Puzzel Puzzels
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
zwitterion_CF
Artikelen: 0

Re: Ruil/verkoop chemicalien en materiaal

Labstuff schreef:
Ik vraag me af hoelang zij nog zullen bestaan.

Ze leveren bijvoorbeeld Aceton, levering van Aceton moet aan de ECD (Economische Controledienst) gemeld worden, dus ze zijn daarmee alzo in overtreding.
Aceton mag volgens mij gewoon verkocht worden hoor, ECD e.d. gaan alleen lastig doen bij export en bij verkoop in zeer grote hoeveelheden 50+ liter ofso.

ads

Steun Sciencetalk Papierversnipperaar - 13L - 8 A4 vellen - Creditcard Vernietiger - Zwart - Vivid Green

Papierversnipperaar - 13L - 8 A4 vellen - Creditcard Vernietiger - Zwart - Vivid Green

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - verpakking luxe

bol cadeaukaart - verpakking luxe

Bekijk product

Steun Sciencetalk Verzendzakken voor Kleding (L) - 25 stuks

Verzendzakken voor Kleding (L) - 25 stuks

Bekijk product

JanMeut

De ECD controleert niet op materiaal voor explosieven of vuurwerk, uitsluitend stoffen voor drugs en chemische oorlogsvoering. Double-UC is duidelijk op de markt voor expolsieven/vuurwerk gericht dus denk ik niet dat de ECD daar veel interesse in heeft. Afgezien van aceton en kaliumpermanganaat staan er volgens mij geen stoffen van de ECD lijst op (hoewel ik bij enkele niet helemaal zeker ben.
β-Damascenon en maneschijn
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Labstuff

Labstuff schreef:Ik vraag me af hoelang zij nog zullen bestaan.
@labstuff: voel je de hete adem van de concurrentie in je nek? ;) Het assortiment zal met name klanten van het andere scheikundeforum aantrekken: zwavel, permanganaat, waterstofperoxide.......
Nee hoor, ik heb geen concurrenten [-X

Overigens verkoop ik geen chemicalien maar alleen apparatuur en glaswerk
xocet177

Heeft iemand hier al eens besteld bij double uc?? Ik wilde graag weten of het een betrouwbare handelaar is (er staat bijv. geen tel nummer op de site, wat mij toch lichtelijk verontrust).
woelen

Ik vind het assortiment heel vaag. Naar mijn idee een redelijk samengeraapt setje chems, waarvan een deel wel interessant is voor pyro, maar ook een heleboel organics, die je in een gemiddeld pyro-labje niet aantreft. Zou hij niet gewoon alles wat maar beschikbaar is bij elkaar sprokkelen en aan de man willen brengen?

Hoe zit het met bestellen van een stof als CS2, wat toch behoorlijk lastig en gevaarlijk in transport is? Hij geeft aan dat hij alles verstuurt. Ik ben daar echt niet heel strict in, maar versturen van H2SO4 of CS2 via de post [-X ??? Dat moet wel heel goed verpakt worden en zou ik in ieder geval niet via de post naar mijn huis laten sturen.
Bij Double-UC wordt ook allerlei gebruikt glaswerk en chemicalien aangeboden, soms beetje aan de dure kant misschien, maar verder goed.
Heb jij hier iets besteld? Zo ja, hoe was jouw ervaring met dit bedrijf?
cvh

Heb jij hier iets besteld? Zo ja, hoe was jouw ervaring met dit bedrijf?
Ja, zonder problemen.

En ik ken ook de eigenaar dus ik kan meteen het punt over stoffen als CS2 / H2SO4 verduidelijken: dergelijke stoffen worden niet per regulier pakket verzonden maar kunnen alleen opgehaald worden of verstuurd via een transportbedrijf voor gevaarlijke stoffen.

Er komt trouwens ook een nieuwe site waar dit soort punten wat duidelijker vermeld worden.
woelen

En ik ken ook de eigenaar dus ik kan meteen het punt over stoffen als CS2 / H2SO4 verduidelijken: dergelijke stoffen worden niet per regulier pakket verzonden maar kunnen alleen opgehaald worden of verstuurd via een transportbedrijf voor gevaarlijke stoffen.
Dat klinkt al een stuk beter en geeft meer vertrouwen in het bedrijf. Wie weet bestel ik binnenkort ook nog wel wat bij hun ;) .

Misschien kun je ook iets vertellen over die isopropylether in zijn assortiment? Is dat wel verantwoord om aan particulieren te verkopen [-X ? Bij deze een quote uit de MSDS van JT Baker:
Isopropyl Ether can readily oxidize in air to form unstable peroxides which are easily detonated. Material should be checked for peroxide content at least every three months after opening. The container should be redated if Isopropyl Ether is safe or else discarded in a safe manner.
Zie jij gebeuren dat een particulier iedere drie maanden die fles met isopropyl ether gaat controleren?

De reden dat ik deze stof er uit pik is dat bij gewoon bewaren er al ongelukken kunnen gebeuren. Met die andere stoffen kunnen ook ongelukken gebeuren (zoals KClO3), maar dan alleen bij ondoordacht gebruik en dat is dan ook de verantwoordelijkheid van de koper en niet van Double-UC. (Ik weet dat er hier op dit forum andersdenkenden zijn op dit punt, maar dat is een andere discussie). Met isopropyl ether vind ik echter dat je een onaanvaardbaar risico bij de koper legt. Ik wil hier absoluut niet suggereren dat hier kwade opzet of zo in het spel is, maar ik wil het wel even noemen (verbeterpunt voor Double-UC ;) ?).

EDIT: Oeps, weer die subscriptjes vergeten.... :)
cvh

..Misschien kun je ook iets vertellen over die isopropylether..
Niet alleen isopropylether, maar de meeste ethers vormen peroxides na enige tijd.

Ik ben het volledig met je eens dat peroxide formatie voor gevaarlijke situaties kan zorgen. Met name wanneer een peroxide bevattend ether droog gedestilleeerd/gerotavapt wordt!

Om die reden worden er vaak ook stabilisatoren aan voor peroxide-formatie gevoelige ethers toegevoegd dit peroxide vorming voorkomen (mits die stabilisators niet interfereren met het doel van gebruik natuurlijk).

Verder is het voor dit type ethers ook (uiteraard) verplicht om de R/S zin op het etiket te vermelden waarin staat dat er peroxides kunnen vormen en het ether derhalve niet droog gedestilleerd mag worden.

Over dit specifieke geval, in IPE wordt standaard een stabilisator toegevoegd: namelijk tert-butyl-methylfenol (BHT), kijk maar eens in de Acros catologus: overal zit BHT bij. Verder zullen veiligheidswaarschuwingen zowiezo wel altijd op het etiket vermeld staan. Bovendien zou ik zelf redeneren dat een persoon die een stof als IPE nodig heeft zowiezo de chemische achtegrond heeft en bekend is met het feit van de risico's van peroxides (-formatie).

Maarja, peroxides blijven verraderlijke stofjes, op t lab bij mij is ook wel eens een ongelukje mee gebeurd..
Taaie-neuskoek

Hoe zit dat nu met double UC? De website ligt uit de lucht... Zou de politie nu al deze bron hebben opgeruimt? Ik hoop het niet [-X ;)
$0meb0dy

Website werkt hier nog....
woelen

Website werkt nog wel, maar daar is ook alles mee gezegd.... ik krijg gewoon geen respons op mijn emails op hun adres info[at]double-uc.nl 8-[ . Dus toch maar ergens anders CS2 zien te vinden....
Xentron

In de aanbieding: Maatkolven 25ml

Horlogeglaasjes v.a. 5cm doorsnede

Bekerglazen v.a. 5ml

Maatcillinders v.a. 3ml (Alleen glas)

Pipetten v.a. 1ml

Erlemeyers v.a. 5ml

Zwavel zuur 27% 1 liter max.

item weggehaald

interesse in koop/ruil reageer effe 8-[

Beryllium: géén explosieven aanbieden op Chemieforum.nl!!
woelen

Website werkt nog wel, maar daar is ook alles mee gezegd.... ik krijg gewoon geen respons op mijn emails op hun adres info[at]double-uc.nl :) . Dus toch maar ergens anders CS2 zien te vinden....
Na wat aandringen is er toch het een en ander geregeld. Ik ben een paar leuke stofjes rijker dankzij Double-UC.

Misschien een suggestie voor Double-UC om iets zorgvuldiger om te gaan met de email, verder was het prima geregeld 8-[ .
Xentron

sorry zal het niet meer plaatsen :lol: had er niet over naged8. PS als je het toch wil kopen mail me dan maar alles is tegen spot prijs of ruil

ads

Steun Sciencetalk Nationale Keuze Cadeaukaart - 50 euro

Nationale Keuze Cadeaukaart - 50 euro

Bekijk product

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Blue - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Blue - 11e generatie

Bekijk product

Steun Sciencetalk TP-Link TL-SG105 - Netwerk Switch - Unmanaged - 5-Poorten

TP-Link TL-SG105 - Netwerk Switch - Unmanaged - 5-Poorten

Bekijk product

Helghast

doe mij maar 1 kilo uranium 235 Afbeelding
VWO6 N&T met Bio3 + In = na de vakantie pas weer boeiend ^^

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “⚗️ Scheikunde”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!