Dit staat overigens los van het auteursrecht. Iemand die hier een bericht plaatst, blijft auteur van het bericht. Dat staat buiten kijf.
Dit staat overigens los van het auteursrecht. Iemand die hier een bericht plaatst, blijft auteur van het bericht. Dat staat buiten kijf.
bedankt ger, hiermee kan ik leven. zo'n antwoord. is wel wat anders als dat wat ik van een moderator in mijn inbox kreeg..dat was meer een dreigbrief. erg kinderachtig en niet netjes. en inhoudelijk werd er niet veel gezegd war ik wat aan heb.Ger schreef:De reden dat we gekozen hebben voor een beperking in de tijd om een bericht te bewerken, is dat anders onderwerpen lastig te volgen kunnen worden.
Verder is het inderdaad zo dat Wetenschapsforum eigenaar wordt van de berichten die hier geplaatst worden.
Dit staat overigens los van het auteursrecht. Iemand die hier een bericht plaatst, blijft auteur van het bericht.
Dit staat overigens los van het auteursrecht. Iemand die hier een bericht plaatst, blijft auteur van het bericht.
Ger, dat heb ik gedaan in het topic: "Stelling eet minder beesten, red het klimaat". Daar schreef je:Lees nou eens goed wat ik schrijf, want dan kun je het grootste gedeelte van je bericht alweer wegstrepen:
Kan jij of een andere moderator me uitleggen waarom mijn terzake reactie daarop wordt verwijderd. Als er niet op alle reacties van moderatoren mag worden gereageerd heb ik blijkbaar de forumregels niet goed gelezen/begrepen. Afgezien van dat het uitstekend is dat moderatoren meedenken en meediscussieren; soms kan een moderator vergeleken worden met een scheidsrechter: hoe onopvallender, hoe beter. Verder vind ik dat moderatoren kritiek moeten kunnen incasseren, net zo goed als de forumleden kritiek moeten kunnen verdragen.Als je het echt controversieel wil maken: "Eet meer mensen, red het klimaat"
Als je beseft dat modern kannibalisme bestaat zou je er wellicht geen smiley aan hebben toegevoegd. Hetzelfde kan worden geschreven over het hebben van kennis over de taferelen die zich in de Middeleeuwen door honger hebben afgespeeld.Ger schreef:Zolang er geen specifieke bijsturende opmerking (meestal in het moderatorgroen) wordt geplaatst, zijn berichten van moderators in topics van dezelfde aard als van andere gebruikers: gewoon on topic.
De topic in kwestie gaat over iemand die op zoek is naar controversiële stellingen over het klimaat. Mijn bericht is op zijn zachts gezegd nogal controversieel en is ook niet voor niets voorzien van een smiley.
Sorry, maar dat is onjuist. Peakoil werd alleen terzijde genoemd en in relatie met het door jou genoemde kannibalisme. Meer on topic kan niet, ervan uitgaande dat jouw reactie on topic was.Jouw verwijderde bericht was niet on topic. Ik begrijp dat jij dat anders ziet, maar we hebben het met het moderatorteam besproken. De conclusie van dat overleg was dat een verhaal over peakoil niet bijdraagt aan iemand die op zoek is naar een stelling.
Ook onjuist, want er was nog een tweede bericht mijnerzijds zonder de vermelding van peakoil. In een onderdeel van dat bericht had ik kritiek op dePurpereWolf omdat ik vind dat zijn bericht off topic is. Want het gaat om het klimaat in relatie tot de mensheid (invloed mens op klimaat en invloed klimaatverandering op mens). Melden dat het klimaat ook is veranderd zonder mensen doet niet terzake. Ook dat bericht is verwijderd. Vind ik meten met twee maten.Je bericht is simpelweg verwijderd omdat het, zoals ik reeds schreef, off topic is.
Dat vind ik weinigzeggend. Belangen beschermen ?Om de belangen van de andere gebruikers te beschermen is dat bericht verwijderd. Niets meer, niets minder.
Daar ben ik het wel mee eens. Waarschijnlijk vind je het ook een goede gitarist"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Jullie maken er een "van kastje naar de muur" spelletje van. Ik had het willen plaatsen in de topic: "mijn reactie verwijderd", en als ik in dat gesloten topic klik op de door Ger geplaatste link "hier verder" kom ik uit op..... dit topic. Hoe moet ik me dat overleg tussen moderatoren voorstellen ?Wat heeft het verwijderen van een van jou berichten te maken met de mogelijkheden voor mensen om hun eigen berichten aan te passen?
Nu niet. Ik heb het denk ik nog opgeslagen in een file op mijn 'werkcomputer'. De inhoud was in ieder geval deels cynisch met kritiek op de reguliere geneeskunst. Ik vind dat dat moet kunnen en ik heb daar gezien mijn ervaringen ook goede redenen voor. Ik kan ook kritiek hebben, ook van mezelf. We schreven over de arrogantie van alternatieve genezers, maar veel regulieren kunnen er ook wat van, zowel de artsen als apothekers. Dat kan in beide gevallen een nadeel zijn voor de patienten. Ik weet zeker dat dat bericht zonder overleg is verwijderd, want het was binnen tien minuten verdwenen. Een forum is er natuurlijk op de eerste plaats voor (en door) de forumleden. Alhoewel dit een wetenschapsforum is, is er meer tussen hemel en aarde en dat moet bij sommige onderwerpen niet uit het oog verloren worden, zeker niet in de gezondheidszorg.Verder kan ik ook niks terugvinden van je verwijderde bericht, kan je hier -bijvoorbeeld via pb- even in meet detail op in gaan?