ik denk dat dat water gewoon wegstroomt in de afvoer van de gootsteen.
Er komt daar geen olie in hoor, dat zuigt enkel lucht weg.
Moet je zo nergens een drukmeter tussenplaatsen om te zien hoe sterk je vacuum is?
Moderator: Marko
ja, dat moet er ook nog tussen ja :eusa_sick: Er moet nog een Bennertmanometer tussen, niet?Moet je zo nergens een drukmeter tussenplaatsen om te zien hoe sterk je vacuum is?
Vanaf welke temperaturen moet ik met een zandbank gaan werken? En hoe gaat dit in zijn werk?Wil je met hogere temperaturen werken dan kun in plaats van water zand gebruiken en een verhittingselement met termostaat.
Ik zat in mijn hoofd, met het idee het water te vervangen, door een olie die een hoger kookpunt heeft dan de te destilleren olie :eusa_sick:Nernst, even wakker worden vanaf 100 oC zal het wel moeten, bij mij wil het waterbad niet heter worden, maar bij lagere temperaturen mag het ook![]()
De beste druk die je kunt halen met een waterstraalpomp is de dampspanning van water. In de praktijk betekent dat ca. 15mm Hg, ofwel 2kPa (0.02 bar). Je vergeet een nulletje.Gerard schreef: Waterstraalpomp = water jet pump
Maximaalhaalbaar vacuum 0,2 atm.
Is dit een stuk metaal/glas waarop je 2 slangen kan aansluiten en dat de lucht maar langs 1 kant door kan? En als de lucht er andersom door wil, dat er dan een balletje, op het gaatje komt, en dus het circuit sluit?