Ik wil eerst even zeggen dat het woord 'homose
ksualiteit' is, en niet 'homose
xualiteit'. Dat is heel irritant (sorry, ik ben ******).
Maar goed, ik ben zelf ook homo, en ik geloof ook dat het aangeboren is. Bovendien ben ik van mening dat er niet zoiets bestaat als mannelijke heteromannen, vrouwelijke heterovrouwen, vrouwelijke homomannen, etc. etc. Dat zijn clichés, vooroordelen, stereotype beelden.
Geaardheid zorgt uiteraard wel voor een verandering van gedragspatronen, denk maar aan hele simpele, praktische zaken als: twee mannen gaan samen een huis kopen, in plaats van een man en een vrouw. Of: twee mannen kunnen (tot nu toe nog) geen kinderen krijgen. Of: in veel landen kunnen homoseksuelen niet trouwen. Of: homoseksualiteit wordt vaak onderdrukt. Nou goed, we kunnen waarschijnlijk allemaal wel de consequenties hiervan bedenken.
Het is overigens niet bewezen dat homoseksualiteit aangeboren is, omdat dat heel erg moeilijk is aan te tonen. Het is net zoiets als proberen aan te tonen dat we een geest hebben (of niet), of proberen te bewijzen dat God bestaat. Je kunt er niet aankomen, omdat we zo weinig te weten kunnen komen van de 'aard' van geaardheid. Echter, in de wetenschappelijke wereld wordt homoseksualiteit veel onderzocht, en verscheidene onderzoeken suggereren dat het fenomeen is aangeboren. Nogmaals, zelf geloof ik daar ook in (en ik ben 'ervaringsdeskundige'

).
'Moeder, is het al nacht?' vraag ik. Maar er is niemand. Ik ben alleen.