Puzzel Puzzels
Heidewachtel
Artikelen: 0

Re: homoseksualiteit en mannelijk/vrouwelijk gedrag

Edwin schreef:Ik vermoed dat het hier meer psychisch is hormonaal
Is er een duidelijke scheiding tussen de twee dan?
Deze types zoeken eigenlijk een evenbeeld van het andere geslacht
Juist niet. Een verzorgend type en een niet-verzorgend type. Dat zijn geen evenbeelden van elkaar.[/quote]

ads

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Pink - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Pink - 11e generatie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Sony PS5 DualSense Draadloze Controller - Wit

Sony PS5 DualSense Draadloze Controller - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Wit

Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Wit

Bekijk product

H2O

kada schreef:ik ben zelf lesbisch....trust me, je wordt zo geboren!!  

het mannelijk/vrouwelijk gedrag zit hem ook niet in iets wat tussen de oren zit, daar ben ik 100% zeker van en dat je als lesbische vrouw jongensachtig bent betekent niet dat je liever man zou willen zijn, als je op een jongensachtig type valt betekent het ook niet dat je eigenlijk gewoon een man zou willen! ook daar ben ik 1000% zeker van. ik durf mezelf daarin als deskundige van de bovenste plank te zien omdat ik het ben natuurlijk....als er iemand zulke dingen kan zeggen is het wel diegene die zelf lesbisch of homoseksueel is he.

mijn vriendin is bv. ook best wel jongensachtig en dit doet ze niet omdat er psychisch iets niet goed zit bij haar hoor. als er iemand zeker van zichzelf, stabiel en geestelijk gezond is, is zij het wel. ze was als vier jarig kind al de stoerste van de straat....speelde soldaatje en oorlogje, had meer vriendjes om mee te spelen dan vriendinnetjes en straalde ongelooflijk veel zelfvertrouwen en kracht uit waardoor mensen ook absoluut niet over haar heen liepen.

ze is zo geboren en getogen zou je kunnen zeggen zonder dat ze er echt bij stil staat of het zelf zo gestuurd heeft. erg vrouwelijk gedrag past ook gewoon niet bij haar.

(ik val normaal gezien niet zozeer op jongensachtig maar tja...als je verliefd wordt, wordt je verliefd he)

misschien is dat het wel....misschien is dit wel het bewijs dat innerlijk belangrijker is dan uiterlijk. misschien hebben daarom wel zoveel mannelijk vrouwen toch relatie met personen die daar eigenlijk niet op vallen.  

anders.....misschien vallen meiden juist wel op jongensachtige types omdat ze zelfverzekerd overkomen...misschien missen zij dat wel bij zichzelf ofzo. zoals veel jonge vrouwen op een soort vaderfiguur vallen en dus op wat oudere mannen vallen...ik noem maar wat hoor.

hoe het precies zit weet ik niet maar ik ben ervan overtuigd dat het niets te maken heeft met het feit dat homoseksualiteit een psychische aandoening zou zijn..geheel of deels (mijn god...dat er nog mensen zijn die dat denken zeg...sorry hoor).
Ik ben zelf homosexueel (daarmee wordt je geboren ook dat weet ik zeker), en ik ben van mening dat vrouwelijk gedrag door bepaalde homosexuele groepen en mannelijk gedrag bij vrouwelijke homosexuelen wel degelijk tussen de oren zit.

Dat is niet aangeboren, dat is in de loop van de tijd zo gegroeid en het is een statement in de gayscene. Het vrouwelijk gedragen door sommige homosexuele mannen is om meer zelfvertrouwen te krijgen tegenover de buitenwereld, het openlijk tonen van je homosexualiteit door je vrouwelijk te gedragen.

Ook heb ik een lesbische vriendin die zeer zeker alleen op mannelijke types van het vrouwelijk geslacht valt, omdat ze zich daarmee veilig voelt, bij vrouwen is het een soort van zelfbescherming en ook dit heeft met zelfvertrouwen te maken. De vrouwen die zich mannelijk gedragen krijgen daarmee de indruk dat ze net zoveel waard zijn als heterosexuele mannen en daarmee indruk scheppen tegenover de heterosexueel waarbij homosexualiteit nog steeds voor een groot gedeelte een taboe is.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Edwin

Is er een duidelijke scheiding tussen de twee dan?
Je doelt denk ik op dat ze nauw verbonden zijn,dat klopt wel,maar sommige dingen gaan meer vanuit de psyche zonder dat daar veel sturing word bij gegeven vauit de hormonale kant(weet anders ook niet hoe ik het moet noemen)
Juist niet. Een verzorgend type en een niet-verzorgend type. Dat zijn geen evenbeelden van elkaar.
Deze zin snap ik niet geheel.kan je die wat beter uitleggen?
Edwin

Goed stuk h20 :shock:
Heidewachtel

Deze zin snap ik niet geheel.kan je die wat beter uitleggen?
Kada's vb van macho's en barbies was een reactie op mijn eerste stukje. Ik vat in dit voorbeeld! macho's op als niet-verzorgende types (typisch mannelijk in stereotype termen) en barbies als verzorgende types (typisch vrouwelijk in stereotype termen, hoewel deze laatste misschien met name verzorgend naar zichzelf toe :wink:). Aldus zie ik deze twee niet als evenbeelden van elkaar. Vandaar de reactie.

Overigens denk ik (net als H2O) dat het wezenlijke homo/hetero zijn aangeboren is, maar dat de gedragingen van mensen mede veroorzaakt worden door ervaring/omgeving.
Edwin

Ik vat in dit voorbeeld! macho's op als niet-verzorgende types (typisch mannelijk in stereotype termen) en barbies als verzorgende types (typisch vrouwelijk in stereotype termen

Tis maar net waar je de defenitie macho veronderstaat.ik denk dat je onderscheid kan maken tussen verschillende soorten macho,s.de macho,s die ik bedoelde zijn juist wel verzorgde mensen,bijv de breedgespierde binken die je in sportscholen ziet lopen(niet denigrerend bedoeld).dat soort machotypen zie ik juist wel bij de zogenaamde''barbiepoppen'' lopen en denk toch dat het te maken heeft met sociale dwang en andere psychise aspecten en die psychise aspecten zullen ook ongetwijfeld op een bepaald nivuea wel worden gestuurd via de hormonen.
Heidewachtel

Tuurlijk kun je verschillen over wat macho's zijn, maar het ging mij dus even om dit voorbeeld tav mijn opmerking over dat verzorgende types en niet-verzorgende types elkaar misschien aantrekken en dat dat niets met mannelijke of vrouwelijke gedragingen van homo's of hetero's te maken hoeft te hebben. Maar nu begrijp ik jouw opmerking ook :wink:
Anonymous

Zelfde reden dat veel homo's zo'n 'nichterige' stem opzetten.
Marco van Woerden

Ik wil eerst even zeggen dat het woord 'homoseksualiteit' is, en niet 'homosexualiteit'. Dat is heel irritant (sorry, ik ben ******).

Maar goed, ik ben zelf ook homo, en ik geloof ook dat het aangeboren is. Bovendien ben ik van mening dat er niet zoiets bestaat als mannelijke heteromannen, vrouwelijke heterovrouwen, vrouwelijke homomannen, etc. etc. Dat zijn clichés, vooroordelen, stereotype beelden.

Geaardheid zorgt uiteraard wel voor een verandering van gedragspatronen, denk maar aan hele simpele, praktische zaken als: twee mannen gaan samen een huis kopen, in plaats van een man en een vrouw. Of: twee mannen kunnen (tot nu toe nog) geen kinderen krijgen. Of: in veel landen kunnen homoseksuelen niet trouwen. Of: homoseksualiteit wordt vaak onderdrukt. Nou goed, we kunnen waarschijnlijk allemaal wel de consequenties hiervan bedenken.

Het is overigens niet bewezen dat homoseksualiteit aangeboren is, omdat dat heel erg moeilijk is aan te tonen. Het is net zoiets als proberen aan te tonen dat we een geest hebben (of niet), of proberen te bewijzen dat God bestaat. Je kunt er niet aankomen, omdat we zo weinig te weten kunnen komen van de 'aard' van geaardheid. Echter, in de wetenschappelijke wereld wordt homoseksualiteit veel onderzocht, en verscheidene onderzoeken suggereren dat het fenomeen is aangeboren. Nogmaals, zelf geloof ik daar ook in (en ik ben 'ervaringsdeskundige' :wink: ).
'Moeder, is het al nacht?' vraag ik. Maar er is niemand. Ik ben alleen.
Napoleon Dynamite

Je mag dan die onderzoeken die aantonen dat homoseksualiteit aangeboren is wel eens tonen.

De discussie nature or nurture moeten we hier niet voeren.

Nature and nurture is een veel betere zienswijze.

Wat verschilt er effectief bij neuronale structuren:

-INAH 2-3 zijn groter bij homoseksuelen dan heteroseksuelen

-een nucleus boven de visuele area die verbonden is met de amygdala en de hypothalamus.

Rattenonderzoek:

Die nucleussen hebben een bepaalde hoeveel synapsen waarvan vrouwen meer bezitten dan mannen.

Geeft men deze neuronale structuur echter een dosis oestradiol NA de geboorte ontwikkelen er zich meer synapsen in deze nucleus.

Op latere leeftijd vertonen mannetjesratten paargedrag met gelijkslachtigen.[/u]
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können
MetalHeart

Volgens mij is het niet aangeboren.

Denk dat je dit ontwikkelt in je puberteit,

je steeds meer wil en gaat ontdekken.

Zo is het bij mij gekomen dat ik bisexueel ben.

Ik vind vrouwen mooier qua uiterlijk.. Mooiere rondingen,

Meestal een mooier gezicht. Ik vind niet dat mensen

er een probleem over moeten maken.

Iedereen mag toch doen waar hij/zij zich gelukkig bij voelt.

Ik ken iemand (college van mijn moeder) die lesbisch is.

Zij is meer het mannelijke type, houdt van stoere/nieuwe/dure

auto's terwijl haar vriendin echt een vrouw is. Wil ook samen

koken enzo..

Ik vind een beetje verschil in een relatie juist leuk.
Napoleon Dynamite

MetalHeart schreef:Volgens mij is het niet aangeboren.

koken enzo..  

Jouw mening is dus dat er predisponerende factoren in het spel zijn?

Of denk je alleen dat omgevingsfactoren een rol spelen?

Dan gaan we de discussie weer herkauwen.. :roll:
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können
H2O

Napoleon Dynamite schreef:
MetalHeart schreef:Volgens mij is het niet aangeboren.

koken enzo..  

Jouw mening is dus dat er predisponerende factoren in het spel zijn?

Of denk je alleen dat omgevingsfactoren een rol spelen?

Dan gaan we de discussie weer herkauwen.. :P
Zoals ik al eerder zei, alleen de omgevingsfactoren spelen een rol bij het gedrag.

Ik ben van mening dat het een standpunt is, die je voor WO2 niet tegenkwam, dus aangeboren kan het niet zijn, maar na WO2, met de sexuele revolutie en de gelijkheid, is het ontstaan! Het is een statement!

:roll:
Napoleon Dynamite

H2O schreef:Zoals ik al eerder zei, alleen de omgevingsfactoren spelen een rol bij het gedrag.

Ik ben van mening dat het een standpunt is, die je voor WO2 niet tegenkwam, dus aangeboren kan het niet zijn, maar na WO2, met de sexuele revolutie en de gelijkheid, is het ontstaan! Het is een statement!

Oh..je maakt me kwaad.

Kurt Lewin, 1950, Gedrag is een interactie tussen persoonlijkheid en omgeving.

Oscar Wilde leefde voor WO2 en was een homofiel.

Statement weerlegd.

Oh..misschien een ander forum zoeken?

ads

Steun Sciencetalk Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. Usb & 8-Pin Converters - Geheugenkaartlezer Micro SD - Zwart

Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. Usb & 8-Pin Converters - Geheugenkaartlezer Micro SD - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nereb® USB-C SD en MicroSD-kaartlezer - USB 3.0 - Aluminium Behuizing - Card Reader

Nereb® USB-C SD en MicroSD-kaartlezer - USB 3.0 - Aluminium Behuizing - Card Reader

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 1TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 1TB

Bekijk product

peterA

Napoleon Dynamite schreef:
H2O schreef:Zoals ik al eerder zei, alleen de omgevingsfactoren spelen een rol bij het gedrag.

Oh..je maakt me kwaad.

Kurt Lewin, 1950, Gedrag is een interactie tussen persoonlijkheid en omgeving.

Oscar Wilde leefde voor WO2 en was een homofiel.

Statement weerlegd.

Oh..misschien een ander forum zoeken?
Ik sluit me bij ND aan een heel intollerant en ongefundeerd standpunt H2O.

Waar baseer je je op dat gedragspatronen geen genetische factor kennen?Dat is pertinent verkeerd.

en geen homo's voor WWII?

De oude Grieken?
huh?

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🌎 Psychologie en Sociologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!