Gaat alles goed met je?...................................................![]()
Ik vind alle Westerse talen lastig met zijn juiste spelling.
Moderator: Rhiannon
Gaat alles goed met je?...................................................![]()
(lees meer op http://taalunieversum.org/nieuws/1204)Verschillende Nederlandse media hebben afgelopen weekend aangekondigd de nieuwe spelling die op 1 augustus 2006 van kracht wordt niet te gaan gebruiken. Ze vinden de nieuwe spelling onnodig onduidelijk en lelijk. Aan de boycotactie doen de Volkskrant, Trouw (1) en (2), NRC Handelsblad, Elsevier, de NOS, HP/De Tijd, Vrij Nederland, De Groene Amsterdammer, Planet Internet en Tekstnet, een beroepsvereniging van tekstschrijvers met zo'n 250 leden, mee.
Is er in Nederland niet een spreekwoord dat zegt:Aangezien bommen gooien niet mag
Héhé. Ja, maar tevergeefs...Al eens geprobeerd een Nederlander ergens toe te verplichten???
Ik ben me nergens van bewust. Ik zal het volgende week eens aan mijn collega's Nederlands vragen. Overigens, gezien het schrijfwerk dat ik van mijn gemiddelde Nederlandse leerling onder ogen krijg lijkt me deze vraag hoogstens academisch. Ik ben allang blij als een gevraagd antwoord een beetje in zinnig Nederlands is geformuleerd.Daarom was ik nieuwsgierig of het Nederlands onderwijs een officieel standpunt zou ingenomen hebben.
In mijn tijd werden er punten afgetrokken voor taalfouten. Ook als het om wiskunde of natuurkunde ging..... Een t-je, tussen-ennetje of verbindingsstreepje meer of minder doet er dan echt niet meer toe.
Ik ben allang blij als een gevraagd antwoord een beetje in zinnig Nederlands is geformuleerd.
Ik zou ook best terug willen (naar die goeie ouwe tijd dat onze ouders het zo slecht haddenIn mijn tijd werden er punten afgetrokken voor taalfouten. Ook als het om wiskunde of natuurkunde ging.
Moeten ze weer doen, zul je zien hoe snel ze goed leren schrijven....