als je het mij vraagt zijn die 4d opbjecten pulp. dit zijn 3d objecten maar dan met een extra as erbij gepropt.
3d objecten zijn toch ook pulp, namelijk 2d objecten met een extra as erbij gepropt?als je het mij vraagt zijn die 4d opbjecten pulp. dit zijn 3d objecten maar dan met een extra as erbij gepropt.
hier ben ik het niet mee eens, stel je hebt een basis in een 2dimensionale ruimte, je kan dan voor een 3dimensionale ruimte te construeren nog een as loodrecht op je assenstelsel zetten, de nieuwe as mot dan lineair onafhankelijk zijn van je oude as. En hier houdt het op, je kan nu geen as meer bijtekenen die lineair onafhankelijk is van je 3dimensionale assenstelsel, dus 4D kan je niet tekenen, in theorie kan het wel, daar kan je zelfs 100D construeren, maar je kan dit niet tekenen!! Je kan dus maar een voorstelling geven tot 3D, alles wat je dan bijtekent is daarvan lineair afhankelijk, en blijft dus 3D.babobba schreef:als je het mij vraagt zijn die 4d opbjecten pulp. dit zijn 3d objecten maar dan met een extra as erbij gepropt.
3d objecten zijn toch ook pulp, namelijk 2d objecten met een extra as erbij gepropt?
iets wat wij niet kunnen bevatten en dus waarschijnlijk niet getekent kan worden maar dit is het in ieder geval niet.Tja, meer is het ook niet. Wat had je dan verw8 van 4D?
juistem je kunt oneindig veel assen erbij doen. je kunt ook op een vel papier kris kras allemaal lijnen door een punt laten lopen maar dat maakt het nog geen 2d. en dit is het zelfde van 3d naar 4d.hier ben ik het niet mee eens, stel je hebt een basis in een 2dimensionale ruimte, je kan dan voor een 3dimensionale ruimte te construeren nog een as loodrecht op je assenstelsel zetten, de nieuwe as mot dan lineair onafhankelijk zijn van je oude as. En hier houdt het op, je kan nu geen as meer bijtekenen die lineair onafhankelijk is van je 3dimensionale assenstelsel, dus 4D kan je niet tekenen, in theorie kan het wel, daar kan je zelfs 100D construeren, maar je kan dit niet tekenen!! Je kan dus maar een voorstelling geven tot 3D, alles wat je dan bijtekent is daarvan lineair afhankelijk, en blijft dus 3D.
MAAR er wordt wel gepraat over 4D maar bestaat ze wel?!? is het wel mogelijk om een 4D kubus en dergelijke te tekenen of een 4de dimensie te maken en/of te tekenen?!?
Wat is er vierdimensionaal aan die tekening? Je kan toch elk punt wegzetten in een 3dimensionaal assenstelsel? Ale, voor mij is dit gewoon een "ingewikkelde" 3D tekening.
Het is natuurlijk een projectie. Aangezien je op een platte tekening maar 2 dimensies hebt moet je de andere 2 projecteren, dat gebeurt meestal door een schuine richting te kiezen.Wat is er vierdimensionaal aan die tekening? Je kan toch elk punt wegzetten in een 3dimensionaal assenstelsel? Ale, voor mij is dit gewoon een "ingewikkelde" 3D tekening.
ja, dat begrijp ik wel hoor,rogier schreef:Het is natuurlijk een projectie. Aangezien je op een platte tekening maar 2 dimensies hebt moet je de andere 2 projecteren, dat gebeurt meestal door een schuine richting te kiezen.
Anders kun je toch ook net zo goed zeggen dat het geen 3D is, want elk punt is weg te zetten in een 2-dimensionaal assenstelsel? Elke tekening is plat, dus 2D.