skleinhess schreef:Dankje!
Ben benieuwd of ik er tussen kom staan.
Heb voor mijn GPU 3.928.2 PPD op t moment, en CPU 3.982.1 PPD
Is dat goed?
Dat lijkt me voor jouw hardware wat aan de lage kant. De GPU kan inderdaad wel kloppen, maar je CPU moet toch een stuk beter kunnen.
Wat je hierbij wel moet in het achterhoofd houden, is dat het puntensysteem van de GPU-client verschilt van dat van de SMP-client. Bij de GPU-client wordt steeds het standaard aantal punten toegekend dat bij die wu hoort. Je weet dus exact op voorhand hoeveel punten je ervoor zal krijgen.
Voor de SMP-client gelden echter een andere waardering. Je krijgt standaard een basis aantal punten, net als bij de GPU, maar er komt nog een pakketje bonuspunten bij. De grootte van deze bonuspunten hangt af van de snelheid waarmee je de wu afwerkt. Het gaat hier om een exponentieel verband, wat inhoudt dat enkele uren niet vouwen een enorme hap uit je ppd zal halen. Ik vermoed dan ook dat het ppd van je CPU in dit geval hieronder te lijden zal gehad hebben.
skleinhess schreef:Hmm op de site geeft ie 146 ppd.
Bij het programma heb ik nu Total PPD : 11.081,2
Dat lijkt er al meer op, nieuwe wu op je CPU?
1tje failed op 95 procent. dammmm.
CPU of GPU? Daar had ik vroeger ook geregeld mee te kampen op m'n GPU wegens te hoge overclock. Sinds ik mijn gpu's slechts een milde overclock heb gegeven, heb ik dit probleem nooit meer moeten ervaren. Op CPU heb ik het nog nooit meegemaakt.