In geval dat een snaar in zichzelf gesloten is kun je van een deeltje spreken.
Zowel gesloten als open snaren representeren deeltjes. Gesloten snaren representeren Gravitons en 'n bepaald soort Neutrino's. Alle andere deeltjes uit het Standaard Model (bosonen en fermionen) worden door open snaren beschreven (al dan niet begrenst door Neumann- of Dirichlet Branes).
Ik snap nog steeds niet helemaal waar dit topic naar toe moet gaan.
Willen we nou dingen die je puur onwaarschijnlijk lijken, maar wel uit de wetenschap naar voren komen, (zwarte gaten, lokale fase snelheid van licht die groter is dan de lichtsnelheid en JA dat is experimenteel vastgelegd bij sommige rontgen opstellingen en theoretisch makkelijk te verklaren) of wil je dingen behandelen die volgens de wetenschap niet kunnen zoals de magnetische monopool, die de hele theorie van Maxwell en alle gevolgen van dien om zeep helpt of de perpetuum mobile die recht tegen de thermodynamica in gaat.
Het is natuurlijk allemaal wat subjectief, naar mate je de wiskunde en wetenschap hebt gezien is het logisch dat sommige dingen naar voren komen.
Dus samenvattend in twee lijstjes.
Dingen die uit de wetenschap rollen maar sommige mensen vreemd vinden:
-Zwarte gaten
-Golf-deeltjes dualiteit
-Waarom bestaat zwaartekracht, of laten we dat breder trekken, waarom heb je 4 fundamentele natuurkrachten. En nog breder en boeiender, waarom schelen die zo GIGANTISCH in omvang, en waarom vallen ze op zulke verschillende manieren af met de afstand.
-lichtdeeltje met een fase snelheid groter dan c.
-lichtsnelheid in vacuum voor elk inertiaalstelsel gelijk.
-De entropie toename van het universum (heel onwaarschijnlijk dus als het afneemt)
Dingen die de wetenschap eigenlijk lastig vind, misschien zijn er loop-holes, maar conventionele wetenschap vindt het onzin.
-Magnetische monopolen
-Tachyonen die een GROEPSsnelheid hebben van groter dan c.
-Entropie die afneemt.
De Black Mathmatician zei dus al iets wat tegen de wetenschap in gaat en dat dat dus onwaarschijnlijk is, maar ik weet niet of dat een goed lijstje is, want dan kan je ook zeggen. Zwaartekracht die afstoot, Pi=56, enz. Dus ik zou niet dingen gaan noemen die lijnrecht tegen de wetenschap ingaan, want dan kan je bezig blijven, je kan wel het onderwerp vreemd vinden. Dus misschien vind je het vreemd dat de entropie in het universum altijd zou moeten toenemen.
Sorry als ik zo zeikerig spelregels introduceer, maar het lijstje komt er anders nooit denk ik. Verder leuk topic, iedereen moet het alleen ff eens zijn.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.
Ik zou in een roze tutu op de pier van Scheveningen de horlepiep kunnen dansen terwijl ik de midzomernachtsdroom quote. Dat is nog nooit gebeurt, echter het is wel mogelijk. Ik denk niet dat ik het eens kan zijn met deze stelling. Omdat een bepaalde entropie nog niet bereikt is, betekent dat nog niet dat het nooit zo zal zijn, sterker nog neem een klein beetje hogere entropie in het universum dan dat het nu is, en over enkele ogenblikken is het toch mogelijk, terwijl het daarvoor nooit die entropie is geweest.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.