Puzzel Puzzels
Anonymous
Artikelen: 0

Re: Bestaat de God uit de bijbel? De 2 scenario's.

Wellicht een aardige link om eens wat meer te weten te komen of de Goden nu echt Goden of eigenlijk "gewoon" ruimtereizigers waren.

http://www.home.zonnet.nl/pollie_37/Goden1.htm

Baat het lezen ervan niet dan schaadt het waarschijnlijk ook niet

ads

Steun Sciencetalk 5 stuks Plastic Labels 91201 geschikt voor Dymo LetraTag Labelprinter - Zwart op Wit - 12 mm x 4 m - S0721610 Labeltape - Telano

5 stuks Plastic Labels 91201 geschikt voor Dymo LetraTag Labelprinter - Zwart op Wit - 12 mm x 4 m - S0721610 Labeltape - Telano

Bekijk product

Steun Sciencetalk Super Mario Party: Jamboree - Nintendo Switch

Super Mario Party: Jamboree - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk Double A A4 - printpapier - 1 pak - 500 vellen

Double A A4 - printpapier - 1 pak - 500 vellen

Bekijk product

Chriis

Knight schreef:Beste Chriis, LBO en ConocimientA,

Bedankt voor jullie meningen. Chriss, de link die je doorstuurde bevat nogal wat prikkelende stellingen. Daar moet ik nog even wat huiswerk voor verrichten. Het is voor een gelovige makkelijk om te zeggen: “Tsja, dat is God, dat kun je niet allemaal begrijpen”, maar dat wil ik zoveel mogelijk vermijden.  

Lili gaf aan dat de Koran waar is, omdat daar dingen in staan die men toen nog lang niet (kon) weten. De meeste vonden dat hier ‘inlegkunst’ werd gepleegd: een vrije interpretatie van een tekst. Ik draai het hier om: is het niet verwonderlijk dat in de bijbel nog geen enkele gebeurtenis met sluitend bewijs is ontkracht (Chriss, ik kom morgen terug op jouw link).
Knight, jij bent aan zet.

(Of ben je spontaan atheist geworden?)
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Erik

Mijn stelling was: Bestaat God? Er zijn 2 scenario’s. We kunnen geen van de scenario’s hard bewijzen. Echter, als je de bijbel letterlijk neemt, dan loopt het in één van de 2 scenario’s slecht met je af. Mijn vraag is eigenlijk: Hoe gaan jullie daarmee om?
Dit riekt naar Pascal's weddenschap!

Niet echt als onderbouwing bruikbaar.

En met maar 2 scenario's doe je voorkomen dat er maar 1 religieus scenario bestaat.

Kennelijk heb je de andere religieuze scenario's al kunnen weerleggen, wil je met ons delen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen?
The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds new discoveries,

is not "Eureka!" (I've found it!),

but "That's funny..."

Isaac Asimov
Roland Ronceval

...Natuurlijk bzijn er bevestigingen voor de zondvloed, omdat die er waarschijnlijk wel geweest is. E...
ZVdP, onderschat de kracht niet van de bewijzen van zij die geloven willen!

Vond ik vandaag, eigenlijk gisteren, maar dat is irrelevant in het licht van de eeuwigheid, toch wel het ultieme bewijs van de zondvloed zeker! En op de aangegeven site kan je zelfs nog pictureske bewijzen vinden!

http://www.landoverbaptist.org/news0605/fl...lyingdinos.html

New Evidence Suggests Noah's Sons Rode Flying Dinosaurs

CREATION SCIENCE BREAKING NEWS

For years, Creation Scientists have disputed how Noah was able to quickly collect millions of indigenous animals from remote, inaccessible regions of the world for a 40-day ride in his ark. New evidence from an archeological find in China supports the long held Christian belief that Noah's sons rode giant flying dinosaurs to transport duck billed platypuses from Australia, and penguins and polar bears from the Antarctic, to name a few. "Those must have been some mighty big flying dinosaurs," says Pastor Deacon Fred. "Imagine the look on Noah's face when his sons flew in for a landing with a pair of Hippos strapped to the back of one of them things! Glory to God!"

"The Lord is just amazing," says Creation Scientist, Dr. Jonathan Edwards. "Whenever Atheist scientists make a new find, they think it will hack away at our Christian beliefs. They must get pretty peeved at how sneaky our Lord is, because whenever they unearth something, it only provides more support for the historical accuracy of the Holy Bible And these flying dinosaurs they keep finding are no exception!"

Dr. Edwards explains that it would have been impossible for Noah's sons to travel to the four corners of the earth to areas that were previously inaccessible on foot. "Noah and his sons had to collect two of every single creature on the face of the planet," he says. "We're talking about a big haul here. At first we just attributed it to what Creation Scientists call, the Holy Finger Snapping Theory. That's where God snaps his fingers and just makes it so." Edwards points out that Creation Scientists are still unanimous in attributing the fact that Noah was able to load 100 million plus animals onto a 450 foot ark "in the selfsame day" (Genesis 7:13-14) to the Finger Snapping Theory. In the case of how the animals were collected from remote regions of the world in the first place however, recent archeological finds indicate that Noah's sons were able to tame giant flying dinosaurs and in turn, load them up with food supplies and hitch rides for long trips around the world to China, South America, Australia, Greenland, and the North Pole.

Creation Scientists estimate that since the Earth is only ten-thousand years old, human beings were living among dinosaurs and had plenty of time to tame them. "I would have loved to have been around to see Cain and Abel rolling around in the grass outside the Garden of Eden playing with the pet raptors their father, Adam, gave them for their birthdays," says Pastor Deacon Fred. "What a glorious time that must have been!"

Through tithing donations from Landover Baptist Church members, the Center for Creation Research was able to secure several fossilized remains of flying dinosaurs valued at over $14 million. The remains will be studied exhaustively for evidence of the leather harnessing used to secure Noah's sons for their long transcontinental journeys.

==

PS: ZVdP, dit is een site die een regelmatig bezoek waardig is ...
Point n'est besoin d'espérer pour entreprendre

Ni de réussir pour persévérer

(Guillaume le Taciturne)
ZVdP

Allemaal zeer mooi van die vliegendie dinosauriërs, maar één klein probleem. Er is volgens mij geen vliegende dinosauriër die groot en zwaar en sterk genoeg was om een mens, laat staat nog extra dieren, te dragen. Vliegende dino's waren echt niet groot.

Maar het echte bewijs van een vloed, is dat er in verschillende culturen gepraat wordt over een stijging van het water. Bij de maia's, heb hier trouwens een zeer mooi boek over, deden ook verhalen de ronde over een vloed, maar geen 'zond'vloed. Zij moesten vluchten naar hoger gelegen gebieden. Het bestaan van een (zond)vloed is vor mij echt geen bewijs van het bestaan van een god, maar het bewijs van het bestaan van een natuurramp.
Anonymous

God van de Bijbel moet wel bestaan, want hij heeft echt redenerende mensen laten ontstaan.

Vooral de Belgen geven een flink bewijs van wat redenatie, rationaliteit etc. kan betekenen bij het bezien wan het universum, de aarde en de mensheid.

God bestaat dus! Geen twijfel meer mogelijk!

Want ik houd inmiddels van Belgen! Op een rationele manier dan wel te verstaan!

Waar blijven de heus Hollandse Klompendragers, die toch alles zeggen te weten?
jeroentje

Knight schreef:Hoe weet ik dat God bestaat?

1. Uit de natuur

Hoe kan iets is uit niets ontstaan? Ergens moet toch ook maar één cel of stofje aanwezig zijn geweest om iets als dit universum te laten ontstaan? Waar komt die cel dan vandaan?  
Twee fotonen kunnen spontaan veranderen in een elektron en positron. Pure energie wordt materie.
In de onwetendheid kan men volmaakt gelukkig zijn.

Ward Ruyslinck
Anonymous

Hetgeen LBO schreef is natuurlijk alleszins relevant; indien er werkelijk Goden (sorry ruimtereizigers) uit het heelal kwamen zllen ze inderdaad een goddelijk onthaal hebben gekregen, vergelijk het met de eerste vliegtuigen die landen in Zuid Amerika en Zuid Afrika, de mensen daar hadden nog nimmer een vliegtuig gezien, laat staan blanke mensen, dit waren voor hun goden die uit hun vliegende voertuigen kwamen.

Het is zeer wel mogelijk dat in de grijze oudheid iets dergelijks is voorgevallen, goden is dan ook een groot woord.

Mar ook is het frappant te vernemen dat God door de joden wellicht is 'uitgevonden' als tegenhanger van de vrouwelijke kracht om leven te schenken en kinderen te baren. De man zou als tegenhanger God hebben 'uitgevonden.
Roland Ronceval

... De man zou als tegenhanger God hebben 'uitgevonden.
Een interessante these, gemakkelijk te verklaren uit de frustraties van de man tegenover de levenscheppende vrouw.

Het monotheisme werd uitgevonden door de Egyptenaren. Cfr Echnaton, Ikhnaton, Amenhotep IV.

De oorsprong van het joodse monotheïsme is tamelijk goed gedocumenteerd.
Point n'est besoin d'espérer pour entreprendre

Ni de réussir pour persévérer

(Guillaume le Taciturne)
Ilona

(Van een andere forum gehaald)

De Bijbel

De bijbel wordt beschouwd als het boek der boeken. Hieronder zie je een aantal bijzonderheden over de bijbel (tegelijkertijd ook bewijzen dat er een god bestaat):

De Kringloop

Meer dan 3000 jaar geleden beschreef de bijbel al de kringloop van de aarde. Als je een bijbel in huis hebt, nodig ik je uit om de tekst mee te lezen in Prediker 1:7. In de Willibrordvertaling staat: Alle rivieren stromen naar zee en de zee raakt niet vol. Naar de plaats waar ze begonnen zijn keren de rivieren terug om opnieuw te gaan stromen.

De aarde is bol

Meer dan 2735 jaar geleden beschreef de bijbel al dat de aarde een globe is. Lees maar mee in Jesaja 40:22 waar staat: "Er is er Een die woont boven het rond der aarde . . . " In de Hebreeuwse Geschriften wordt rond vertaalt met het woord SHOEGH. Dit woord betekent Globe.

De aarde hangt aan niets

Meer dan ongeveer 3478 jaar geleden beschreef de bijbel al dat de aarde aan niets hangt. Lees maar mee in Job 26:7 waar staat: "Hij (God) spant het noorden uit over de lege ruimte. hangt de aarde op aan niets." Geleerden enzo beweerden dat de aarde aan iets hangt. Maar we weten nu dat dat niet klopt! Trouwens, Het boek Job zei het al 3478 jaar geleden!

------------------------------------------------------------

De Bijbel beschrijft deze tijd!

Jezus christus zei dat er een eind zal komen aan al deze goddeloosheid. Ook zal er een eind worden gemaakt aan al dat Politieke zooi ezo. Daarom doen Jehovah's Getuigen niet mee met stemmen(voor meer info over stemmen: kijk op me website onderaan). Jezus haalde een aantal kenmerken aan, waaraan je kon zien dat het einde komt:

In Mattheus 24:7,8 & Lukas 21:10,11 staat dat er Oorlogen, Voedseltekorten,Pestilenties en Aardbevingen zullen zijn. Gebeurt dat in deze tijd? Laten we ze eens bespreken:

Oorlogen: Sinds 1914 wordt het leven pijnlijk verstoord door oorlogen tussen landen of etnische groepen, vaak als gevolg van het feit dat geestelijken zich mengen in de politiek, en tegenwoordig ook door terroristische aanslagen op allerlei plaatsen. In de twintigste eeuw ruim 100 miljoen doden in oorlogen. genoeg kernwapens om wereldbevolking meermalen te vernietigen. Burgeroorlogen. De hele wereld overspoeld door terrorisme.

Voedseltekorten: Ondanks wetenschappelijke intwikkelingen hebben honderden miljoenen mensen over de hele wereld te maken met extreme voedselschaarste. Elk jaar sterven er miljoenen door gebrek aan voedsel.

Pestilenties: Pestilenties, of wijdverbreide epidemieen van besmettelijke ziekten, zijn ook een onderdeel dat jezus gaf. Na de 1e WO eiste een epidemie meer dan 21 miljoen levens. De aarde wordt nu geteisterd door ***, en in ontwikkelingslanden komen plagen als TBC, Malaria, Rivierblindheid en de ziekten van Chagas nog steeds voor.

Spaanse griep (1918) eiste 21 miljoen levens.

Aardbevingen: Elk jaar doen zich tienduizenden aardbevingen voor, die in sterkte verschillen. Ondanks de beschikbare instrumenten en verbeterde registratiesystemen horen we nog vaak in het nieuws dat aardbevingen in dichtbevolkte gebieden rampen veroorzaken.
ConocimientA

Allemaal leuk en aardig, maar hoe bewijst dit dat God bestaat?

Als ik griep heb moet ik hoesten, dus God bestaat... zoiets? Als ik mijn ogen dichtdoe, zie ik niets, dus God bestaat?

Waren er vroeger geen oorlogen, voedseltekorten, epidemieën en aardbevingen?

Uit opgravingen blijkt dat oude culturen (ouder dan de bijbel) al kennis hadden die wij nog maar net opnieuw beginnen te herontdekken. Er zijn ook legenden die verhalen over een oude, zeer ontwikkelde, vergane cultuur die zeer vooruitstrevende kennis op veel verschillende plekken op aarde heeft overgedragen en dat deze mensen werden aanbeden als Goden. Jouw verhalen kun je ook als bewijs hiervoor zien. Of als bewijs voor buitenaardse wezens die kennis hebben overgedragen.
'I may be wrong and you may be right, and by an effort, we may get nearer to the truth'

K.R. Popper
Anonymous

Het valt me op, dat de starter van deze duscussie inmiddels het schijnbare hazenpad heeft gekozen. Of wellicht eieren voor zijn geld.

Intussen sluit ik me graag aan bij ConocimientA over het idee dat of een flink ontwikkeld volk op aarde of zelfs ruimtereizigers wellicht aan het uiteindelijke godsbegrip ten grondslag hebben gelegen.

Ik zie ik geen verdere reden om in andere "Goden" dan gewoon sterfelijke wezens te moeten geloven.
Anonymous

Als niets uit niets kan ontstaan, kan een hoger wezen zoals een GOD dat dus ook niet, wie schepte hem dan volgens deze argumentatie?

Deze stelling is dus erg paradoxaal.

Dus voor mij absoluut niet relevant om in iets dergelijks te geloven.
Anonymous

Hallo allemaal,

Misschien is dit de moeite van het bekijken waard.

http://www.real-life.nl/natuur.html

Verder is niet geloven in god ook een geloof. Het lijkt mij moeilijker om niet in een god te geloven, dan wel.

Bovengenoemde site is naar mijn mening zeker de moeite van het bekijken waard.

Gr. Herbert

ads

Steun Sciencetalk Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M500s - Muis - Kabelgebonden - Optisch Zwart

Logitech M500s - Muis - Kabelgebonden - Optisch Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Bekijk product

Chriis

Ok, God bestaat! Wat heeft dat in hemelsnaam met de Bijbel te maken? Niemand mag God claimen!, niemand mag uit naam van God spreken!

God gebruikt echt niet zo een boek om zijn boodschap over te brengen. Een boek dat verkeerd geinterpreteerd kan worden, dat eigenlijk alleen maar in de originele taal te lezen zou zijn, dat misbruikt kan worden, dat niet meer in deze tijd past, waar zoveel discussie over is, etc.

God kan heel deze prachtige, perfecte, wereld creeeren (zie bovenstaand bericht), maar zou geen duidelijk boek kunnen schrijven? Een boek dat voor iedereen duidelijk is, of je nu kunt lezen of niet, welke taal je dan ook spreekt, waar geen discussie over mogelijk is, dat niet verkeerd geinterpreteerd kan worden.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Religiewetenschappen en Theologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!