Gaat gebruikers en bezoekers niet laten toenemen.
Op het synthforum.nl heeft men pas de mogelijkheid van een vrijwillige jaarlijkse donatie geopend, en daar hebben een aantal leden geld op gestort (hoeveel precies weet ik niet). Ik zou er wel een tientje per jaar voor over hebben, maar niet meer want ik ben niet rijk. Misschien een idee om eens te informeren hoeveel leden hier dat zien zitten en ook zelf een bijdrage zouden willen leveren. En ook belangrijk: of dat dan meer dan een druppel op de gloeiende plaat oplevert...
Regor schreef: ↑wo 18 feb 2026, 18:12 Sorry, ik bedoel .... als dat bestaat in Nederland.
..................................
@GertSmit,
U schreef:
"Of een betaalde abonnementsvorm facultatief. Als er voldoende mensen meedoen is het misschien genoeg om de kosten eruit te halen?"
Betwijfel ik heel erg ....ik denk dat de instandshouding - kosten en vaste - kosten hoger zijn dan menigeen vermoed.
Kom op met uw "theorie" whatever ..... nu het nog kan, en nu er zeker nog belangstelling is.
"Nooit geschoten .... is altijd mis !"
Doneren kan al lang via deze link:Professor Puntje schreef: ↑wo 18 feb 2026, 18:11Op het synthforum.nl heeft men pas de mogelijkheid van een vrijwillige jaarlijkse donatie geopend, en daar hebben een aantal leden geld op gestort (hoeveel precies weet ik niet). Ik zou er wel een tientje per jaar voor over hebben, maar niet meer want ik ben niet rijk. Misschien een idee om eens te informeren hoeveel leden hier dat zien zitten en ook zelf een bijdrage zouden willen leveren. En ook belangrijk: of dat dan meer dan een druppel op de gloeiende plaat oplevert...
Bij hoog bezoekersaantal kun je verdienen aan ads. Nu heeft dat dus geen zin meer omdat google zowat alle bezoekers heeft weggezogen.Wat mij nog steeds niet duidelijk is is de relatie tussen het aantal geregistreerden, het aantal gebruikers . en de financiele leefbaarheid van het forum.
Lokale overheden in Nederland subsidiëren niet zomaar projecten zolang die onvoldoende baat hebben voor de gemeente zelf of provincie.
En dan is het wat @pp zei, iets wat nu doodverklaard kan lijken kan over een jaar bijvoorbeeld weer heel interessant zijn.R_Bena schreef: ↑wo 18 feb 2026, 18:52 Het is niet alleen een geldkwestie. Het gaat ook om aanwas, om mensen met expertise en kennis die iets te zeggen hebben, die frisse ideeën inbrengen; om discussies met voldoende participanten.
Zelfs een deel van de oude garde haakt steeds meer af.
Het sociale aspect hebben social media overgenomen (die op de verslavingsnechanismen van mensen inwerken). Het inhoudelijke deel heeft ai overgenomen. Voor het grote publiek voegt een forum als dit dus niks meer toe. Er is geen urgentie meer om er aan mee te doen en aan bij te dragen.
Geen dank kerel. Jullie als bezoekers maken het forum, niet ik.GertSmit schreef: ↑wo 18 feb 2026, 19:43 Tja, jammer als sciencetalk ermee ophoudt.
In elk geval dan heel veel dank aan sciencetalk/wetenschapsforum, dat ik er gebruik van heb mogen maken in het hoofdstuk theorieontwikkeling, een podium voor mijn persoonlijke theorie, pittige discussies en een eindconclusie heb ik er zelf nooit helemaal aan kunnen verbinden, wel mijn inzichten bijgestuurd op basis van de feedback hier.
En dank aan jou R_Bena, dat je zoveel in sciencetalk geïnvesteerd hebt, highly appreciated!