Puzzel Puzzels
WendyTje
Artikelen: 0

Re: Hoe lang kan een mens z'n poep inhouden ?

7dagen red je makkelijk... onder sommige omstandigheden..als je zeer laxerende dingen eet natuurlijk niet he

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 20 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 20 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 10 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 10 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas screen protector

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas screen protector

Bekijk product

richel_richel

we hadden een pol moeten openen over hoeveel dagen mensen dr poep ophouden.

leve de wetenschap
Vanaf hier is alles wat het lijkt.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Sjorssnors

Ik probeer door middel van dit topic aan te tonen dat het gevoel z'n functie heeft binnen het denken, ervaren en op het doen-en-laten. Uiteraard is het ook leuk om iets met / aan taboe's te doen, en poep is nogal in de 'taboesfeer' gelegen. Dat het prangend is moge duidelijk zijn.

Zoals aanggeven zal het 'lichaam' meer signalen geven aan de hersenen, om iets aan een bepaalde situatie te doen. Er is dus niet alleen 'input door middel van de zintuigen', maar ook geeft het langdurig gespannen houden van de sluitspier een signaal dat die situatie moet veranderen. Zonder twijfel 'gevoelens' die niet weg te stoppen, maskeren of anderzijds ontkend kunnen worden (herkenbaar).

Zowel de signalen van het lichaam zelf, als de signalen van door bijvoorbeeld de ogen waargenomen, hebben een bepaalde 'waarde'. Deze gevoelswaarde kent een bepaalde urgentie toe aan bepaalde 'bewuste gedachtegangen'. 'Het gevoel' heeft een belangrijke functie, en moet dus niet alleen als 'uitlaadklep' dienen of beoordeeld worden. Het gevoel heeft ook 'preventief' en 'steunend' z'n waarde. Het is van belang om dus gevoelens niet tegen te houden of weg te stoppen.

'Poep' heeft er in zoverre mee te maken, dat het taboe's betreft, wat het weerhouden van gevoel betreft. Daarbij vind ik het filosofisch gezien interessant te weten wat het geval zou zijn als het onderwerp 'poep' 'vanzelfsprekend' zou zijn, en er geen taboe op berusten. :roll:
ZonnTroLL

Ik probeer door middel van dit topic aan te tonen dat het gevoel z'n functie heeft binnen het denken, ervaren en op het doen-en-laten. Uiteraard is het ook leuk om iets met / aan taboe's te doen, en poep is nogal in de 'taboesfeer' gelegen.
Van mij mag er een zo'n taboesfeer blijven.
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.
Sjorssnors

Sjorssnors schreef:Ik probeer door middel van dit topic aan te tonen dat het gevoel z'n functie heeft binnen het denken, ervaren en op het doen-en-laten. Uiteraard is het ook leuk om iets met / aan taboe's te doen, en poep is nogal in de 'taboesfeer' gelegen.
Van mij mag er een zo'n taboesfeer blijven.

Ik moet je gelijk geven dat het niet een 'smakelijk onderwerp' is. Precies om die reden wilde ik het dan ook bereiken, dat een bepaald gevoel duidelijker wordt, zodat meer wordt begrepen van wat gevoelens voor waarde hebben binnen het denken, ervaren, gedrag enz. Met name taboe's hebben al bepaalde redenen, en om 'achterliggende redenen' te herkennen moet je de reden die op de voorgrond gehanteerd worden begrijpen en kunnen definiëren, wat bewust zo gedaan moet worden, alvorens je dat 'achterliggende begrip' kan krijgen.
basroerig

het gevoel om ontlasting te krijgen wordt veroorzaakt voor uitzetting van het laatste deel van je darm (sigmoid/rectum) eenmaal uitgezet, verdwijnt de aandrang na een tijdje. Er zijn mensen die langer dan 2 week geen ontlasting krijgen vanwege ernstige obstipatie/impactie en slechte voortstuwing van de darm en moeten soms met een scopie van hun ontlasting worden ontdaan
Sjorssnors

het rectum geeft dus een signaal, wat als een bepaald gevoel ervaren wordt. Dat bepaalde gevoel heeft dan z'n bepaalde bedoelingen binnen je bewustzijn. Het gevoel veroorzaakt dat je bewustzijn prangend z'n aandacht moet vestigen op de 'hoge nood'. Dit is een 'interne invloed' op het bewustzijn. Externe invloeden worden / kunnen alleen z'n inpact hebben door de aan de mens toebedeelde zintuigen om waar te nemen. Echter hebben die externe factoren evenals de interne factoren een bepaald gevoel tot gevolg, wat een bepaalde urgentie toebedeeld aan waarnemingen. De ervaring krijgt dan een bepaalde gevoelswaarde die direct verwerkt wordt in bewuste denkprocessen, maar indirect ook z'n invloed hebben op de samenhang van onbewuste denkprocessen.

Wat ik dan ook duidelijk wil maken, is dat het gevoel z'n waarde heeft voor zowel het bewustzijn als het onderbewustzijn, wat impliceert dat bewust méér het onderbewustzijn aanschouwd moet worden om een 'compleet begrip' te krijgen (één visie).
zpidermen

Ter afwisseling even een praktische vraag: weet er nog iemand wat trucjes om zonder hulpmiddelen je poep langer op te houden? Altijd handig als er in de nabije omtrek nergens een toilet beschikbaar is...
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt
Ja, die ene gek zo.

Niet dat iemand dit wil weten maar ehm- Ik ben een verveelde en gestoorde jongeman, en na wekenlange voorbereiding en training heb ik 16 dagen gehaald. Niet aan te raden.

Maar ik heb iets gehoord over mensen met stoelgangproblemen die echt, écht lang niet poepen (ik hoorde 4 maanden, dat lijkt mij erg sterk)...

Ik hoop dat het helpt..
Cycloon

Volgens mij kan je het ophouden tot het versteend zit en je er aan dood gaat, dit als mijn bescheiden mening natuurlijk :roll:
Miel

Ter afwisseling even een praktische vraag: weet er nog iemand wat trucjes om zonder hulpmiddelen je poep langer op te houden? Altijd handig als er in de nabije omtrek nergens een toilet beschikbaar is...
Hmmm zonder hulpmiddelen is wel lastig... Je kringspier trainen ofzo :D

Wat je iig wel kan doen is (als je dat van te voren weet) vezelarm voedsel eten. Vezels zorgen er namelijk voor dat je vaker moet poepen (en scheten laten).

Overigens, poep inhouden kan de kans op aambeien vergroten, want als je niet vaak poept dan hoopt dat zich allemaal op. Als je dan eenmaal poept, dan kan je anus scheuren en dat herstelt zich heel moeilijk waardoor aambeien kunnen ontstaan. Plus, het poepen is dan niet meer plezierig (dat hoort zo te zijn :roll: )

Als je je houdt aan de ADI voor vezels dan moet je echt 2 keer per dag naar de wc (ik spreek uit ervaring :P ) Ik ben namelijk van mening dat je de kans op darmkanker kunt verkleinen door vaker te poepen. In eten kunnen namelijk schadelijke stoffen zitten, die mogelijk darmkanker zouden kunnen veroorzaken. Door je stoelgang te versnellen, poep je deze enge stoffen sneller uit, waardoor je de kans op darmkanker verkleint. Is mijn gedachtengang :P Maar zoals ik al zei, vezels helpen ook het poepen makkelijker te maken, zeker als je veel vet eet (zoals in de westerse wereld).

Als je niet wilt poepen, kun je het beste het tegenovergestelde doen, maar echt gezond is het natuurlijk niet :wink:
Discovery consists of seeing what everybody has seen and thinking what nobody has thought.
PeterPan

Ophouden is slecht voor je gezondheid, maar uitstekend voor het krijgen van aambeien.
Ja, die ene gek zo.

3 simpele manieren om lang niet te poepen;

-eerst zo lang mogelijk niets eten

-Vervolgens belachelijk veel slapen - het uiteindelijk gegeten eten wordt langzamer verteerd

-De laatste en bekendst stap; Ophouden.

Uithongeren, slapen, ophouden. De 3 magische woorden voor het zetten van een record.
Ja, die ene gek zo.

P.S. Natuurlijk niet te laxerend eten!

ads

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Silver - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Silver - 11e generatie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Ohuhu Honolulu 216 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Ohuhu Honolulu 216 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Bekijk product

Steun Sciencetalk Mario Kart 8 Deluxe - Nintendo Switch

Mario Kart 8 Deluxe - Nintendo Switch

Bekijk product

Miel

En geen vezels! :roll:
Discovery consists of seeing what everybody has seen and thinking what nobody has thought.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Menselijke anatomie en fysiologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!