Moderator: Marko
Ja, dat had ik me ook al bedacht. Bovendien beschik ik nou (helaas) ook niet over een standaard-scheikunde doos. Ik ken ook niemand die daar over beschikt. Uit mijn omgeving kwamen meer reacites van 'gooi maar wat bleekmiddel bij wat ander schoonmaak middel. Worden ze meteen rustig van dat gas', dus daar heb je niet zoveel aan helaas.Natrium,calcium en barium zijn niet zo gemakkelijk te verkrijgen.Het zijn ook zeer gevaarlijke producten.Een metaalbrand geeft zeer hoge temperatuur af en is zeer moeilijk te blussen.Als je de zuurstof afsluit verbinden ze zich nog met stikstof.Ik zou die stoffen nooit binnen in huis bewaren.Die worden bewaart onder petroleum en als zo'n fles uit je handen valt is de ellende niet te overzien.
Of je doet dat met een bak met water, het geleid niet, en dan in een bak met zout-oplossing, dan geleidt het wel.Joeri schreef:je zou bijvoorbeeld kunnen laten zien dat sommige stoffen wel geleiden en andere niet, zouten. volgens mij is kaarsvet er 1.
2 koperdraden er in en zorgen dat het vloeibaar word, en op die draden sluit je een lampje aan.
Je kunt ook gaan goochelenHet gaat er voornamelijk om dat die kinderen geloven dat er een echte professor voor hun neus staat, en dat het liefst zo direct mogelijk. Het wordt toch maar een kort proefje en er hoeft niet echt wat spannends te gebeuren
JA benk helemaal met je eens, maar wel apart dat zo'n boek het dan aanreikt"Chemie voor kinderen"Als er iets mis gaat dan hang je !