Puzzel Puzzels
Gast
Artikelen: 0

Re: Naar NUL

Een tegenvoorbeeld dat 1 <> 2 zegt niet dat Wiles bewijs fout is. Of moet ik zeggen als tegenvoorbeeld 1=2?
Want zo redeneert u

ads

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Pink - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Pink - 11e generatie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Twinmarkers 80 stuks voor volwassenen - Alcohol Markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Twinmarkers 80 stuks voor volwassenen - Alcohol Markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Bekijk product

Steun Sciencetalk STABILO Power - Viltstift - Tot 8 Weken Zonder Dop - Etui Met 30 Kleuren

STABILO Power - Viltstift - Tot 8 Weken Zonder Dop - Etui Met 30 Kleuren

Bekijk product

Gast

Nu is het weer stap 1 is fout, dan weer stap 3.
<ongewenste opmerking verwijderd>
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Professor Puntje

Zinnige discussie met Fermat1637 blijkt onmogelijk. - Dit was mijn laatste poging.
Gast

Professor Puntje schreef: do 27 mar 2025, 10:08 Zinnige discussie met Fermat1637 blijkt onmogelijk. - Dit was mijn laatste poging.
Als u zo overtuigd bent van uw gelijk had u allang een 4-voud of oneven getal aangegeven dat niet naar 0 gaat.
Indien u dat niet kunt vinden zou u als wiskundige allang alles bekeken hebben waarom u geen tegenvoorbeeld kunt geven.
vijv

Gast schreef: do 27 mar 2025, 10:05 Nu is het weer stap 1 is fout, dan weer stap 3.
Jij leest ook alleen maar wat je wil lezen.
PP stelde dat punt 1 fout was en ik vulde aan dat punt 3 ook fout is.
vijv

Gast schreef: do 27 mar 2025, 12:45 Als u zo overtuigd bent van uw gelijk had u allang een 4-voud of oneven getal aangegeven dat niet naar 0 gaat.
Indien u dat niet kunt vinden zou u als wiskundige allang alles bekeken hebben waarom u geen tegenvoorbeeld kunt geven.
Je wiskundige nieuwsgierigheid schiet jammerlijk te kort.
Het is een evidentie dat niemand een tegenvoorbeeld met werkelijke getallen kan geven. Dat is de kern van het vermoeden van Collatz.
Gast

Ter overdenking!

Na 1 keer motief1 gelijktijdig toepassen op alle trechters is elke trechter weer gevuld met dezelfde elementen.
Gast

Gast schreef: do 27 mar 2025, 20:29 Ter overdenking!

Na 1 keer motief1 gelijktijdig toepassen op alle trechters is elke trechter weer gevuld met dezelfde elementen.
Eigenlijk moet ik het zo zeggen:
1. Neem het Venndiagram opgedragen J. Brouwer.
2. Pas motief1 gelijktijdig toe op alle deelverzamelingen.
3. Hierna zijn alle verzamelingen hetzelfde gebleven.
vijv

Gast schreef: do 27 mar 2025, 20:53
Gast schreef: do 27 mar 2025, 20:29 Ter overdenking!

Eigenlijk moet ik het zo zeggen:
1. Neem het Venndiagram opgedragen J. Brouwer.
2. Pas motief1 gelijktijdig toe op alle deelverzamelingen.
3. Hierna zijn alle verzamelingen hetzelfde gebleven.
Veel bla bla maar weinig inhoud. Je werk doet me meer en meer denken aan Panamarenko' s werk . Die maakte mooie kunstwerken maar wetenschappelijk was het niets waard.

Als jij niet inhoudelijk reageert doe ik dat ook niet meer.
Jan van de Velde

Opmerking moderator

Ik ga me niet bemoeien met de inhoud, die me niets zegt. Wel met de vorm, die beneden een gewenst minimumniveau aan het dalen is.
Ik ga zometeen een aantal persoonlijke opmerkingen zoals "Je wiskundige nieuwsgierigheid schiet jammerlijk te kort" e.d. uit diverse berichten wegpoetsen. Volgende post met iets dergelijks wordt kortelings geheel gewist.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Gast

Ik probeer alleen te zeggen,
De hele wereld kijkt naar Collatz, ze zijn er al 80 jaar mee bezig.
Nu ligt de oplossing in het 4-vouden en oneven getallen probleem.
En daar kijken ze niet naar.
Dat heeft toch alles te maken met wiskundige nieuwsgierigheid of niet?
HansH

Gast schreef: vr 28 mar 2025, 08:54 Ik probeer alleen te zeggen,
De hele wereld kijkt naar Collatz, ze zijn er al 80 jaar mee bezig.
Nu ligt de oplossing in het 4-vouden en oneven getallen probleem.
En daar kijken ze niet naar.
Dat heeft toch alles te maken met wiskundige nieuwsgierigheid of niet?
jouw nieuwsgierigheid is prima, niets mis mee. maar wat jij zei ging over een vermeend gebrek aan nieuwsgierigheid bij anderen. dat kan dan door mensen als een verwijt worden gezien en dus wel iets mis mee.
Gast

Mag er op een forum Theorieontwikkeling niet gediscussieerd worden over wat dan ook?
Verklaar u nader!
R_Bena
Beheer

Gast schreef: di 15 apr 2025, 20:18 Mag er op een forum Theorieontwikkeling niet gediscussieerd worden over wat dan ook?
Verklaar u nader!
Er mag overal over gediscussieerd worden in de sectie theorie-ontwikkeling. Zolang het aan de richtlijnen voldoet:

viewtopic.php?t=2316

Met name deze zaken:
Stel jezelf voor plaatsing de vraag of jouw theorie aan de volgende eisen voldoet:

🟢 Is de theorie voldoende onderbouwd, daar waar nodig ook wiskundig?
🟢 Is de theorie falsifieerbaar (kunnen anderen hem toetsen)?
🟢 Is de tekst netjes opgemaakt en voor anderen goed leesbaar?
🟢 Is de tekst duidelijk genoeg en daar waar nodig voorzien van verduidelijkende afbeeldingen?
Je zou met aanvullend wiskundig bewijs komen. Meerdere malen heb je dat aangegeven, ook op verzoek van anderen. Dat is niet gebeurd, en mede daarom is je topic gesloten. Dingen die over Collatz worden gepost zonder het door jou beloofde aanvullende bewijs worden derhalve ook verwijderd.

ads

Steun Sciencetalk TP-Link TL-SG105 - Netwerk Switch - Unmanaged - 5-Poorten

TP-Link TL-SG105 - Netwerk Switch - Unmanaged - 5-Poorten

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. Usb & 8-Pin Converters - Geheugenkaartlezer Micro SD - Zwart

Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. Usb & 8-Pin Converters - Geheugenkaartlezer Micro SD - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 25 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 25 euro - HiepHiep

Bekijk product

Xilvo

Opmerking moderator

Ik heb zojuist opnieuw een bericht van Fermat verwijderd omdat hij zich niet aan de instructies van de moderatie hield.

Het eerste bericht van Fermat waarin hij zich niet aan de regels houdt levert een ban van een week op. Het is nu wel mooi geweest.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!