Puzzel Puzzels
Bro
Artikelen: 0

Re: samenkomst?

ads

Steun Sciencetalk Logitech M220 Silent - Draadloze Muis - Grijs

Logitech M220 Silent - Draadloze Muis - Grijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Wit

Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - verpakking luxe

bol cadeaukaart - verpakking luxe

Bekijk product

Syd

nee... lijkt me niets... hoef jou hoofd niet te zien :shock:
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Red BoriZ

Het lijkt me wel leuk, maar er zijn een beetje veel members op dit forum dus ik weet niet hoe je dat wilt regelen en wat we die dag gaan doen.
"Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away."

- Philip K. Dick
BakkerBart

maar er zijn een beetje veel members op dit forum dus ik weet niet hoe je dat wilt regelen

ik denk dat het aantal personen wel meevalt die meedoen, het gaat meer om het aantal actieve en geintreseerde gebruikers, volgens is mij zijn er een heleboek users die niet (meer) actief zijn

bij FOK!, www.fok.nl hadden ze afgelopen zomer een meeting met 100 man ze zijn toen met zn allen op een camping kansloos gaan zuipen geloof ik (niet echt wetenschappelijk dus 8) ) wat ik wil zeggen is dat dat bij zo'n groot forum toch een relatief lage opkomst is

wat je zou kunnen doen is: excursie bij een bedrijf/universiteit, iemand uitnodigen om (ergens?) een lezing te geven over iets, maar je zit met zoveel aspecten van de wetenschap dat het best lastig is iets te vinden wat voor iedereen interesant is

en dan nog iets, wie gaat dit allemaal regelen? er zijn hier een hoop studenten (denk ik) die ook niet zomaar ff een hoop tijd over hebben
Gamer

En wie gaat het betalen?

/Oftopic/ Moeten we rudeonline wel uitnodigen :shock: /offtopic/
Bart

En wie gaat het betalen?

Ieder een bijdrage lijkt mij.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton
Elmo

wat je zou kunnen doen is: excursie bij een bedrijf/universiteit, iemand uitnodigen om (ergens?) een lezing te geven over iets, maar je zit met zoveel aspecten van de wetenschap dat het best lastig is iets te vinden wat voor iedereen interesant is

Naast het verschil in interesses, is hiervoor ook het aanzienlijke verschil in achtergrond en kennis een grote hindernis...
Never underestimate the predictability of stupidity...
Miels
Artikelen: 6

Wat betreft locatie en/of kosten:

Ik werk in de AOR (studentencafe), dat is misschien een idee. Ligt naast het station, ook met auto makkelijk te vinden (is ook parkeerruimte). Huur van een zaal voor een borrel is gratis geloof ik (of ERG goedkoop), consumpties moet iedereen dan gewoon zelf betalen, maar met bijv. 1 euro voor fris moet dat geen probleem zijn.

Wanneer je je beperkt tot een "samenzijn" (dus geen lezing of excursie) dan lijkt de organisatie me overigens zo gepiept. Regel een locatie en prik een datum, en klaar! Je kan toch geen rekening houden met wie wanneer kan...
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic
aaargh

Ik kan komen alleen als ik mijn vader mag meenemen. Ik ben namelijk nog maar 13 en dus ietsje te jong om alleen naar Nederland te reizen.

Persoonlijk ben ik voor en samenkomst in een zaal met watmuziek en een bar maar niet voor een camping of zo.
Bean

Als we zoiets gaan doen moeten we toch eerst vaststellen wat we ermee willen. Willen we gewoon een gezellig uitje? of is er een doel?
I never wanted to change the world, but the world changed me...
Wouter_Masselink

serieuze onderwerpen kunnen op het forum wel besproken worden. Een uitje in de trant van LLdL( Lang leve de Lol) lijkt me leuker. Lekker naar een bar of zaal en dan lekker een middagje/avond/week( :shock: ) bieren. leuk toch.
"Meep meep meep." Beaker
Vortex29

Willen we gewoon een gezellig uitje? Of is er een doel?
Gezelligheid is toch ook een doel? Misschien is een pretpark ook wel een leuk idee, dan krijgen we zeker groepskorting.
...bieren...
En de volgende dag met nieuwe theoriën op dit forum komen aanzeilen. :shock:
Wouter_Masselink

zonder bier is het leven voor mij maar een saaie bedoening. Ik merk dat ik creatiever nadenk met een paar glazen (lees een paar glazen meer) bier achter de kiezen. maar idd dan zullen er wel een paar 'interssante' theorien ontstaan.
"Meep meep meep." Beaker
merlijn

laten we dan eindelijk een datum prikken om te zien of dat we een behoorlijk aantal van ons samenkrijgen in de aor te eindhoven!
It's just an illusion !

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 5 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 5 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M185 - Draadloze Muis - Grijs

Logitech M185 - Draadloze Muis - Grijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 15 euro - HiepHiep

Bekijk product

Bart

laten we dan eindelijk een datum prikken om te zien of dat we een behoorlijk aantal van ons samenkrijgen in de aor te eindhoven!

Ik denk dat het laatste is wat je zou moeten doen. Je zult eerst moeten bedenken wat het doel is van zo'n dag, wat je wilt doen etc... Je kunt niet een dag samenkomen zonder goed programma. Ik denk dat er best wel wat forumleden leuke praatjes kunnen houden over wetenschappelijke onderwerpen (met nadruk op leuk!).

Dan kom je op het punt waar je dit wilt gaan houden, hoe je met de kosten omgaat, wat voor versnaperingen aanwezig zijn etc.

Hiervoor kun je volgens mij het best een commissie van een aantal mensen oprichten die zoiets organiseren.Zo'n bijeenkomst moet professioneel worden aangepakt.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “ℹ️ Over dit forum”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!