Nee hoor, in deze, dat hoeft niet per definitie beledigend te zijn.Is het niet beledigend voor de vrije mens dat iemand anders beweert dat zijn leven niet vrij is maar gestuurd wordt door een of ander ongrijpbaar wezen?
De emotie die koppel ik er zelf nog altijd aan.
De een vind het beledigend en de ander niet. Logisch toch.
Zo'n uitspraak geeft zin aan hun geloof.
Dit wilt niet zeggen dat ik het hiermee eens moet zijn. Denksystemen die anderen buitensluiten.
Vrijheid van meningsuiting heb ik het woordje "heilig" aan gekoppeld, omdat het de basis is in de westerse maatschapij. Als ik hier achter staat, dan vind ik ook dat
ik hier consequent mee moet omgaan.
Puzzels