wrm is het onnodig ? ik vind het wel nodig voor je eigen bescherming vind ik dus maar dat is ieder zijn eigen mening als er nu opeens 4 man afkomen op u wat doe je dan je bijenlaten slaagen?
Je zou er ook voor kunnen kiezen om geen ruzie te zoeken en zo te voorkomen dat er 4 man op jou afkomen
Dat is echt niet zo moeilijk hoor.
Dat is beter dan dat je in de gevangenis terecht komt doordat jij iemand hebt neergestoken. Het is ook beter dan dat jij in het ziekenhuis komt omdat die anderen ook wapens hebben en jij het verliest, ze hoeven nog niet eens gewapend te zijn, ze kunnen ook jouw vlindermes afpakken en dan hebben zij ineens het wapen.
ik niet ik heb altyd vlindermes op zak en kan er deftig me ronddraaie en als ze da zien zijn ze al bang en als dat nie helpt moet je hard doen ! en gebruiken ! dat is alleen voor je eigen veiligheid!
All show and no go
Dit zegt mij genoeg. Het ronddraaien is totaal onnuttig in het gevecht hoor, het is eerder een beetje opscheppen en je stoerder voordoen dan dat je bent.
Het feit dat jij daar zo trots op bent dat je daarover opschept vind ik verontrustend.
Wat voor je eigen veiligheid belangrijk is is het feit dat je voorkomt dat je ruzie krijgt. Weet je wat de belangrijkste regel is in elke zelfverdedigingsklas (judomaatjes van mij geven het)?
Dat je voorkomt dat je in een gewelddadige situatie terechtkomt. Als je een gevaarlijke situatie ziet aankomen dan moet je deze situatie vermijden (weglopen dus
). Als de situatie al gevaarlijk is en je kan niet meer weglopen dan trek je de aandacht van andere mensen (gillen, aanbellen aan een deur enz.). Als dat nog niet helpt en iemand heeft jou vast, dan en dan pas gebruik je geweld en niet meer dan wat nodig is om uit deze gevaarlijke situatie te komen.
Elke zelfverdedigingstrainer zal jou dit vertellen.