Puzzel Puzzels
Jeffrey_Buter
Artikelen: 0

Re: Favoriete muziek

jurn schreef:
JeffreyButer schreef: Ga je ook naar het concert van Bon Jovi?

Ik heb namelijk gehoord dat het live flink tegen valt
Ik ga inderdaad naar het concert in het Goffertpark
Laat je na het concert even weten hoe het was?

Ik ben zelf naar een concert van Iron Maiden geweest (vind iemand die muziek leuk??) en dat was zo geniaal. Ze zijn live zo veel beter dan op het album. Ik raad mensen echt aan om live nummers zoals: The Phantom Of The Opera, Blood Brothers, The Trooper en The Clansman te downloaden

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 5 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 5 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 25 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 25 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 15 euro - Bedankt!

Bekijk product

Roytje

Enkele bands uit mijn winamp playlist:

Blood for blood

Chimaira

Clawfinger

Entombed

Fear Factory

Ill niño

Machine Head

Mudvayne

Murderdolls

Nightwish

Pro-pain

Slayer

Tool

Toy dolls

Verder vind ik stevige hardcore op zijn tijd ook niet zo erg.

En Jovink & the voederbietels, tja, wie vindt dat nou geen goede muziek. 8-[
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Jeffrey_Buter

Blood for Blood is echt te hard hoor 8-[ ...

Ik heb de cd Outlaw Anthems van hun. Wat is dat ongelovelijk hard
rwwh

Scriabin's pianoconcert?
Beryllium

@Rob: speel je zelf ook?
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)
Jeffrey_Buter

Scriabin's pianoconcert?
Ik mag aannemen dat het om klassieke muziek gaat?

Ik heb nou 2 vraagjes voor je: Mis je nou niet een vocaal gedeelte? Als je wel eens naar een concert gaat, vind je het dan niet wat stijfjes en "statisch" allemaal?

Ik mis dat wel, ik vind een stem bij muziek heel erg belangrijk om emoties over te brengen, een boodschap over te brengen.

En als zo een klassiekconcert op tv is dan vind ik het zo stijfjes allemaal. Mensen zitten rustig te luisteren en te kijken. Tevens mis ik interactie tussen de artiesten en het publiek. Ik weet dat het er niet bij hoort maar ik mis het wel.

Muziekaal is er helemaal niets op af te dwingen. De muziekanten weerspiegelen heel goed de emoties en maken goed gebruik van de eigenschappen van de instrumenten. En het is heel knap dat al die muziekanten vloeiend met elkaar kunnen spelen.
Jorim

Maar interessante muzieksmaak Jorim...ik hoor niet vaak dat mensen buitenlandse muziek luisteren. Ikzelf heb nog nooit een poging ondernomen.
Ik heb een oom die lange tijd in Brazilië heeft gewoond en hij zit nu in Argentinië en een andere oom met een eigen label voor Zuid Amerikaanse muziek (Amazonica Rex) en dan gaat het snel 8-[

Heel fijn hele andere muziek dan iedereen draait en dat is altijd erg leuk!
rwwh

Spreken over alle "klassieke muziek" als saai is vergelijkbaar met een opmerking van iemand die zegt dat "popmuziek" altijd van die rare basriedeltjes heeft.

Er is net zoveel verschil tussen klassieke muziek als er is in niet-klassieke muziek. Het enige dat er in klassieke muziek gemeenschappelijk is is de vorm van de instrumentatie (en zelfs daarin is veel variatie!).

Er is heel veel klassieke muziek met zangstemmen. Denk maar aan de 9e symphonie van beethoven ("alle Menschen wirden Brüder"). Dat geeft een bijzonder aspect. Maar mis jij bij Pink Floyd de hobo niet? Nee, denk ik niet..... niet alle muziek heeft dezelfde instrumenten (en de menselijke stem is een prachtinstrument) nodig.

Klassieke muziek zoals die op televisie wordt uitgezonden, of op Classic FM, is vooral afgezaagde superpopulaire klassieke muziek. Altijdweer die Radetskimars. Er is echt heel andere klassieke muziek te ontdekken, maar dat is moeilijk als je geen vrienden hebt die je hun favorieten kunnen laten horen!

Een prachtvoorbeeld: "de slag bij victoria" (Wellington's Sieg) van Beethoven: een gevecht tussen twee halve orkesten die legers uitbeelden, compleet met fanfare en kanonnen..... Of de zesde symphonie van Mahler, waarin een hamer meespeelt die zo zwaar is dat de speler hem nauwelijks kan dragen.....

Ken je "The Russians" van Sting? Dat is geschreven door de russische componist Prokoviev....
Jeffrey_Buter

SAAI heb ik nooit gezegt hoor. Zoals ik al zei is het muziekaal gezien zeer goed!! Bijna hoogbegaafd.

Klassieke instrumenten kunnen een hele fijne sfeer, in andere muziek dan klassieke muziek, brengen. Bij een concert van Nirvana (Unplugged in New York) speelt een vrouw het hele concert mee op de Cello. Toen ik de nummers in hun originele vorm hoorde (veelal met elektrische gitaar) heb ik nooit kunnen bedenken dat de combinatie van acoustische gitaren en een cello het zo mooi kunnen maken. Die Cello maakt groot en deels de sfeer van de nummers.

Zelfs bij een band als Iron Maiden (= Heavy Metal maar dan melodischer) wordt redelijk vaak klassieke instrumenten gebruikt ter versterking van de emoties (mijn visie) en ook als begeleiding. En het maakt de nummers zeer aantrekkelijk.

Het is wel van belang om de klassieke instrumenten dan in hun waarde te laten (het dus ook klassiek te laten klinken).

Maar je mist pas iets als het er niet meer is. Het nummer Paschendale (genoemd naar de slag bij Paschendale WW I) van Iron Maiden is met zowel klassieke muziek opgenomen als zonder. Ik moet zeggen da de emoties versterkt worden door de klassieke muziek. En zeker de combinatie van elektrische gitaren met klassieke instrumenten is zeer bijzonder. Het is heerlijk om een gitaarsolo over klassieke muziek te horen. Het past...het klopt.

Maar dit geldt helaas niet voor alle nummers. Er moet wel een goede balans zijn tussen de klassieke begeleiding en muziek de de band maakt.

Maar nog een vraagje:

Vind je het niet jammer dat je niet de originele versie van de nummers hoort? Bijvoorbeeld symphoniën van Bach en Beethoven worden niet gespeeld door de meester zelf!! De componist weet zelf wat hij bedoelt met wat hij geschreven heeft en welke emotie erin zit. En misschien speelt de componist zelf wel met veel meer improvisatie.
rwwh

Vind je het niet jammer dat je niet de originele versie van de nummers hoort? Bijvoorbeeld symphoniën van Bach en Beethoven worden niet gespeeld door de meester zelf!! De componist weet zelf wat hij bedoelt met wat hij geschreven heeft en welke emotie erin zit. En misschien speelt de componist zelf wel met veel meer improvisatie.
Nee hoor. Het is juist leuk om een paar uur in een goede winkel te gaan zitten luisteren naar 3 of 4 verschillende uitvoeringen van hetzelfde werk, en er dan één uit te kiezen die je aanspreekt. Of naar een radioprogramma als discotabel te luisteren waarin ze verschillende uitvoeringen bespreken. Heb je zelf nog nooit gehad dat je een gecoverd nummer beter vond dan het origineel? Eigenlijk kun je bijna alle klassieke muziek zien als covers.....

En als je echt het "origineel" wilt horen: dan ga je toch naar een concert waar de componist in de zaal zit? Niet lachen, ik ben ooit bij een wereldpremiere van een stuk van John Adams geweest dat door hemzelf werd gedirigeerd. Er zijn ook voldoende oudere (vroeg 20e eeuwse) componisten waarvan nog opnamen zijn, hoor!
Napoleon1981

JeroenC schreef: mijn echte favoriet is : FAITHLESS

niks gaat boven deze bijna "goddelijke" muziek.

Maar verder luister ik naar alles.
Kijk met jou kan ik praten 8-[

Heb je ze wel eens LIVE gezien? Dan ga je echt helemaal uit je plaat 8-[ . Verder ben ik ook een enorme fan van The Boss (Bruce Springsteen).
JeroenCV

Napoleon1981 schreef:
JeroenC schreef: mijn echte favoriet is : FAITHLESS

niks gaat boven deze bijna "goddelijke" muziek.

Maar verder luister ik naar alles.
Kijk met jou kan ik praten 8-[

Heb je ze wel eens LIVE gezien? Dan ga je echt helemaal uit je plaat 8-[ . Verder ben ik ook een enorme fan van The Boss (Bruce Springsteen).
Ja ik heb ze live gezien 6 keer nu. De laatste 3 keer bij CD presentatie's van de nieuwe albums met 50 man in een kleine zaal om daarna lekker aan de bar te kletsen met Rollo, Maxi Jazz, Aubrey en Sister Bliss. Was zeer gezellig.
Axel_CF

mijn favo muziek is alles behalve hard rock en blues enzo maar verder alles wat een beetje leuk klinkt luister ik, maar mijn favorieten zijn toch:

50 Cent

The Game

Eminem
Roytje

JeffreyButer schreef:Blood for Blood is echt te hard hoor  :D ...

Ik heb de cd Outlaw Anthems van hun. Wat is dat ongelovelijk hard
Vind je dat al hard? :)

Dan zou ik maar niet naar Slayer luisteren. :)

Van mij mag het ook wel een beetje hard, af en toe een normaal liedje tussen is ook wel ok. Maar ik loop nu stage bij Philips in Nijmegen en daar hebben ze yorin fm ofzoiets (weet ik veel welke zender) opstaan. En daar draaien ze de hele dag dezelfde liedjes. Ik hoor alleen maar Madonna en Robbie Williams. Ik word GEK!! 8-[

ads

Steun Sciencetalk Logitech M705 - Draadloze Marathon Muis - USB - Rechtshandig - Grijs

Logitech M705 - Draadloze Marathon Muis - USB - Rechtshandig - Grijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - verpakking hip

bol cadeaukaart - verpakking hip

Bekijk product

Steun Sciencetalk Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Zwart

Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Zwart

Bekijk product

rwwh

Jorim FM?

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!