Mij vertelt door meer wetenschappelijke mensen in en uiteenzetting over de gedachtegang van ons zonnestelsel over de tijd.:Magnetoow schreef:Niburu is die planeet waarover zeer geheimzinnig gedaan wordt en waarvan men verwacht dat deze zeer binnenkort (ik meen rond 2012) dicht in de buurt van de aarde zal komen.
Door het enorme magnetische veld van deze planeet verwacht men zeer zware verstoringen mbt weersbeeld, draaiing van de aarde, aardkorstverschuivingen etc.
Maar of dit allemaal klopt blijft natuurlijk een beetje een vraagteken... misschien is het allemaal wel bedoelt om ons bewuster te laten leven...
Niburu is niet een planeet zoals al die onheilsspellers en astrologen willen geloven maar is de dubbelster van de zon waarin men ene paar eeuwen terug in geloofde. Het zou een zwarte (of bruine) dwerg zijn en telkens zij de oortwolk doorkruist (kan ook de kuipergordel zijn, maar doet er niet toe) cappulteert ze heel wat kometen richting binnenregio's zonnestelsel. hierdoor telkens grote rampen (bv 65 miljoen jaar geleden de dino's) men heeft berekend toen dat ze een omlooptijd van zo'n 65 miljoen jaar heeft.
tot de dag van vandaag heeft men GEEN aanwijzingen gevonden op het bestaan van deze 2de zon (en denk niet dat men vewacht deze te vinden). Het is voor mij zever in pakkes van mensen die anderen graag bang maken met het einde van de wereld.
nog verhalen over niburu: daar wonen aliens op en telkens zij de aarde passeren brengen zij een bezoekje (kennis van oa egyptenaren waren volgens die mensen van deze kerels)
andere "planeten of ruimteobjecten" in deze trend: lilith(2de maan aarde), vulcano,...
ik dacht dat ik ergens gehoord dat dat het verhoogde aantal orkanen te maken kan hebben met el nino (ik vermoed zo geschreven)
Puzzels