Ik vond het al vreemd als het in Nederland drastisch anders zou zijn.
Hier is dat historisch gegroeid, ooit begonnen beide (wisk & fys) opleidingen als "wis- en natuurkunde", waarbij je pas na twee jaar in één van beide richtingen uitging, na een gemeenschappelijke basis. Dat is niet langer het geval, maar basiswiskunde krijgen zo nog steeds vaak samen.
De verdiepende vakken (hogere algebra, topologie en verdere exotische vakken) zijn natuurlijk enkel voor de wiskundigen, die dan ook de verdiepende natuurkundige vakken missen.
Puzzels