Ik heb ook zo'n 'QuickConnect' Einhell 2501 airco van de Gamma zelf aangelegd en dat werkt uitstekend en stil, ook na 1,5 maand.
De onduidelijkheid hier is dat er 2 types zijn van die airco, de 2501 en de 2502. Alleen de 2501 heeft QuickConnect en kun je zelf aansluiten ! Overigens heeft dat type ook nog als voordeel dat hij ook gebruikt kan worden als verwarming, waarbij je behoorlijk bespaart in vergelijking met een elektrische kachel.
De beschrijvingen hierboven van QuickConnect kloppen wel zo ongeveer. Er zit een klepje in de leiding dat je opendrukt als je de zaak vastschroeft. De persoon met een fluitende airco die het na een paar dagen niet goed meer deed heeft denk ik de zaak niet goed aangedraaid of heeft ergens anders een lek.
Bij mij stonden de kraantjes in de leidingen al open maar dat heeft geen nare gevolgen gehad. Alleen in de Gamma handleiding, niet in die van Einhell, staat dat je die kraantjes eerst dicht moet draaien en na aansluiting weer open.
Nogmaals, dit is een fantastische airco, zeker voor het geld. Je moet er alleen niet aan beginnen als je 2 linkerhanden hebt.
Dik
Puzzels