Ter afwisseling even een praktische vraag: weet er nog iemand wat trucjes om zonder hulpmiddelen je poep langer op te houden? Altijd handig als er in de nabije omtrek nergens een toilet beschikbaar is...
Hmmm zonder hulpmiddelen is wel lastig... Je kringspier trainen ofzo
Wat je iig wel kan doen is (als je dat van te voren weet) vezelarm voedsel eten. Vezels zorgen er namelijk voor dat je vaker moet poepen (en scheten laten).
Overigens, poep inhouden kan de kans op aambeien vergroten, want als je niet vaak poept dan hoopt dat zich allemaal op. Als je dan eenmaal poept, dan kan je anus scheuren en dat herstelt zich heel moeilijk waardoor aambeien kunnen ontstaan. Plus, het poepen is dan niet meer plezierig (dat hoort zo te zijn

)
Als je je houdt aan de ADI voor vezels dan moet je echt 2 keer per dag naar de wc (ik spreek uit ervaring

) Ik ben namelijk van mening dat je de kans op darmkanker kunt verkleinen door vaker te poepen. In eten kunnen namelijk schadelijke stoffen zitten, die mogelijk darmkanker zouden kunnen veroorzaken. Door je stoelgang te versnellen, poep je deze enge stoffen sneller uit, waardoor je de kans op darmkanker verkleint. Is mijn gedachtengang

Maar zoals ik al zei, vezels helpen ook het poepen makkelijker te maken, zeker als je veel vet eet (zoals in de westerse wereld).
Als je niet wilt poepen, kun je het beste het tegenovergestelde doen, maar echt gezond is het natuurlijk niet

Discovery consists of seeing what everybody has seen and thinking what nobody has thought.