eendavid schreef: ↑wo 04 jul 2012, 19:33
@robheus: klopt, het top quark is ongeveer 50 GeV zwaarder.
Is het dan eigenlijk niet vreemd dat we de topquark veel eerder vonden dan het Higgs? Of wisten we in het geval van het topquark beter waar er moest worden gezocht?
Ik nam altijd aan dat de apparatuur bij het CERN juist zo zwaar opgetuigd moesten worden om deeltjes met massa/energieën die hoger zijn dan wat we tot nu toe konden bereiken nodig was.
Puzzels