Formol doet de kleur niet echt behouden en kans op schimmel blijkt toch nog mogelijk, dit heb je bij alcohol niet. Waarom je er best niet meteen alcohol opdoet, ben ik ondertussen wel al weer vergeten
Een ander woord voor formaldehyde of formaline. De uitdrukking water vloeit voort omdat het een waterig fixatief is op basis van formaline.Anonymous schreef:Wat is "sterk water"?
Gast
hoe hebben ze Lenin eigenlijk geconcerveert?
Takolin schreef:Formol is echt de beste optie
Voor een goede synthese http://www.geocities.com/frogfot/synthesis...rmaldehyde.html
Het enige dat je nodig hebt is kopen en methanol
Die reactie valt niet in goede smaak, temeer omdat ik waarschuw over de gevaren van de producten waar je mee werkt.Ik herhaal mijn vraag nog maar es zeker?!
Een oplossing van 4 a 5% formaline. Dat haal ik toch uit enkele bronnen, want hier heb ik geen ervaring mee.en welk percentage moet de formol hbben
Een oplossing van 37% formaldehyde (=formol) in water heet formaline. Uiteraard is formaline te geconcentreerd om dieren in te bewaren.Mrtn schreef:Random PDFje dat het heeft over 10% door googlen op Formaldehyde animal preservation. Formalin in plaats van formaldehyde werkt misschien beter.
10% is vrij veel..