HansH schreef: ↑do 02 okt 2025, 22:06
OOOVincentOOO schreef: ↑do 02 okt 2025, 20:16
ST_WF_Registraties_V02.png
wat ik denk te zien is dat wel veel mensen lid worden hoewel dat met de jaren wel minder snel toeneemt. dus blijkbaar volgen veel mensen wel wat er gebeurt maar zijn zelf niet actief in het posten. zaak dus om meer mensen proberen uit te dagen zelf iets te posten, maar zeker ook de 'harde kern' moet blijven bijdragen met interessante topics.
Wat er moest gebeuren, en dat is uiteindelijk ook gedaan, is activiteit op het forum behouden, en het liefst wat laten groeien sinds de overname (wat ook gebeurd is), en ondertussen bezoekers richting de nieuwe features van de site krijgen. Als het forum dan alsnog overleeft is dat meegenomen. Als het niet overleeft (gezien de trendlijn is die kans vrij groot), heb je in elk geval de wetenschapscommunity deels 'gemimigreerd' richting andere features en andere mogelijkheden om kennis te delen. Dit behelst echter uiteraard een risico, met name financieel. Heb ik fouten gemaakt? Waarschijnlijk wel. De beste optie betreft deze site was waarschijnlijk: helemaal niet investeren (maar dit is nog niet helemaal zeker). Maarja, dat is ondernemerschap.
Principes die ik volg:
Het draait enkel om de feiten. Negatief of positief, concepten die eerder aan bod kwamen, zijn menselijke verzinsels die niet bestaan buiten de menselijke geest om. Doe daar afstand van om de realiteit onder ogen te zien, je hebt niets in het leven aan die concepten. Kijk gewoon naar de feiten en trek je conclusies.
Alleen als iets empirisch wordt onderschreven, kunnen we met een bepaalde zekerheid zeggen dat het waar is.
Beleving staat niet gelijk aan de werkelijkheid. Om de werkelijkheid te kunnen zien, moet er volledig afstand worden genomen van de (menselijke) beleving.
Het is uiteindelijk meestal een nasty werkelijkheid, een zeer unconvenient truth, omdat de waarheid onderhevig is aan universele natuurwetten, en niet aan wat de mens graag wil geloven. Dit geldt met alles.
Als iets niet pijn doet, is de kans klein dat het waar is.
Ook dit is weer pijnlijk. De trendlijn zegt: it's going down.
What are we going to do about it?
Suggesties in de comments >>
Graag niet: je moet positief denken. Daar word ik heel moe van, van dat soort onzin. We zitten op een wetenschapsforum, niet bij de psycholoog.