Puzzel Puzzels
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Sara90
Artikelen: 0
Berichten: 19
Lid geworden op: za 17 feb 2007, 19:45

Re: HBO chemie

Cherocal schreef:
Sara90 schreef: Mensen, allemaal erg bedankt voor jullie reacties.

Jullie hebben mij een goed beeld gegeven over de opleiding en ook tegelijkertijd mij gemotiveerd.

Ik ga de opleiding aan de Hogeschool Rotterdam doen, Ik heb gehoord dat het daar chaotisch is, maar eerlijk gezegd heb ik geen zin om naar Utrecht te gaan in verband met de lange reistijd.

Groetjes,
geen zin.... luie donder :P Nu vier weken les te hebben gehad hier in Rotterdam is het achteraf gezien toch geen slechte keuze dat ik hierheen ben gegaan. Helemaal geen spijt! Het is wel stukken beter geregeld dan in Utreg.

In welke klas zit je trouwens?
Ik zit in de klas CHM1a.

Het bevalt me tot zover goed.

ads

Steun Sciencetalk Epson EcoTank ET-2860 - All-in-One Inkttank Printer- Zwart

Epson EcoTank ET-2860 - All-in-One Inkttank Printer- Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. 8-Pin Converter - Geheugenkaartlezer Micro SD

Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. 8-Pin Converter - Geheugenkaartlezer Micro SD

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 50 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 50 euro - Voor jou

Bekijk product

Alexx_CF
Artikelen: 0
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 24 sep 2007, 11:22

Re: HBO chemie

Ik zit inmiddels in mijn laatste jaar van de opleiding HBO Chemie ook in R'dam!

Moet zeggen dat niet alles altijd even super wordt geregeld! maja dat is bij elke school wel het geval..

Verder is de opleiding tot nu toe goed bevallen hoor!
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Karolina07
Artikelen: 0
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 14 mei 2010, 01:44

Re: HBO chemie

Hallo,allemaal!

Ik heb paar vragen.

Eerst,mijn excuus voor niet zo goed Nederlands,want ik leer Nederlands nog.

Ik hoop dat ik in de toekomst chemie kan studeren.

Misschien ga ik een beetje uit de onderwerp,maar mijn vragen zijn:

-welke vakken hebben studenten in vier jaar aan HBO,

-kan ik chemie studeren en werken (wat zijn jullie de ervaringen?)?

Ik heb chemie in het buitenland begonnen te studeren,maar alleen een jaar.Weet iemand of hier iets van de vakken,die ik geslaagd ben, erkend is?

Dank je wel in ieder geval!
Napoleon1981
Artikelen: 0
Berichten: 2.399
Lid geworden op: wo 29 dec 2004, 14:37

Re: HBO chemie

Je zou nu het beste af zijn in Alkmaar. Na een grote crisis is daar de boel nu goed op orde.
Kun je daar wat meer over vertellen, ik ken het namelijk ook als een rommige opleiding waar na de 1e geen eens les meer gegeven wordt. Ik ben nu halverwege mijn Ph.D en heb op 3 universiteiten rond gelopen en snap nog steeds niet waarom dat systeem aan moest sluiten bij de universiteit.
Napoleon1981
Artikelen: 0
Berichten: 2.399
Lid geworden op: wo 29 dec 2004, 14:37

Re: HBO chemie

gigi schreef: Hallo,allemaal!

Ik heb paar vragen.

Eerst,mijn excuus voor niet zo goed Nederlands,want ik leer Nederlands nog.

Ik hoop dat ik in de toekomst chemie kan studeren.

Misschien ga ik een beetje uit de onderwerp,maar mijn vragen zijn:

-welke vakken hebben studenten in vier jaar aan HBO,

-kan ik chemie studeren en werken (wat zijn jullie de ervaringen?)?

Ik heb chemie in het buitenland begonnen te studeren,maar alleen een jaar.Weet iemand of hier iets van de vakken,die ik geslaagd ben, erkend is?

Dank je wel in ieder geval!
Kun je wat meer vertellen hier over? Heb je chemie op een universiteit gestudeerd? Vaak zijn dingen tussen universiteiten redelijk goed overdraagbaar. Verder kun je natuurlijk altijd gaan praten op een opleiding.

Vakken heb je zelf gedeeltelijk in de hand:

Organische chemie

Biochemie - als je biochemie kiest krijg je er nog meer van.

Je zult vakken krijgen die gebaseerd zijn op analyses

Chemisch rekenen

Kwaliteitszorg

Statistiek

En dat is maar een klein uitrekseltje. Ga eens praten op een opleiding, die kunnen je vaak een beter beeld geven dan wij.
Karolina07
Artikelen: 0
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 14 mei 2010, 01:44

Re: HBO chemie

Dank je wel!

Ik begon te studeren,maar ik heb het niet afgemaakt.Ik heb alleeen eerste jaar afgemaakt,helaas.

Ik had tijdens eerste jaar wiskunde 1,wiskunde 2,fysiek 1,fysiek 2 ,anorganische chemie 1 en 2,analitysche chemie (van 2 delen).Ik ben niet zeker of ik alles goed heb geschreven,maar ik hoop dat jullie begrijpen,wat ik bedoel.
ChemGirll
Artikelen: 0
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 07 okt 2007, 21:20

Re: HBO chemie

Ik denk dat het eraan ligt aan welke school je de opleiding volgt.

Ik zit nu ook in het eerste jaar van de opleiding chemie en heb de vakken

wiskunde, chemie (logisch :P ) ,biologie, chemisch rekenen en ESP1 (Engels naar de chemie gericht) Verder ook nog dataverwerking maar dat is alleen om met programma's als excel om te kunnen gaan.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 25 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 25 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Casio fx-82NL rekenmachine - wetenschappelijke rekenmachine - voor de middelbare school

Casio fx-82NL rekenmachine - wetenschappelijke rekenmachine - voor de middelbare school

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 6 TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 6 TB

Bekijk product

noepje
Artikelen: 0
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 12 dec 2005, 18:45

Re: HBO chemie

Mijn eerste jaar was goed te doen, vooral algemene kennis van chemie zowel medisch als biochemisch. Maar aan het eind van het 1e jaar kon je de richting kiezen die je wilt. Natuurlijk chemie en dan verder specialiseren. het 2e jaar heb ik tot nu toe als het moeilijkst ervaren. Zit nu in het 3e jaar, net stage gehad en nu weer gewoon colleges.

groeten

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “⚗️ Scheikunde”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!