Puzzel Puzzels
svennson
Artikelen: 0

Re: Giftigste stof

plutonuim op zich is niet eens gevaarlijk enkel doordat het een te grote molecule is mass + 200 protonen en neutronen dus dus dat valt uiteen waarbij kernenergie vrij komt gifstof op welk vlak

==> op welk orgaan of enkel om dood te krijgen of snel dood pijnlijk ....

svenson

ads

Steun Sciencetalk Nuvance SD Kaart Lezer - 3 in 1 - Micro SD Kaart - USB naar USB C - 8-Pin - Geschikt voor alle Telefoons, Tablets & Laptops

Nuvance SD Kaart Lezer - 3 in 1 - Micro SD Kaart - USB naar USB C - 8-Pin - Geschikt voor alle Telefoons, Tablets & Laptops

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 75 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 75 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. 8-Pin Converter - Geheugenkaartlezer Micro SD

Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. 8-Pin Converter - Geheugenkaartlezer Micro SD

Bekijk product

Garbage

hoe zit het dan met anthrax?? ik dacht dat dat ongever de giftigste was
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Lala

hoe zit het dan met anthrax??  ik dacht dat dat ongever de giftigste was
Anthrax is een foute haarmeatlband uit de jaren 80 en een ander woord voor miltvuur, een zeer besmettelijke virale ziekte, overdraagbaar van dier op mens en van mens op mens. Geen gif op zich dus.....
Appareo decet nihil munditia?
Boaz

Is het gif van de zeewesp (Box Jelly) niet het meest giftige?

http://www.extremescience.com/DeadliestCreature.htm
Garbage

Anthrax is een foute haarmeatlband uit de jaren 80 en een ander woord voor miltvuur, een zeer besmettelijke virale ziekte, overdraagbaar van dier op mens en van mens op mens. Geen gif op zich dus.....

ow dit wist ik niet, maar nu wel dankje :shock:
Steabert

Garbage schreef:hoe zit het dan met anthrax??  ik dacht dat dat ongever de giftigste was

anthrax is helemaal geen virale ziekte, het is een bacteriële aandoening, veroorzaakt door

de Bacillus anthracis.
Lala

Lala schreef:
Garbage schreef:hoe zit het dan met anthrax??  ik dacht dat dat ongever de giftigste was

anthrax is helemaal geen virale ziekte, het is een bacteriële aandoening, veroorzaakt door

de Bacillus anthracis.
je hebt gelijk, ik denk niet na, maar het is in ieder geval geen gif.
Appareo decet nihil munditia?
Wouter_Masselink

voor de mensen die het wel interresant vinden om een boek te lezen over wat gif met de hele wereld kan doen, dan kan ik het boek van Alistair Mac Lean genaamd Het satanskruid aanraden. dit is niet een serieus wetenschappelijk boek, maar leest wel heel lekker weg. (adventure classics)
"Meep meep meep." Beaker
Anonymous

Uit "Fundamentals of Organic Chemistry" (5th edition) (p26,27):

Meestal worden stoffen getest op ratten op hun giftigheid. De bekomen gegevens worden uitgedrukt in LD50. Dit geeft aan hoeveel er van een stof nodig is om 50% van de testdieren te doden. In de reeks voorbeelden is Strychnine (LD50=0,005g/kg) het giftigste.

Maar volgens mij zijn cigaretten nog altijd de giftigste dingen die er zijn :wink:
Anonymous

Eum volgens mij is het gif van een bepaalde zeeslang zo sterk dat je de prik niet eens meer voelt...Maar mijn favoriet is lood(pb) het is niet giftig op zich,maar op termijn laat het mensen gek worden.Vloeibaare stikstof(N)spuiten op iemand is ook nog een leuke,dat besproeide deel bevriest en breekt bij de minste aanraking...
Darwinfreak

Het gif van de taipan of australische bruine slang is ook heel giftig .... 1 druppel gif kan 80 mensen doden. En dat van die zeeslang is idd waar,zeeslangen zijn altijd erg giftig. Wil je als visser niet in je netten krijgen. Nou,voor zover ik weet is de giftigste natuurlijke stof nog steeds botulinumtoxine ...

maar mijn favorieten zijn middelen die het hart stoppen ,bv. kaliumchloride en spierverslappers als pancuroniumbromide ... plantaardig zijn alkaloïden mijn giftige favorieten.
I love zoology! De ware wetenschapper verliest nooit het vermogen zich te verbazen.Het is de essentie van zijn bestaan. Darwin,1809-1882

Wallace,1823-1913
Need to know!

Ehm, dat weet ik niet, wat ik wel weet is dat het een zenuwgif is, en dat 1 miljoenste gram al dodelijk is voor een mens. Met 16 gram kan je dus de hele Nederlandse bevolking uitmoorden

ja dat is dan theoretisch gezien he!!! :shock:
Need to know!

Boaz schreef:Is het gif van de zeewesp (Box Jelly) niet het meest giftige?

http://www.extremescience.com/DeadliestCreature.htm
nee het gif van een wesp is toch alleen dodelijk als je er te veel van binen krijgt en toch niet als je er maar een beetje van binnen krijg?

maar alles is dodelijk als je er te veel van binnen krijgt!!! :shock:

trouwens als je gaat kijken waar een wesp je steekt als dat in je luchtpijp is krijg je geen lucht door dat je weefsel opzwelt!!! :?:
Need to know!

d schreef:
Lala schreef:

de Bacillus anthracis.
je hebt gelijk, ik denk niet na, maar het is in ieder geval geen gif.

he is toxine niet het meest giftigste stof die er is????? :shock:

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 50 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 50 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. Usb & 8-Pin Converters - Geheugenkaartlezer Micro SD - Zwart

Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. Usb & 8-Pin Converters - Geheugenkaartlezer Micro SD - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Brepols bureau agenda 2026 - SATURNUS LUXE [0.216] - LIMA - Bureau agenda - 1 dag op 1 pagina - Dagoverzicht - Blauw - 13.3 x 20.8 cm

Brepols bureau agenda 2026 - SATURNUS LUXE [0.216] - LIMA - Bureau agenda - 1 dag op 1 pagina - Dagoverzicht - Blauw - 13.3 x 20.8 cm

Bekijk product

Kluizenaar

Botuline is erg giftig (product van de bacterie Clostridium Botulinum). Zie bijvoorbeeld http://nl.wikipedia.org/wiki/Botuline

Ik heb ooit eens ergens gelezen dan één 500.000.000.000ste van een gram botuline toxine genoeg is om een mens te doden. Kan dat?? En hoe gaat dat dan wel in zijn werk dat zo'n minieme hoeveelheid het lichaam van een mens kan uitschakelen??
Gij zult niet: - stelen - bedriegen - liegen - geweld gebruiken - moorden ...WANT DE STAAT DULDT GEEN CONCURRENTIE!

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Moleculaire biologie en biochemie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!