Puzzel Puzzels
noortje
Artikelen: 0

Re: namen van tornado's

Magnetoow schreef:Niburu is die planeet waarover zeer geheimzinnig gedaan wordt en waarvan men verwacht dat deze zeer binnenkort (ik meen rond 2012) dicht in de buurt van de aarde zal komen.

Door het enorme magnetische veld van deze planeet verwacht men zeer zware verstoringen mbt weersbeeld, draaiing van de aarde, aardkorstverschuivingen etc.

Maar of dit allemaal klopt blijft natuurlijk een beetje een vraagteken... misschien is het allemaal wel bedoelt om ons bewuster te laten leven...
Mij vertelt door meer wetenschappelijke mensen in en uiteenzetting over de gedachtegang van ons zonnestelsel over de tijd.:

Niburu is niet een planeet zoals al die onheilsspellers en astrologen willen geloven maar is de dubbelster van de zon waarin men ene paar eeuwen terug in geloofde. Het zou een zwarte (of bruine) dwerg zijn en telkens zij de oortwolk doorkruist (kan ook de kuipergordel zijn, maar doet er niet toe) cappulteert ze heel wat kometen richting binnenregio's zonnestelsel. hierdoor telkens grote rampen (bv 65 miljoen jaar geleden de dino's) men heeft berekend toen dat ze een omlooptijd van zo'n 65 miljoen jaar heeft.

tot de dag van vandaag heeft men GEEN aanwijzingen gevonden op het bestaan van deze 2de zon (en denk niet dat men vewacht deze te vinden). Het is voor mij zever in pakkes van mensen die anderen graag bang maken met het einde van de wereld.

nog verhalen over niburu: daar wonen aliens op en telkens zij de aarde passeren brengen zij een bezoekje (kennis van oa egyptenaren waren volgens die mensen van deze kerels)

andere "planeten of ruimteobjecten" in deze trend: lilith(2de maan aarde), vulcano,...

ik dacht dat ik ergens gehoord dat dat het verhoogde aantal orkanen te maken kan hebben met el nino (ik vermoed zo geschreven)
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

ads

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Yellow - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Yellow - 11e generatie

Bekijk product

Steun Sciencetalk STABILO Power - Viltstift - Tot 8 Weken Zonder Dop - Etui Met 30 Kleuren

STABILO Power - Viltstift - Tot 8 Weken Zonder Dop - Etui Met 30 Kleuren

Bekijk product

Steun Sciencetalk Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Wit

Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Wit

Bekijk product

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🏗️ Praktische en overige technische wetenschappen”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!