Puzzel Puzzels
Angel
Artikelen: 0
Berichten: 119
Lid geworden op: di 02 aug 2005, 22:15

Re: Kernwapens

persoonlijk vind ik dat geen enkel land kernwapens mag bezitten. Ze maken immers meer kwaad dan goed. Maar helaas zijn niet alle presidenten zo snugger om dit in te zien, en willen ze kwaad graag bestrijden met kwaad...

ads

Steun Sciencetalk Super Mario Galaxy + Super Mario Galaxy 2 - Nintendo Switch

Super Mario Galaxy + Super Mario Galaxy 2 - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk Mario Kart 8 Deluxe - Nintendo Switch

Mario Kart 8 Deluxe - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 75 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 75 euro - HiepHiep

Bekijk product

Gebruikersavatar
GJ_
Artikelen: 0
Berichten: 802
Lid geworden op: wo 13 jul 2005, 16:35

Re: Kernwapens

Kernwapens zijn gemaakt voor 1 doel: het zo efficient doodmaken van zoveel mogelijk onschuldige mensen.

Diegene die die dingen maakt of heeft of wil hebben is dus niet helemaal gezond tussen de oren.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Gebruikersavatar
wim600008149
Artikelen: 0
Berichten: 575
Lid geworden op: vr 03 jun 2005, 21:58

Re: Kernwapens

Sterker nog ieder land MOET kernwapens hebben...dan durft er geen enkel land dit gebruiken tegen een ander want dan zijn ze zelf de pineut...en geloof mij dat is het laatste wat dictators en terroristenLEIDERS willen.


Persoonlijk denk ik dat terroristenleiders à la Bin Laden zich er geen moer

van aan zouden trekken indien zelfs de meerderheid van bijvoorbeeld de

Afghaanse bevolking het leven zou laten na een geällieerde atoomaanval

als zij volgens hen daardoor er als martelaar uit zouden kunnen komen.

Geef zo'n kerels een atoombom en de mogelijkheid om hem ergens te

laten terecht komen en de dag daarna is hethek van de dam... :shock:
Angel
Artikelen: 0
Berichten: 119
Lid geworden op: di 02 aug 2005, 22:15

Re: Kernwapens

GJ_ schreef:Kernwapens zijn gemaakt voor 1 doel: het zo efficient doodmaken van zoveel mogelijk onschuldige mensen.

Diegene die die dingen maakt of heeft of wil hebben is dus niet helemaal gezond tussen de oren.
ben t roerend met je eens!
Gebruikersavatar
wim600008149
Artikelen: 0
Berichten: 575
Lid geworden op: vr 03 jun 2005, 21:58

Re: Kernwapens

En de VS zal ook niet zomaar een bom gooien als Bush dat wil, daar komt voor hen veel meer bij kijken.
Weet er iemand op dit forum in hoeverre de president van de VS

zelfstandig kan beslissen om zoiets te doen? Ik weet dat hij als president

de macht hij om zelfstandig te beslissen de oorlog te verklaren en ten

strijde te trekken.

Maar hoe zit het met het gebruik van nucleaire wapens?
Angel
Artikelen: 0
Berichten: 119
Lid geworden op: di 02 aug 2005, 22:15

Re: Kernwapens

volgens mij moet hij dan eerst zijn raad en de landen van de vn raadplegen omdat mogen doen.
Gebruikersavatar
B__
Artikelen: 0
Berichten: 91
Lid geworden op: di 09 aug 2005, 11:48

Re: Kernwapens

volgens mij moet hij dan eerst zijn raad en de landen van de vn raadplegen omdat mogen doen.


Van de vn is Bush niet zo onder de indruk geloof ik(slechte zaak by the way). Maar interessante vraag wim600008149...Ik denk niet dat het een kwestie is van een rode knop indrukken...hoop ik :shock:
Alles kan als t maar leuk is..
Gebruikersavatar
Elmo
Artikelen: 0
Berichten: 3.437
Lid geworden op: ma 27 okt 2003, 13:47

Re: Kernwapens

Er zit slechts 20 minuten tussen zijn "idee" om het te doen, en het moment dat de raketten vliegen. Als je denkt dat hij (of de president van Rusland / de premiet van China / ...) daar eerst advies/goedkeuring van wie-dan-ook voor moeten vragen, dan ben je in mijn ogen nogal naïef....
Never underestimate the predictability of stupidity...
Edwin
Artikelen: 0
Berichten: 96
Lid geworden op: vr 09 sep 2005, 20:16

Re: Kernwapens

Waarom naief?..weet je dit zeker?.lijkt mij nogal onwaarschijnlijk dat 1 persoon die beslissing kan maken.Moet haast wel dat hij naaste hogere officieren ofzo iets heeft die de beslissing goed moeten keuren(dus goedkeuring in zijn naaste politieke omgeving).ok zal waarschijnlijk wel in harmonie gaan.maar tis toch zeker niet te hopen dat bijv bush in ze eentje dat kan beslissen :wink:
Angel
Artikelen: 0
Berichten: 119
Lid geworden op: di 02 aug 2005, 22:15

Re: Kernwapens

Nee het is inderdaad niet te hopen dat Bush dat in zijn eentje mag beslissen, dat zou wel heel ver gaan dan denk ik. Zijn er niet speciale voorschriften of zo die vertellen wanneer je zo'n kernwapen in mag zetten en wanneer niet?

Maar ja het valt te hopen dat die dingen never nooit niet gebruikt worden...
Edwin
Artikelen: 0
Berichten: 96
Lid geworden op: vr 09 sep 2005, 20:16

Re: Kernwapens

Als bush dat echt mag doen in ze eentje(wat me onwaarschijnlijk lijkt)

ga ik vast een putje in de achtertuin graven en een behangetje uitzoeken bij de gamma :shock:
Angel
Artikelen: 0
Berichten: 119
Lid geworden op: di 02 aug 2005, 22:15

Re: Kernwapens

Hahaha, ja goed plan Edwin :shock: maar ik denk inderdaad ook dat het onwaarschijnlijk is dat hij het in zijn eentje mag beslissen, zou niet goed zijn ;)
Gebruikersavatar
Brinx
Lorentziaan
Artikelen: 0
Berichten: 1.433
Lid geworden op: di 23 aug 2005, 11:47

Re: Kernwapens

Elmo:

"Contrary to the beliefs of some, the President by himself cannot order a strategic nuclear strike on any country."

Bron: wikipedia. Zie:

http://en.wikipedia.org/wiki/Siop

Wat betreft het bezit van nucleaire wapens door verschillende naties: Ik zou niet graag een fundamentalistisch en expansionistisch of onstabiel landsbestuur de beschikking zien hebben over kernwapens. Zelfs de VS is steeds linker aan het doen qua liberalisering van de doctrine die bepaalt wanneer kernwapens mogen worden ingezet. Zie http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/conte...5091001053.html .
Gebruikersavatar
wim600008149
Artikelen: 0
Berichten: 575
Lid geworden op: vr 03 jun 2005, 21:58

Re: Kernwapens

Ik ben er zeker van dat de VS uiteraard geen toelating moeten vragen aan

andere landen of internationale instanties, zoals de VN of de NATO.

Waar ik wel (bijna) zeker van ben is dat er toch zoiets als een interne

procedure is, ook om te voorkomen dat men "te snel" de beslissing zou

nemen om zo'n wapen in te zetten.

Tevens meen ik me te herinneren dat hij (de president dus) steeds de

codes bij zich heeft, verzegeld in een te stuk te breken behuizing, die

nodig zouden zijn om het een en het ander te activeren.

ads

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 2TB

Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 2TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk Rekenmachine Casio FX-82NL+

Rekenmachine Casio FX-82NL+

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 50 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 50 euro - Bedankt!

Bekijk product

Gebruikersavatar
wim600008149
Artikelen: 0
Berichten: 575
Lid geworden op: vr 03 jun 2005, 21:58

Re: Kernwapens

Hier heb ik al iets interessants gevonden :

http://www.pbs.org/wgbh/nova/missileers/firs_nf.html

('t gaat wel over de Russen...)

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!