Jij noemt het een bewijs omdat het in de Koran staat (en omdat het reeds bewezen is).
Als ik zou schrijven 'En wanneer de aarde wordt uitgespreid', dan is dat nog lang geen bewijs.
Moderator: Rhiannon
De Evolutie theorie is niet alleen incompleet het 'Steunt op niets en is zeer onwarschijnlijk' zoals Dr. John Ambrose Fleming zei. Er zijn geen bewijzen voor deze theory, het is geen feit. Dr. Ethredge zei, 'Negentig procent van de preken over de evolutie is onzin en nergens op gebaseerd. De museum zit vol met bewijzen tegen hun valse denkwijzes'. (Dr. Ethredge, Britse Museum van Wetenschap). Dat is gewoon een feit. Ten tweede, de toevalligheden zijn niet zeer klein in aantal, zelfs een bacterietje kan niet per toeval ontstaan, dat is bewezen. Een gemiddelde proteine bestaat uit 288 animozuren van 12 verschillende soorten. Al deze amino zuren kunnen opHet feit dat de evolutietheorie incompleet is, is in geen geval bewijs voor het bestaan van een god. Daarnaast, de toevalligheden zijn eigenlijk maar zeer klein in aantal. Vooral de combinaties van aminozuren en van eiwitten hebben geleid tot het ontstaan van leven. Nadat leven eenmaal ontstaan is, kan het zich aanpassen aan de omstandigheden waarin het leven zich bevind. Zie ook http://sciencetalk.nl/forum/invision/in...showtopic=11827 -edit- Als je een beetje dit subforum doorleest zul je zien dat er genoeg atheïsten, agnosten en humanisten hier rondwandelen.
Eerste deel goed, tweede deel fout hehe. Zoals je weet zijn er maar 2 mogelijkheden: Evolutie of Schepping. Er is geen ander weg. Evolutie is echt niet mogelijk, want er is bijna geen kans dat alles zo perfect op zijn plaats komt. Dr. James Coppedge zei, 'Voor ook maar één cell om per toeval tot stand te komen, (De kleinste en simpelste die men kent) 'De Mycoplasm Hominis H39', zou het 10^119.841 jaren duren'. Dat is een 1 gevolgd door 119.841 nullen daarachter. Hoelang bestaat de aarde? Een 4 gevolgd door 9 nullen hehe. Let op dat verschil. Deze mensen hebben grote berekeningen gedaan en hebben gezien dat het veel te complex in elkaar zit en nooit zomaar vanzelf kan ontstaan.Je kunt niet bewijzen dat leven door toeval is ontstaan, en je kunt niet bewijzen dat het door een god is geschapen.
We zullen eerst sterk bewijzen dat God wel bestaat, we spreken zometteen over Islam en andere religies. Fred Hoyle hij ook heeft de waarschijnlijkheid van de toevallige vorming van de 2.000 soorten proteïnen uitgerekend die in 1 bacterie gevonden worden (Er worden 200.000 verschillende soorten proteïnen in de menselijke cel gevonden). Het getal dat gevonden werd, was een 1 tegen een 10 tot de 40.000. (Fred Hoyle, Chandra Wickramasinghe, Evolution from space, New York, Simon & Schuster, 1984, blz. 148). Dat is een getal dat verkregen wordt als je 40.000 nullen achter de 1 zet!Leven door toeval is voor een gelovige moeilijk te bevatten, en leven dat is geschapen is is voor de meeste wetenschappers niet acceptabel. In principe zijn beide theoriën moeilijk te geloven. Niemand weet precies hoe de eerste cel is ontstaan, en niemand weet hoe god het leven heeft geschapen als we aannemen dat hij dat heeft gedaan. Zowel schepping door een god als ontstaan door toeval is een geloof. Ik geloof dat je met een discussie over schepping of toeval niet kunt bewijzen dat er een god bestaat. Daarom ben ik meer geïnteresseert in de beschouwing of de waarheid in de Islam zit of in andere geloven. Dit omdat een geloof zoals de Islam niet alleen over de schepping gaat, maar ook over andere dingen die misschien beter te bewijzen zijn.
Over de sterrenstelsels. Stephen Hawking berekende dat als de snelheid van het uitbreiden van het heelal na de big bang, ook maar 000.000.000.000.000.1% langzamer was dan zoals het was dan zou het universum vergaan en zou in een vuurbal veranderd zijn. Dus waar komt de vraag dat al die sterren gevormd kunnen worden vanzelf? Hoe kwamen al die miljarden sterren en melkwegstelsels daar? Toevallig? Dr. John Leslie zei ook, 'Als de snelheid van de Big Bang met ook maar 0.000001% was versneld, dan zou het energy die vrijkwam, zoveel effect op de zwaarte kracht hebben, dat sterren nooit gevormd zouden kunnen worden'. (Dr. John Leslie 1989, Blz. 29). Daarom is volgens de Britse fysicus P.C Davies is de kans dat leven op een of ander planeet per toeval onstaat een waarschijnlijkheid van 10^1.000.000.000.000.000.000.000 (Een 1 gevolgd door duizend miljoen miljoen nullen). Dit noem jij toevalligheden, ik ontwerp.Heb je enige idee wat een onzin dit is? er zijn ongeveer 100 miljard sterren in onze melkweg, er zijn ongeveer 100 miljard melkwegen....dan is het ronduit arrogant om te denken dat wij de enige zijn, dat zijn wij dus eeeeeeecht niet! inderdaad, je wetenschappelijke kennis is laag (dat zei je zelf, niet mijn woorden) en je ik moet helaas constateren dat je mening erg is beinvloed door je afkomst, ik denk ook dat je niet veel zal leren hier, al is het alleen maar omdat je zodanig bent beinvloed dat je (misschien onbewust) veel dingen misschien niet zult accepteren hoewel het feiten zijn (ik wil je niet beledigen) "keep an open mind" vergeet dat niet he ok, nu over je anti-evolutie ding, we stammen inderdaad niet af van apen, wij hebben een gezamelijke voorouder, er was 1 soort en daarvan zijn wij en de andere primaten afgesplitst (ja wij zijn apen, face the facts ) en neit van de een of andere Adam. en er is geen orgaan dat ingewikkeld genoeg is voor evolutie, die bewijzen zijn al voorgelegd door de aanhangers van Intelligent Design maar ze zijn helaas allemaal ontkracht, goed geprobeerd en daar heeft iedereen recht op, alleen niet gaan zeuren mocht je idee/mening niet kloppen (ik doel hier op de bedenkers van Intelligent Design, niet op jouw Abdul ) jij doelt btw op de oude evolutie theorie, de originele, die is achterhaald en aangepast op verschillende fronten en daar vind je op dit forum genoeg over en Abdul, sorry dat ik het zeg maar denk echt niet dat de Islam de enige waarheid. al met al hoop ik dat je veel zult leren op dit forum, en wees niet bang om je mening aan te passen "keep an open mind" is een van de hoofdmoto's van dit forum edit: ik zie je vliegtuig idee, dat klopt niet, een vliegtuid is niet ineens ontstaan zoals wij em nu zien, het is begonnen met simpele vliegers van canvas, vele dooplopende ideeën, uiteindelijk het eerste gemotoriseerde vliegtuig en na meer dan een eeuw hebben we dan die 747. bewijst dus helaas niets, goed geprobeerd maar helaas.
Nee, ik zou je meenemen naar een vliegtuigfabriek. Er is geen enkel probleem met het "ontwerp-ontwerper"-argument als je ook daadwerkelijk kan aantonen dat er een ontwerper is. Als we potten in de grond vinden dan schrijven we die toe aan mensen. Waarom? Omdat we aanwijzingen hebben dat die er geweest zijn. Het probleem met het "ontwerp-ontwerper"-argument is dat fanatieke gelovigen het verkeerd gebruiken. Ze zeggen: "Je weet niet precies hoe het gebeurd kan zijn zonder ontwerper, dus het is een ontwerp en er moet dus een ontwerper zijn". Dit is op logische gronden een foute redenering. Wat ik hierbij ook altijd grappig vind, is dat dezelfde mensen vaak zeggen dat ze een "ontwerp" kunnen herkennen. Dat is raar aangezien ze impliciet beweren dat ALLES ontworpen is. Altijd 'ja, dat is ontworpen' zeggen is niet hetzelfde als iets dat ontworpen is herkennen als een ontwerp.

Lees hierboven, er is bewezen dat zelfs het kleinste vorm van leven niet vanzelf kan ontstaan. Harold F. Blum, een Evolutionist en een wetenschapper gaf dit toe, 'De spontane vorming van zelfs een polipeptide, zelfs van de kleinste omvang die we kennen in proteines ligt, buiten alle mogelijkheden'. [241 H. Blum, Time's Arrow and Evolution, 158, cited in W. R. Bird, The Origin of Species Revisited, Thomas Nelson Co., Nashville, 1991, p. 304]. Ik praat zometteen over wetenschap in de Qur'an, dingen die niemand, maar dan ook niemand 1500 jaar geleden geweten kon hebben.Het probleem is dat er geen enkel wetenschappelijk bewijs is voor een schepper. Zoals die er wel is voor bijvoorbeeld potscherven, is die er niet voor het leven.
Ik sluit schepping door evolutie niet uit, een derde mogelijkheid.Zoals je weet zijn er maar 2 mogelijkheden: Evolutie of Schepping.
Het woord 'bijna' geeft aan dat er wel een kans is. Bovendien moet het perfect zijn, anders waren wij er niet die ons erover verwonderden. Het is dus noodzakelijk perfect, ook als het door toeval is ontstaan en niet door een god. Kortom, de kleinheid van de kans op spontaan leven is niet het bewijs voor god.Evolutie is echt niet mogelijk, want er is bijna geen kans dat alles zo perfect op zijn plaats komt.
Zoals ik al zei lijkt me het eerste deel niet mogelijk. Voor mij mag het tweede deel al beginnen.We zullen eerst sterk bewijzen dat God wel bestaat, we spreken zometteen over Islam en andere religies.
Dit heeft geen zin. Als Abdul Ahad echt gelooft in schepping zoals jij in leven door toeval gelooft, dan staan jullie gelijk. Dan kan noch hij jou overtuigen, noch jij hem....anders blijft hij met waanideeën zitten en daar doen we wat aan op dit forum.
niks toeval duslaten we aannemen dat de big bang geweest is, die verspreid alle atomen dus, die gaan verbindingen aan en nemen vanzelf verbindingen aan die wij zien als organische verbindingen of in ieder geval verbindingen die lijden tot organische verbindingen (gebeurt vanzelf) en die worden als een soort waas over alle hemellichamen verspreid, sommige planeten (de onze en misschien mars in een vroeg stadium) hebben daar gebruik van gemaakt en ingewikkelder leven is daaruit ontstaan, andere planeten, zeg maar een meerderheid, ligt buiten de levensvatbare zone en uit die organische verbindingen ontstond geen leven. iedere planeet krijgt dus de kans op leven, maar niet iedere planeet kan die kans aangrijpen
Dit is geen onzin, dit zijn keiharde argumenten. Waarom denk je dat een Evolutionist bijna niet meer tegen een Creationist discuseert? hehe ze durven niet, omdat degene die in God gelooft, sterke bewijzen heeft voor het bestaan van een Schepper. Ik heb hierboven al uitgelegd hoe ze zijn berekend en er is een link gegeven naar hun boeken, daarin staat zeker hoe ze het hebben berekend. En over dat vliegtuig. Denk je echt dat het vanzelf kan ontstaan? Je zegt dat de mens een droom had, dat klopt. Wie had die droom over deze Schepping om je heen? Een vliegtuig kan niet vanzelf ontstaan, dan hoe kan een cell vanzelf ontstaan? Volgens W.H. Thorpe heeft zelfs de simpelste celletje, mechanismen die ingewikkelder zijn dan de ingewikkeldste machines die de mens ooit heeft bedacht, laat staan gemaakt. Dan hoe kan dat vanzelf ontstaan? Heb je een verklaring voor dat?Sorry maar dit is totale onzin, wie zegt dat een aminozuur persee een proteniene moet zijn wil ie uitgroeientot een levend wezen? en waarom is al dat "bewijs" zoals jij het noemt onzin en nergens op gebaseerd? heb jij bewijzen voor het tegendeel dan, nee die heb je niet. volgens mij zijn die getallen die jij noemt ook onzin, heb je daar bewijzen voor? wie zegt ook dat er niet miljoenen heelallen zijn mislukt dan? volgens mij lees je ook over veel dingen heen en negeer je ze. en ja, een vliegtuig ontstaat uit zichzelf in een langere periode, de mens had een droom om te vliegen en daaruit ontstond het vliegtuig, vanzelf![]()
En trouwens, ken je de snelheid van de big bang dan? Wie zegt dat de big bang wel echt gebeurd is? Denk niet zo krampachtig, neem neits aan voor waar tot het helemaal bewezen met keiharde feiten.
Het woord 'bijna' geeft aan dat er wel een kans is. Bovendien moet het perfect zijn, anders waren wij er niet die ons erover verwonderden. Het is dus noodzakelijk perfect, ook als het door toeval is ontstaan en niet door een god. Kortom, de kleinheid van de kans op spontaan leven is niet het bewijs voor god.
Als ik 100 keer de lotto achter elkaar zou winnen is niet bewezen dat god bestaat.
Op dat punt ben ik het niet eens met de wetenschap.Jij noemt het een kans, maar je weet dat in wetenschap als het 10^50 of meer is dan wordt het als onmogelijk beschouwd.
God is toch rechter? En ja ik zou hem vasthouden omdat het statistisch gezien veiliger is. Wat zou jij doen?Stel je voor dat je een rechter was. Iemand had een moord gepleegd en door DNA testen was bewezen dat hij 99.99% de dader is. Zijn vinger afdrukken zijn op de wapen, de camera's hebben hem gefilmd en er zijn getuigen die het hebben gezien. Er is nog steeds 0.001% kans dat hij het niet is. Zou jij dan die persoon laten gaan? Ja of nee?
Als ik 242.079.600 keer de lotto achter elkaar win, is dan wel bewezen dat god bestaat?En vergeleken met dit is de kans dat je de volgende 80 jaar, elke week de loterij wint 2.420.796× groter dan de kans dat een bacterietje per toeval ontstaat.
Ja, dat blijkt wel uit de rest van je posting. Je hoeft overigens niet uit Afghanistan te komen om in sprookjes te geloven. Ik heb een kennis - overigens een prima kerel - die er ongeveer net zo over denkt als jij, als is hij dan gereformeerd in plaats van mohammedaans. Ook in de VS. in veel andere opzichten toch een ontwikkeld land, zijn er veel mensen die in creationisme geloven.Abdul_Ahad schreef:Islam is de waarheid
Ik ben een moslim, 19 jaar oud, uit Afghanistan en woon in flevoland. Jullie zijn mensen met wetenschappelijk kennis denk ik, ik ben niks vergeleken met jullie op dit gebied hehe Ik kan veel van jullie leren
Laten we stap voor stap kijken of er een kans is dat een proteinetje vanzelf ontstaat. Er bestaan links en rechtsdraaiende amino zuren. De gemiddelde proteine bestaat uit 300 linksdraaiende amino zuren, als ook maar 1 rechtsdraaiende amino zuur per ongeluk erbij komt dan is de proteine dood en nutteloos. De kans is 50/50 dus en we hebben alleen linksdraaiende amino zuren nodig. Hoe groot is de kans om 300 keer alleen maar linksdraaiende amino zuren in die proteine per toeval te krijgen?Ja het zijn argumenten, maar kun je die argumenten onderbouwen? en aub, neem niet de koran, bijbel of wat voor boek dan ook als super betrouwbare bron met alle waarheden, ze zijn niet eens objectief. en ja, ik heb een verklaring over het feit dat een bacterie zo'n ingewikkeld organisme is: daar is ik gok, 2 miljard jaar aan evolutie aan vooraf gegaan, en dat is lang (wij zijn pas zo'n 6 miljoen jaar aan het evolueren en de Homo Sapiens Sapiens pas een paar 10.000 jaar), meer dan lang genoeg om van een paar eenvoudige organische verbindingen een bacterie te maken, we weten btw niet eens zoveel van de organismen van 2 miljard jaar geleden.
Een God kan geen koe of een beeldje zijn. Een God kan geen aap of een vliegend blauwe olifant met 9 handen zijn. Een God kan niet uit 3 delen bestaan. Een God kan geen profeet zijn (Jezus, vrede zij met hem) die naar de wc moest. Een God is geen oude kerstman op een stoel die daarboven zit te janken om onze zonden. Een God is een Grote Macht, boven ons voorstellingsvermogen. Niemand kan een beeld van Hem vormen in Zijn hoofd, God is de Grootste en Niets lijkt op Hem. Een God kan geen begin of een eind hebben. God heeft altijd bestaan en zal zal altijd blijven bestaan. Zo'n God wordt in Islam beschreven, we noemen Hem Allah, dat betekent God in Arabish. Dit is een beschrijving van een Almachtige. Er kunnen geen Goden bestaan. Als een ander sterker is dan jou, kan je nooit God zijn. Dus er is 1 God, niet 3 of 1000, slechts 1 Almachtige God.Even snel tussendoor, vergeet deze discussie niet (van het stukkie hierboven dus) als er dan een schepper is, wat is dat dan voor een entiteit? even snel tussendoor he, daar heb je vast een mening over
God is toch rechter? En ja ik zou hem vasthouden omdat het statistisch gezien veiliger is. Wat zou jij doen?
Dan bewijs je dat God niet hoeft te bestaan ja. Try it, zou ik zeggenAls ik 242.079.600 keer de lotto achter elkaar win, is dan wel bewezen dat god bestaat?
De Engelse fysicus P.C Davies schatte dat als de zwaartekracht van de aarde ook maarJa, dat blijkt wel uit de rest van je posting. Je hoeft overigens niet uit Afghanistan te komen om in sprookjes te geloven. Ik heb een kennis - overigens een prima kerel - die er ongeveer net zo over denkt als jij, als is hij dan gereformeerd in plaats van mohammedaans. Ook in de VS. in veel andere opzichten toch een ontwikkeld land, zijn er veel mensen die in creationisme geloven.
Heb jij een verklaring voor het bestaan van God?Ik heb hierboven al uitgelegd hoe ze zijn berekend en er is een link gegeven naar hun boeken, daarin staat zeker hoe ze het hebben berekend. En over dat vliegtuig. Denk je echt dat het vanzelf kan ontstaan? Je zegt dat de mens een droom had, dat klopt. Wie had die droom over deze Schepping om je heen? Een vliegtuig kan niet vanzelf ontstaan, dan hoe kan een cell vanzelf ontstaan? Volgens W.H. Thorpe heeft zelfs de simpelste celletje, mechanismen die ingewikkelder zijn dan de ingewikkeldste machines die de mens ooit heeft bedacht, laat staan gemaakt. Dan hoe kan dat vanzelf ontstaan? Heb je een verklaring voor dat?![]()
ik schreef:Dat de voorwaardelijke kans groter is, zegt niets over de kans op de voorwaarde!
Vergelijk: de kans dat ik dit jaar 3 keer op vakantie zal gaan is 10%. Als ik de lotto win, is die kans 90%. Als ik je nu aan het eind van het jaar vertel dat ik 3 keer op vakantie ben geweest, vind je het dan waarschijnlijk (of zelfs bewezen) dat ik kennelijk de lotto heb gewonnen?
(hou hierbij in gedachten dat de kans dat ik de lotto win bijvoorbeeld 0.00001 promille is!)
Net zo is het gegeven dat met een intelligente schepper de kans op leven groter is dan zonder, en het feit dat er leven is, absoluut geen bewijs voor het (waarschijnlijk) bestaan van een intelligente schepper.
Onzinnige generalisatie, dit gaat niet op voor dingen die 1060 keer plaatsvinden.Jij noemt het een kans, maar je weet dat in wetenschap als het 10^50 of meer is dan wordt het als onmogelijk beschouwd.