Zolang er geen machtigere wezens ontdekt zijn blijf ik erbij dat de mens god is en dat wij onszelf hebben geschapen.
Onszelf geschapen?
Moderator: Rhiannon
Zolang er geen machtigere wezens ontdekt zijn blijf ik erbij dat de mens god is en dat wij onszelf hebben geschapen.
Ja.. in een ruime zin...ZonnTroLL schreef:Onszelf geschapen?markzor schreef:
Met een beperkt blikveld kom je tot een beperkt beeld.markzor schreef:Ja.. in een ruime zin...ZonnTroLL schreef:Onszelf geschapen?markzor schreef:
We zijn in mijn ogen door evolutie tot stand gekomen.
nu kun je natuurlijk gaan vragen hoe het wezen vóór de evolutie op aarde kwam... maar daar stop ik, dat is een discussie zonder eind![]()
Mark
Het idee dat de mens God is, kan wat dat betreft ook als dromerig of idealistisch worden beschouwd.jah maar aan dat beperkte beeld hebben we meer dan aan een dromerig & of idealistisch beeld.
Volgens die redenering zijn Dieu, Gott en God ook niet dezelfde, iets waar ik alleen in mee wil gaan als je stelt ieder zijn eigen god(sbeeld) heeft en god dus zelfs nooit gelijk is aan god. In alle andere gevallen hebben we het zowel bij JHWH, als bij God als bij Allah over de God van AbrahamGod is een woord van drie letters, en Allah een woord van vijf andere letters. Allah is dus niet God.
Ik ben, die ik ben (Ex. 3: 14).Als er bij gestaan had: God is God ... dan had ik daarop wel gestemd.
jah maar er is geen enkel bewijs dat God een ik-figuur is, omdat niemand ooit 'zijn' bestaan heeft kunnen bewijzen.Ik ben, die ik ben (Ex. 3: 14).
Ik ook, O.Johan, hij heeft het over 'God' (de god van het Christendom)
Zou ik niet op rekenen, O. (God als idee, zingevend principe, dat wat gebeurd tussen mensen etc.).over een god is iedereen het eens dat het een goddelijk wezen betreft met bovennatuurlijke krachten.
De quote was juist bedoeld om de ongrijpbaarheid, de onkenbaarheid aan te geven. God is god, that's it. Meer valt er niet te zeggen.jah maar er is geen enkel bewijs dat God een ik-figuur is, omdat niemand ooit 'zijn' bestaan heeft kunnen bewijzen. Dus aan die quote uit de bijbel heb je ook niet veelIk ben, die ik ben (Ex. 3: 14).
je zegt het zelf al 'God', er zijn niet-christelijke mensen die zich bij 'God' voorstellen wat jij net beschreef. ze verwijzen daarbij naar de God van het Christendom.Zou ik niet op rekenen, O. (God als idee, zingevend principe, dat wat gebeurd tussen mensen etc.).