Bruce schreef:
Quote:
We mogen dus ook 'The theory of Everything' vergeten, we zullen hem nooit vinden. Er zijn dus volgens je grenzen aan onze fysische kennis, er zal alltijd iets buiten onze mogelijke kennis vallen.
Ja inderdaad, mooi hoe je op deze conclusie bent gekomen. De meeste wetenschapsfilosofen zijn het hiermee eens. Maar het is nu wel een echt filosofie topic geworden.
In de fysica zien we gewoon "bijzondere en interessante verschijnselen" die we toevallig " elementaire deeltjes" noemen.
Ik wil de wetenschapsfilosofie laten voor wat ze is. Ik was trouwens niet op de hoogte van je bewering.
Ik wil het echter fysisch houden.
Alle natuurconstanten (G,h,c,...) worden in de natuurkunde met een bepaalde foutenmarge gegeven. Trouwens men kan in de fysica niets meten zonder een fout te maken en toch postuleert men dat een elementair deeltje geen afmeting heeft, het volume is exact 0.
Ik ben mijn er van bewust dat men om een of andere reden verplicht is dit te doen.
Ik meen mij van vroeger te herinneren, dat het te maken heeft met informatie overdracht door het deeltje. Die zou sneller moeten gebeuren dan de snelheid van het licht als een elementair deeltje een afmeting heeft, wat natuurlijk in strijd is met de speciale relativiteitstheorie.
Ik kan echter niet meer vinden waar ik dat gehoord of gelezen heb.