Een tegenvoorbeeld dat 1 <> 2 zegt niet dat Wiles bewijs fout is. Of moet ik zeggen als tegenvoorbeeld 1=2?
Want zo redeneert u
Als u zo overtuigd bent van uw gelijk had u allang een 4-voud of oneven getal aangegeven dat niet naar 0 gaat.Professor Puntje schreef: ↑do 27 mar 2025, 10:08 Zinnige discussie met Fermat1637 blijkt onmogelijk. - Dit was mijn laatste poging.
Jij leest ook alleen maar wat je wil lezen.Gast schreef: ↑do 27 mar 2025, 10:05 Nu is het weer stap 1 is fout, dan weer stap 3.
<ongewenste opmerking verwijderd>
Het is een evidentie dat niemand een tegenvoorbeeld met werkelijke getallen kan geven. Dat is de kern van het vermoeden van Collatz.Gast schreef: ↑do 27 mar 2025, 12:45 Als u zo overtuigd bent van uw gelijk had u allang een 4-voud of oneven getal aangegeven dat niet naar 0 gaat.
Indien u dat niet kunt vinden zou u als wiskundige allang alles bekeken hebben waarom u geen tegenvoorbeeld kunt geven.
Je wiskundige nieuwsgierigheid schiet jammerlijk te kort.
Eigenlijk moet ik het zo zeggen:Gast schreef: ↑do 27 mar 2025, 20:29 Ter overdenking!
Na 1 keer motief1 gelijktijdig toepassen op alle trechters is elke trechter weer gevuld met dezelfde elementen.
Veel bla bla maar weinig inhoud. Je werk doet me meer en meer denken aan Panamarenko' s werk . Die maakte mooie kunstwerken maar wetenschappelijk was het niets waard.Gast schreef: ↑do 27 mar 2025, 20:53Eigenlijk moet ik het zo zeggen:Gast schreef: ↑do 27 mar 2025, 20:29 Ter overdenking!
Na 1 keer motief1 gelijktijdig toepassen op alle trechters is elke trechter weer gevuld met dezelfde elementen.
1. Neem het Venndiagram opgedragen J. Brouwer.
2. Pas motief1 gelijktijdig toe op alle deelverzamelingen.
3. Hierna zijn alle verzamelingen hetzelfde gebleven.
Opmerking moderator
jouw nieuwsgierigheid is prima, niets mis mee. maar wat jij zei ging over een vermeend gebrek aan nieuwsgierigheid bij anderen. dat kan dan door mensen als een verwijt worden gezien en dus wel iets mis mee.Gast schreef: ↑vr 28 mar 2025, 08:54 Ik probeer alleen te zeggen,
De hele wereld kijkt naar Collatz, ze zijn er al 80 jaar mee bezig.
Nu ligt de oplossing in het 4-vouden en oneven getallen probleem.
En daar kijken ze niet naar.
Dat heeft toch alles te maken met wiskundige nieuwsgierigheid of niet?
Er mag overal over gediscussieerd worden in de sectie theorie-ontwikkeling. Zolang het aan de richtlijnen voldoet:Gast schreef: ↑di 15 apr 2025, 20:18 Mag er op een forum Theorieontwikkeling niet gediscussieerd worden over wat dan ook?
Verklaar u nader!
Je zou met aanvullend wiskundig bewijs komen. Meerdere malen heb je dat aangegeven, ook op verzoek van anderen. Dat is niet gebeurd, en mede daarom is je topic gesloten. Dingen die over Collatz worden gepost zonder het door jou beloofde aanvullende bewijs worden derhalve ook verwijderd.Stel jezelf voor plaatsing de vraag of jouw theorie aan de volgende eisen voldoet:
Is de theorie voldoende onderbouwd, daar waar nodig ook wiskundig?
Is de theorie falsifieerbaar (kunnen anderen hem toetsen)?
Is de tekst netjes opgemaakt en voor anderen goed leesbaar?
Is de tekst duidelijk genoeg en daar waar nodig voorzien van verduidelijkende afbeeldingen?
Opmerking moderator