zijn eerste jaar gaf hij al een lezing over 4-dimensionale lichamen voor de Harvard Wiskunde Vereniging. Hij studeerde cumn laude af op de leeftijd van 16 jaar. En hij werd de jongste professor ooit. Hij herleide de mogelijkheid van zwarte gaten meer dan 20 jaar voor Subrahmanyan Chandrasekhar 'An Introduction to the Study of Stellar Structure' publiceerde. Het is duidelijk dat het een waar genie was. Ter overvloede nog een laatste voorbeeld: Hij hield ervan om kruiswoord puzzles te maken zonder de antwoorden op te schrijven voor hij ze allemaal had. Abraham Sterling, hoofd van New York's Aptitude Testing Institute, zei dat "hij zeker een I.Q. tussen de 250 en 300 had. Ik heb nog nooit gehoord van het bestaan van iemand met een dergelijk I.Q."
Mislukking
Hij was waarschijnlijk een van de grootste geniën die ooit geleefd hebben. Door alle media aandacht en het feit dat hij enorm veel gepest werd had Sidis er snel genoeg van om in de belangstelling te staan. Al gauw gaf hij zijn baan als professor op en de rest van zijn leven heeft hij gesleten door betekenisloze baantjes te vervullen.
Bron: http://www.prometheussociety.org/articles/.../Outsiders.html
http://www.harvard-magazine.com/issues/ma98/pump.htmlhttp://www.daveslater.telinco.co.uk/sidis.htm
Klein beetje off-topic:he was described in Times as "a wonderfully succesful result of a scientific forcing experiment".
volgens mijn godsdienstleraar komt dat door insecst bij de joden, omdat ze nooit bij de maatschappij hoorden, toch zeker vroeger niet, waren ze op zich zelf aangewezen. huwlijken en zo bleven dus binnen de joodse gemeenschap, en als je dan maar met weinig bent...Anonymous schreef:De slimste op aarde is ongetwijfeld de joodse mens.
De joden zijn slechts iets meer dan 0,2% van de totale mensheid maar hebben meer dan 20% van de Nobelprijzen gewonnen.
Micheltje, je stelt daar een fundamentele vraag. Uit mijn ervaring: probeer je kinderen enkele basiswaarden mee te geven (bijvoorbeeld de 10 geboden, of de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens), verwen ze niet, laat ze hard studeren op voornamelijk exacte wetenschappen, laat ze hard werken voor hun dagelijks brood, en dan zullen ze wel klaar zijn om hun eigen wereld uit te bouwen.... Disclaimer: Onthoudt dat dit alleen gedachtengangen zijn die ik niet ga uitvoerenNiemand beperkt je om te denken
Het dan wel niet prachtige kinderen krijgen ligt natuurlijk niet aan jouw eigen definitie van prachtige kinderen. Natuurlijk willen de meeste mensen een intelligent , knap en sociaal kind dat de generatie voortzet. Ik denk dat je zelf de beginselen legt en daar ook zelf aanpassingen aan kan doen na mate je de kinderen opvoedt.Anonymous schreef:Micheltje, je stelt daar een fundamentele vraag. Uit mijn ervaring: probeer je kinderen enkele basiswaarden mee te geven (bijvoorbeeld de 10 geboden, of de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens), verwen ze niet, laat ze hard studeren op voornamelijk exacte wetenschappen, laat ze hard werken voor hun dagelijks brood, en dan zullen ze wel klaar zijn om hun eigen wereld uit te bouwen.
P.S.: ik ben in 1 opgave niet geslaagd: ik heb ze wel verwend, maar heb toch twee prachtige kinderen!