m.i. is de meest logische verklaring voor de droevige kwaliteit van het meeste beeldmateriaal dat zo goed als alles wel benoemd zou kunnen worden als het goed zichtbaar zou zijn geweest.
Maar ik ben ik er van overtuigd dat er ook buiten de aarde leven is al acht ik het uiterst onwaarschijnlijk is dat er contact tussen twee intelligente soorten van verschillende planeten plaats vind tenzij er echt iets als warp speed mogelijk is
Het probleem met mensen als Erich von Däniken is dat zij ingewikkelde omslachtige verklaringen meer waarde geven dan simpele lowtech oplossingen.
mensen die daar gevoel voor hebben ontwikkeld op basis van ervaring kunnen op het oog en met simpel meetgereedschap de meest ingewikkelde gedetailleerde dingen realiseren.
Kijk bijvoorbeeld naar iets als de potloodkunst van Salavat Fidai
Als je aanneemt dat dit met de hand onmogelijk is zou daar een flinke technologie achter steken.
Als je in plaats van een groep archeologen een groep steenhouwers en andere technici eens flink wat tijd geeft om al bouwend te onderzoeken hoe snel en simpel een piramide te bouwen zouden daar waarschijnlijk behoorlijk verrassende oplossingen uit komen.
zie bijvoorbeeld het onderstaande filmpje.
hoezo heistelling?
https://www.ad.nl/bizar/thaise-bouwvakk ... gle.com%2F