Puzzel Puzzels
barthol
Artikelen: 0

Re: Stijgende zeewater bestrijden met waterstofproductie.

Ja, ik denk ook dat het geen praktisch uitvoerbare -, en praktisch zinvolle oplossing is. en dat je gelijk had toen je schreef:
om zoveel water om te zetten heb je waarschijnlijk een behoorlijke hoeveelheid elektriciteit nodig. zou je even moeten uitrekenen

Het zou dan gaan om een gigantische hoeveelheid water, en ook een gigantische hoeveelheid elektriciteit.

ads

Steun Sciencetalk Nereb® USB-C SD en MicroSD-kaartlezer - USB 3.0 - Aluminium Behuizing - Card Reader

Nereb® USB-C SD en MicroSD-kaartlezer - USB 3.0 - Aluminium Behuizing - Card Reader

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Wit

Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 15 euro - HiepHiep

Bekijk product

ads

Steun Sciencetalk Double A A4 - printpapier - 1 pak - 500 vellen

Double A A4 - printpapier - 1 pak - 500 vellen

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nintendo Switch Sports - Nintendo Switch

Nintendo Switch Sports - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk Epson EcoTank ET-2860 - All-in-One Inkttank Printer- Zwart

Epson EcoTank ET-2860 - All-in-One Inkttank Printer- Zwart

Bekijk product

Pa Pinkelman
Artikelen: 0

Re: Stijgende zeewater bestrijden met waterstofproductie.

Het is inderdaad praktisch onhaalbaar. Ik heb even zitten rekenen. Om een kubieke meter water te elektrolyseren heb je 1,3 x 1010 joule nodig. Met 100% efficiency geeft een zonnecel van 1 m2 gemiddeld 250 watt.
Dat houdt in dat je 5 x 107 s nodig hebt. Dat is ongeveer 1,5 jaar. Dat snel genoeg. Ik heb rekening gehouden met dag en nacht en er van uitgegaan dat overdag de zon altijd schijnt. Ook negeer ik het feit dat het niet zo handig is om 100% van de oceanen en zeeën te bedekken met zonnepanelen.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Duurzaamheid en Klimaat”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!